Van Grunsven sluit achtste Spelen niet uit *update*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Van Grunsven sluit achtste Spelen niet uit *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 12:22

http://www.ad.nl
Ingezonden door Ketaki

Afbeelding
Bon Bravour onder Tom Franckx. Foto: http://www.sjoert.com

Anky van Grunsven (47) sluit niet uit dat ze volgend jaar in Rio de Janeiro voor de achtste keer deelneemt aan de Olympische Spelen. De winnares van drie olympische gouden medailles zou dan haar pas negen jaar jonge hengst IPS Bon Bravour, een zoon van Painted Black, willen rijden in de landenwedstrijd.

"Al moet ik zeggen dat de Spelen waarschijnlijk te vroeg komen voor hem'', vertelde ze gisteren op een mediadag van paardensportbond KNHS. Bovendien is Van Grunsven zelf ook nog lang niet overtuigd van haar mogelijke rentree.

"Veel mensen om me heen zeggen dat ik ervoor moet gaan. Zelf voel ik dat nog niet. Het leven van nu bevalt me goed. Ik coach in Erp veel talentvolle ruiters, van wie er ook een paar kans maken op 'Rio'. Daarnaast heb ik tijd voor mijn twee kinderen, die ik tijdens mijn carrière te weinig had. Op zondag uitslapen of wat leuks doen en niet altijd de drukte en stress van wedstrijden, dat vind ik heerlijk. Tegelijkertijd ken ik mezelf. Drie maanden voor de Spelen van Londen zei ik ook nog dat ik niet zou rijden. Het kan gaan kriebelen.''

Van Grunsven ziet mogelijkheden met de jonge hengst. "Het kan voordelig zijn tegenover de jury om met een relatief onbekend paard te rijden. Met Salinero reed ik in Londen niet minder goed dan in Peking, maar ik scoorde lager omdat het een vertrouwde combinatie was. Oneerlijk? Ja, dat is het zeker. Daarom zeg ik tegen mijn kinderen dat ze moeten gaan springen in plaats van dressuur rijden. Of een andere sport, ook prima.''

Update:

Anky van Grunsven heeft op haar Facebookpagina laten weten dat zij niet volledig achter de inhoud van het in het Algemeen Dagblad gepubliceerde artikel staat. Van Grunsven schrijft als volgt:

"Open brief aan Rik Spekenbrink

Na een lunch bij de KNHS afgelopen maandag heb jij een heleboel dingen de wereld in geslingerd die totaal uit zijn verband zijn gehaald. Ik vind het erg onprofessioneel van je als journalist, om een gesprek wat aan tafel plaatsvond, zonder mij te vragen of te informeren, in de publiciteit te brengen. Als je het stuk vooraf aan mij ter inzage had gegeven, dan hadden we kunnen voorkomen dat jij een aantal onwaarheden in de wereld zou brengen.

Ik wil gelijk de angel halen uit hetgeen me het meest steekt. Ik zou hebben gezegd dat mijn kinderen niet mogen dressuur rijden, omdat het een oneerlijke sport is. Dit is pertinent niet waar. Mijn kinderen rijden met regelmaat dressuur wedstrijden. En ik vind het fantastisch dat ze uit eigen motivatie zo enthousiast paardrijden. Ik zal ze daarin altijd steunen.

Ik wil niet dat uit mijn mond de dressuursport onnodig in een negatief daglicht wordt gezet. Iedereen weet dat ik vooraan sta om de sport te moderniseren en te verbeteren. Maar ik doe dat niet vanuit lichtzinnigheid of uit persoonlijke grief. De dressuursport heeft zijn makken en daar heb ik ook vaak genoeg in mijn column, in bijvoorbeeld Telesport, over geschreven.

Ik heb deze sport lief. Laat dat duidelijk zijn."
Laatst bijgewerkt door Flew op 20-05-15 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update geplaatst

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Van Grunsven sluit zevende Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:26

Haha tegen de kids gaan springen of een andere sport doen!! Grappig!!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Van Grunsven sluit zevende Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:27

Wauw, zou het wel tof vinden als ze het nog één keer doet.

Anoniem

Re: Van Grunsven sluit zevende Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:29

Ik ook :D

zusi2

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:31

joyce_eddy schreef:
Haha tegen de kids gaan springen of een andere sport doen!! Grappig!!




Waarom niet ?
Vindt het alleen maar goed dat ze dit zegt

Zou jij je kinderen verplichten de paardensport in te gaan omdat jij dat ook doet?
En dan ook de dressuur omdat jij dat het leukst vind

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:32

nou, fijn dat ze zelf de moed er in houdt, maar volgens mij is haar tijdperk toch wel voorbij...

Suzanne F.

