Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard en wagen in de sloot bij Aalten

 
Profiel   

bokt.nl / www.gelderlander.nl


Een koetsier is zondagmorgen aan de Droppingweg in het buitengebied van Aalten met paard en wagen in de sloot beland. De brandweer moest eraan te pas komen om het paard uit de benarde positie te bevrijden.
Het paard kwam met een van zijn achterbenen vast te zitten aan de koets. Daardoor struikelde het dier en belandde het in een naastgelegen sloot. De koetsier slaagde er niet in om het paard uit de sloot te krijgen, waarna de hulpdiensten werden ingeschakeld.

De koetsier ging lopend met het paard, dat er een pijnlijk been aan overhield, naar huis. De wagen werd later opgehaald.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 10:49 



 
Profiel   

Hoorde het.. 'gelukkig' bleef het bij een pijnlijk been voor het paard! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 12:08 



 
Profiel   

Bah, moet er niet aan denken. Gelukkig liep het 'goed' af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 13:03 



 
Profiel   

Oh jeetje!!
'Gelukkig' met een sisser afgelopen dus! Zo zie je maar..een ongeluk zit in een klein hoekje..brrr

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 14:27 



 
Profiel   

Bah wat schrikken! "Gelukkig" alleen een zeer been!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 14:31 



 
Profiel   

De koetsier heeft enorm veel mazzel dat hij nog te voet met zijn paard naar huis kon. Fijn dat de hulpdienst het paard hebben kunnen helpen.

Het frame waar je als koetsier zijnde je voeten tegenaan kunt zetten is bij sommige marathonwagen/ recreatiewagens zo breed dat paarden of pony's daar wanneer ze een keertje naar achteren slaan ivm een vlieg etc. met hun hoef in kunnen hangen..
Een belangrijke zaak om te controleren: Zodra je eigen vuist er doorheen kan, kan ook de hoef van bijv. een pony er doorheen... Geloof mij het bevrijden van zo'n hoef die klem zit is echt niet iets wat je wilt meemaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 14:58 



 
Profiel   

Foto's van het ongeval staan op 112 achterhoek.
http://www.112achterhoek-nieuws.nl/article/17701-struikelend-paard-belandt-met-platte-wagen-in-sloot

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 15:22 



 
Profiel   

PaysBas schreef
De koetsier heeft enorm veel mazzel dat hij nog te voet met zijn paard naar huis kon. Fijn dat de hulpdienst het paard hebben kunnen helpen.

Het frame waar je als koetsier zijnde je voeten tegenaan kunt zetten is bij sommige marathonwagen/ recreatiewagens zo breed dat paarden of pony's daar wanneer ze een keertje naar achteren slaan ivm een vlieg etc. met hun hoef in kunnen hangen..
Een belangrijke zaak om te controleren: Zodra je eigen vuist er doorheen kan, kan ook de hoef van bijv. een pony er doorheen... Geloof mij het bevrijden van zo'n hoef die klem zit is echt niet iets wat je wilt meemaken.


Een koets is het nou niet echt, het is een platte wagen waar een paard voor gespannen kan worden. Vraag me wel af hoe het paard met zijn achterbenen vast heeft kunnen zitten aan de koets..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 15:24 



 
Profiel   

PaysBas schreef
De koetsier heeft enorm veel mazzel dat hij nog te voet met zijn paard naar huis kon. Fijn dat de hulpdienst het paard hebben kunnen helpen.

Het frame waar je als koetsier zijnde je voeten tegenaan kunt zetten is bij sommige marathonwagen/ recreatiewagens zo breed dat paarden of pony's daar wanneer ze een keertje naar achteren slaan ivm een vlieg etc. met hun hoef in kunnen hangen..
Een belangrijke zaak om te controleren: Zodra je eigen vuist er doorheen kan, kan ook de hoef van bijv. een pony er doorheen... Geloof mij het bevrijden van zo'n hoef die klem zit is echt niet iets wat je wilt meemaken.



Dit geld ook voor de HCA sulkys met het oude rekje (is nu van gaas, sinds mijn ongeluk) Daar past prima een ponybeentje tot de hak doorheen helaas.

Wat een vervelend ongeluk zeg. Gelukkig kan hij nog lopend naar huis :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 15:25 



 
Profiel   

QuintyKelly schreef
Een koets is het nou niet echt, het is een platte wagen waar een paard voor gespannen kan worden. Vraag me wel af hoe het paard met zijn achterbenen vast heeft kunnen zitten aan de koets..


Beste QuintyKelly,

Er zijn zoveel [zelf in elkaar geknutselde] karretjes/sulky's/marathonwagens/recreatiewagens etc. waarin de achterbenen/hoeven van een paard/pony in klem kan komen te zitten. Soms is een extra toevoeging ook bedoeld als bewustwording voor anderen om hierover na te denken en evt. tot actie te komen.

Ik heb het niet over de koets [of hoe je het voertuig ook wilt noemen] in kwestie maar in zijn algemeenheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 15:41 



 
Profiel   

zo jong(denk ik want er zit weinig aan bespiering aan) en dit al mee maken en dan zeer been !
Hopen dat het goed komt !

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 19:20 



 
Profiel   

nanda2908 schreef
zo jong(denk ik want er zit weinig aan bespiering aan) en dit al mee maken en dan zeer been !
Hopen dat het goed komt !

Ik denk dat dit paard juist behoorlijk oud is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-15 21:54 



 
Profiel   

Ziet er mij dan ook niet echt een veilige 'koets' uit. En inderdaad net een oud paard, hopelijk dat die geen volgeladen koets moet trekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-15 15:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen