Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Groom van Carl Hester: "Ik ben een bofkont!"

 
Profiel   

* bokt.nl / www.topiberian.com



Aan de top van de dressuurwereld ontmoeten we heel wat echte persoonlijkheden, zowel voor als achter de schermen, en dan gaat het niet alleen over topruiters- en amazones en dito paarden. Ook de grooms zijn van cruciaal belang voor het succes van een combinatie.

Topiberian.com sprak op de Barcelona Dressage Tour 2015 met Alan Davies, de groom van dressuurruiter Carl Hester.

Davies vertelt: "Ik werk al vijf jaar voor Carl. Ik zorg voor zijn topwedstrijdpaarden en ben er op elke wedstrijd bij. We kennen elkaar al lang: in 2000 begeleidde ik zijn paard op het vliegtuig naar Sydney, waar de Olympische Spelen plaatsvonden. In 2011 had hij hulp nodig voor een paar wedstrijden. Het was de bedoeling dat ik een paar wedstrijden zou doen, onder andere de eerste internationale wedstrijd van Valegro, en ik ben er nog steeds! (lacht)"

Op een wedstrijd zorgt Davies er kort gezegd voor dat Nip Tuck gelukkig, fit en gezond is. 's Ochtends voert hij de ruin. Daarna neemt hij het paard mee voor een wandelingetje. "Dan is hij relaxed en kan hij wat met zijn vrienden kletsen," lacht Davies. In Barcelona was de wedstrijd 's avonds, en dan rijdt Hester Nip Tuck even rond lunchtijd. Voor de wedstrijd maakt Davies Nip Tuck klaar. "Ik vlecht hem in en breng zijn tuig in orde. Ik zorg dat Carl en Nip Tuck zich geen zorgen hoeven te maken en hun job kunnen doen."