Berichten: 49319
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:35

Ze gaat er wel heel makkelijk van uit dat ze mee kan doen tussen de inmiddels grote namen.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:36

Zou wel super gaaf zijn hoor. Vind goed dat ze zo eerlijk is tegen de kinderen.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:36

ja precies, dat bedoel ik ook
(van dat ze ervanuit gaat dat ze zo weer mee kan doen bij de huidige toppers)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:37

Denk dat ze een stuk realistischer is dan het AD het nu over wil laten komen.

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Van Grunsven sluit zevende Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:47

We hebben Anky ook al heel lang niet gezien, wie weet hoe ze zich ontwikkeld heeft. Ik denk ook dat Anky niet wereldvreemd is, die heeft echt wel inzicht in haar eigen kunnen en dat van anderen.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:47

Sammie schreef:
Denk dat ze een stuk realistischer is dan het AD het nu over wil laten komen.


Dat denk ik ook, Anky is helemaal niet zo arrogant. Ik denk dat het AD iets te enthousiast is.
Ik zou het wel een waanzinnige prestatie van haar vinden.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:48

Ze heeft al 7 keer meegedaan toch? Dan zou dit toch de achtste keer worden mocht ze gaan?

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Van Grunsven sluit zevende Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:55

Ik zou haar erg graag terug zien in de wedstrijdring,en dan al helemaal met zo´n prachthengst!

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:55

ze ziet ruimte voor verbetering :D , zeg maar...

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:58

Tazzey schreef:
Sammie schreef:
Denk dat ze een stuk realistischer is dan het AD het nu over wil laten komen.


Dat denk ik ook, Anky is helemaal niet zo arrogant. Ik denk dat het AD iets te enthousiast is.
Ik zou het wel een waanzinnige prestatie van haar vinden.


Dit denk ik dus ook...
Vergeet niet dat Anky alleen meedoet als ze weet dat ze ook kan winnen.

Niettemin hoop ik haar weer in de ring te mogen zien schitteren!

ankie2013
Berichten: 299
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: regio alkmaar

Re: Van Grunsven sluit zevende Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:03

Die doet idd niet zomaar mee om in de middenmoot te eindigen. Maar he wat een gaaf beest die Bon Bravour, benieuwd hoe die zich heeft ontwikkeld!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:06

Sammie schreef:
Denk dat ze een stuk realistischer is dan het AD het nu over wil laten komen.

Inderdaad.. heel mn facebook staat er vol mee, allemaal pagina's die vol goede moed dit bericht delen alsof Anky beslist mee wil doen. Ze zegt zelf juist nog helemaal niet zo'n behoefte te hebben aan de spelen, het escaleert een beetje.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:11

Misschien dat ze dan de beste combinatie ter wereld kan verslaan.
ben benieuwd of dit ook mooie en goede concurrentie kan zijn.


"de tijd zal het moeten leren" :j :j :j :j

Anoniem

Re: Van Grunsven sluit zevende Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:24

Anky was wel een boegbeeld voor de dressuursport, lang voor we wisten wie Edward en Adelinde waren. Van mij mag ze nog een keer knallen

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Van Grunsven sluit zevende Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:30

Ik zou het gaaf vinden. Ik heb in '12 ook echt even een lach en een traan gelaten toen ze in Londen haar kür reed. Want ja, ze was wel een jeugdheldin voor me.
Maar zoals gezegd: Anky is een realistisch persoon, en weet zelf het beste waar zij en haar paard(en) aan toe zijn.

Elisa2

Berichten: 37445
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:13

Ik zou het geweldig vinden! en dan met Bon Bravour...dus ook een "Bonnie"...beter kan niet toch? duimen dat alles voorspoedig gaat en ze mee gaat doen.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:06

Anky heeft al aan zeven Spelen meegedaan ;) zie dat het net al aangepast is!
Ben erg benieuwd, ze is heel realistisch en doet niet zomaar 'ff' iets, maar voor de volle 100%. We zullen het zien!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:13

Ik word alleen niet zo blij van de niet zo sportieve opmerking van A. dat zij bij haar de laatste keer dan wel laag gepunt zou zijn omdat het een bekende combi betrof, en dat zij daarom haar kinderen dressuursport afraadt.
Beetje onprofessioneel van iemand die al zo vaak wél gewonnen heeft. dan es een keer niet en dan ligt het aan de jury?

Hiermee duidt zij eigenlijk het jureringssysteem in de dressuursport als niet kloppend.

Ook vind ik het een dubieus gegeven dat zij "daarom" haar kinderen liever niet in de dressuursport zou zien gaan.

Er van uitgaande dat zij in het artikel juist is geciteerd.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:33

Terpentijn: als sinds haar gloriedagen uit ze kritiek op het huidige jurysysteem en pleit ze voor verbetering. En dat steekt ze ook niet bepaald onder stoelen of banken.
Is dus helemaal geen rare uitspraak van haar en wordt naar mijn idee door jou in een verkeerde context geplaatst. Het gaat haar er dus ook om dat er geen continuïteit in de beoordeling is, wat best af te leiden is uit beide proeven van 2008 VS 2012.