Drachtige merrie verwond in Emmeloord

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Drachtige merrie verwond in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:49

De wonden bij de merrie waren zo diep dat een zelf toegebrachte verwonding bijna uit te sluiten is. Volgens de eigenaren zijn de pony's zeer mak en nu kunnen ze de merrie met veulen niet eens meer benaderen tot op 10 meter afstand dus er is wel degelijk iets op die weide gebeurt.

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Re: Drachtige merrie verwond in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:58

verschrikkelijk.......de afstand tussen Emmeloord en Nieuwleusen is toch wel een klein uur rijden, denk ik hoor. Maar ik denk ook eerder aan een soort van copycat...gaat zo random door nederland heen. Ik hoop dat de camera's bij ons hun werk doen. Maar goed , daar is het leed niet minder om.
Sterkte voor eigenaren en pony's.

BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Drachtige merrie verwond in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:45

http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... handeld-2/

Link van het interview'. Pony's zijn van Andries van Daalen en dochter Frederieke, Andries is bekend in paardenland. Hoop dat hij veel mensen en instanties kan bewegen om de jacht op de mishandelaren te intensiveren .

Zoolgangster

Berichten: 9738
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:28

Rocamor schreef:
Met al die (vermeende) mishandelingen rijst natuurlijk de vraag of dit door menselijk handelen is veroorzaakt of door pure pech? Want je kan er donder op zeggen dat ondanks deze weinig zeggende tekst (wel gevolg maar geen oorzaak) ervan uit gegaan wordt dat de oorzaak ligt in menselijk handelen.

Ik wens eigenaresse maar vooral het paard Veel sterkte toe en hoop dat deze verwondingen geen negatieve gevolgen hebben voor de bevalling en het veulen



Het gaat om een drachtige merrie, dus het is in dit geval alvast uitgesloten dat ze zich vanwege de "kriebeltjes" (hengstigheid) verwond heeft... Plus de verwondingen waren te diep.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:56

Ik laat oordelen aan de politie en de dierenarts over. Er gebeuren veel rare dingen en ja dat brengt ook met zich mee dat sommige mensen bij verwonding aan zo iets denken. Allert zijn is ook belangrijk, weet niet of het slim is om er media aandacht aan te besteden. Kan men beter persoonlijk aan elkaar vertellen.
Ik denk dat deze persoon/mensen media gek is/zijn. Hoe groter het gemaakt wordt hoe mooier ze het vinden.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:11

Zoolgangster schreef:
Rocamor schreef:
Met al die (vermeende) mishandelingen rijst natuurlijk de vraag of dit door menselijk handelen is veroorzaakt of door pure pech? Want je kan er donder op zeggen dat ondanks deze weinig zeggende tekst (wel gevolg maar geen oorzaak) ervan uit gegaan wordt dat de oorzaak ligt in menselijk handelen.

Ik wens eigenaresse maar vooral het paard Veel sterkte toe en hoop dat deze verwondingen geen negatieve gevolgen hebben voor de bevalling en het veulen



Het gaat om een drachtige merrie, dus het is in dit geval alvast uitgesloten dat ze zich vanwege de "kriebeltjes" (hengstigheid) verwond heeft... Plus de verwondingen waren te diep.



Dan heb je vast nog nooit een merrie op het einde van de dracht meegemaakt die schuurt en ik ken er meerdere. Maar als het inderdaad door een mens is aangedaan dan vind ik dat vreselijk voor het dier en de eigenaren.

Jet

Berichten: 12089
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:31

bigone schreef:
Gisteren las ik een bericht over mishandeling in Nieuwleusen, gemeld en komt niet op bokt. Volgens mij liggen deze twee plaatsen niet zo ver uit elkaar. Op foto's van de mishandelde paarden in Nieuwleusen was duidelijk de verwondingen te zien, ook hadden groenwerkers in de buurt een zilvergrijze Mercedes zien staan bij de weide. De politie is druk op zoek naar deze persoon om te kijken of deze iets gezien heeft of er zelfs mee te maken heeft. En nog geen 24 uur later ook in Emmeloord, geeft je toch wel weer te denken wat een verschrikkelijk zieke personen er op de wereld rondlopen.


Bigone, [VN] Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe . Het staat niet in de titel, maar het is wel op de voorpagina gekomen hoor.

Ik vermoed toch ook dat de politie zich er niet mee bemoeit als er geen hele grote kans is dat het mishandeling is bij de paarden die in het nieuws komen.

nathalieD100

Berichten: 97
Geregistreerd: 21-01-12

Re: Drachtige merrie verwond in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 00:44