Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 22:16

www.paardendomein.nl
Ingezonden door Akhal_Teke


Zaterdag 18 april is een vrachtwagen met daarin een jachtpaard en een meute jachthonden op de provinciale weg N234 bij Bilthoven van de weg af geraakt. Zij hadden deelgenomen aan een demonstratie bij het Nederlands Kampioenschap Jachtpaarden te Soestdijk en waren onderweg naar huis.

Een tegenligger was in slaap gevallen en kwam daardoor op de verkeerde weghelft en recht op de vrachtwagen af. Door adequaat reageren van de chauffeur, die de wagen de berm in reed, is een frontale botsing vermeden en kwamen alle inzittenden met de schrik vrij. Er is alleen materiële schade.

In afwachting van de sleepdienst is het paard uitgeladen om hem niet al die tijd in een scheve wagen te laten staan en even tot rust te komen. Het paard bleef er overigens opvallend stoïcijns onder en ging heerlijk in de berm grazen. De honden bleven kalm afwachten en blaften alleen als er een vreemde in de buurt kwam.

Op een enkel schrammetje na lijkt het paard er niets aan te hebben overgehouden.

Klik hier voor foto's

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:18

jee...een grote engel op de schouder...wat een geluk :7

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:21

Fijn dat alles goed is afgelopen, moet wel lachen om de foto van het paard. Uitgeladen om hem niet scheef te laten staan en hoe staat ie .... Juist scheef _/-\o_

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:23

En de honden? Wat een geluk zeg.. en goed handelen van de chauffeur. Gelukkig maar!

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:37

De honden hadden niets, evenals de chauffeur en inzittende. Alleen het paard had wat schrammetjes

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 03:49

saskiaojan schreef:
Fijn dat alles goed is afgelopen, moet wel lachen om de foto van het paard. Uitgeladen om hem niet scheef te laten staan en hoe staat ie .... Juist scheef _/-\o_


Ook ik moest hier om lachen.

Fijn dat alles goed is afgelopen.

ellissofie

Berichten: 203
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:47

Goed gehandeld door de chauffeur zeg!!

vosjevos

Berichten: 286
Geregistreerd: 14-03-11

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:53

Hulde voor de chauffeur zeg!, er zal een auto (met slapende bestuurder op je af komen rijden, doodeng. Maar de chauffeur heeft alles heel nuchter opgelost. ook na het ongeluk.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:27

Mag toch hopen dat de slapende chauffeur een rijontzegging krijgt. Vind dat altijd vreselijk onverantwoord. :n

Gelukkig was de vrachtwagenchauffeur wel wakker.

Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:34

Heel mooi opgelost, dat had heel anders kunnen aflopen... tof paard ook!
Ik vraag me trouwens af hoe het met de slapende bestuurder en zijn wagen is.

JesseVerboog

Berichten: 137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:10

Pfff wat een geluk zeg, fijn om te horen dat het zo af is gelopen :)

7ofhearts

Berichten: 2758
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:14

Je ergste nachtmerrie als je met dieren reist.
Gelukkig dat het zo is afgelopen.

Anoniem

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:17

Ik ben ook benieuwd hoe het met de tegenligger is afgelopen.

Blue_moon
Berichten: 152
Geregistreerd: 20-02-15
Woonplaats: Tullepetaonestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:20

KimD schreef:
Mag toch hopen dat de slapende chauffeur een rijontzegging krijgt. Vind dat altijd vreselijk onverantwoord. :n


Een rijontzegging is misschien wat overdreven. Je kunt er lang niet altijd wat aandoen dat je inslaap valt in de auto. Zelf rij ik ook wel eens geheel wakker weg, maar eenmaal onderweg slaat de slaap toe. Ik ben gelukkig nog nooit echt in slaap gevallen en doe er ook alles aan om dit t e voorkomen.
Slaap overvalt je soms gewoon daar kun je niets aan doen. Alleen als je het voelt aankomen kun je er wat tegen doen. Maar als je het niet voelt opkomen dan overkomt het je gewoon.
Nee nu wel ik het zeker niet goed praten want inslaap vallen tijdens het autorijden is gewoon levens gevaarlijk. Maar een rijontzegging kun je zo iemand volgens mij niet zomaar geven.

Gelukkig het voor het paard, honden en chauffeur goed afgelopen.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:31

Als je vanuit het niets ineens zonder vooraankondiging in slaap valt dan is er iets mis met je en vind ik dat tot dat onderzocht is een rijontzegging best op zijn plaats is.

Slaap overvalt je niet gewoon. Ik zit toch ook niet op mijn werk, en val ineens vanuit het niets in slaap, dat zou wat zijn.

Anoniem

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:34

Als je merkt dat je niet meer helder kunt blijven, zet je de auto toch langs de kant van de weg of bel je iemand. :?

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:37

Ik ben ook wel eens zomaar in een keer slaperig, maar zelfs dat voel ik aankomen, mocht ik dan in de auto zitten dan zet ik hem toch echt langs de kant. Dus nee, ik vind een rijontzegging zeker niet overdreven, ik sta er 100% achter. Dit had veel erger kunnen aflopen.

Blue_moon
Berichten: 152
Geregistreerd: 20-02-15
Woonplaats: Tullepetaonestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:11

Heb het even opgezocht. Het kan toch wel degelijk dat je zomaar in slaap valt.
Er bestaan zelfs ziekte's genaamd Narcolepsie of hypersomnie waarbij je zomaar inslaap kan vallen denk alleen niet dat als je zo'n ziekte hebt je überhaupt mag rijden.
Ook door ernstig gebrek aan vitamine B12 is het mogelijk. Maar ook door ouder worden (ouderdom) kun je zomaar uit het niets inslaap vallen.
Ja normaal gesproken voel je het aankomen, maar dus lang niet altijd.
Over rijontzegging voor het inslaap vallen heb ik ook even opgezocht. En idd kun je een straf opgelegd krijgen als je inslaap valt achter het stuur.

Pfff ik denk dat ik voortaan maar gewoon niet meer moet autorijden voor 7 uur s'ochtends :O . Krijg dan echter wel een probleem met mijn baas.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Jachtpaard en meute honden betrokken bij botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:12

Wat fijn dat het blijkbaar met een sisser is afgelopen! Respect voor de chauffeur!!
De andere chauffeur is alleen gissen, maar met een ziekte sta je onder controle als je je rijbewijs wil verlengen. Je bent zelfs strafbaar en niet verzekerd als je niet doorgeeft dat je iets mankeert. Vraag me af hoeveel mensen dat weten en hoeveel mensen het bewust (vanwege het gezeik en de kosten) bewust niet melden ???

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:17

Blue_moon schreef:
Heb het even opgezocht. Het kan toch wel degelijk dat je zomaar in slaap valt.
Er bestaan zelfs ziekte's genaamd Narcolepsie of hypersomnie waarbij je zomaar inslaap kan vallen denk alleen niet dat als je zo'n ziekte hebt je überhaupt mag rijden.
Ook door ernstig gebrek aan vitamine B12 is het mogelijk. Maar ook door ouder worden (ouderdom) kun je zomaar uit het niets inslaap vallen.
Ja normaal gesproken voel je het aankomen, maar dus lang niet altijd.
Over rijontzegging voor het inslaap vallen heb ik ook even opgezocht. En idd kun je een straf opgelegd krijgen als je inslaap valt achter het stuur.

Pfff ik denk dat ik voortaan maar gewoon niet meer moet autorijden voor 7 uur s'ochtends :O . Krijg dan echter wel een probleem met mijn baas.

Nee dat mag je niet. Als je het niet voelt aankomen dat je in slaap gaat vallen heb je niks achter het stuur te zoeken. Erg jammer maar het is gewoon levensgevaarlijk.

fijn dat iedereen er met de schrik van af gekomen is.