Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Groom van Carl Hester: "Ik ben een bofkont!"

 
Profiel   

* bokt.nl / www.topiberian.com



Aan de top van de dressuurwereld ontmoeten we heel wat echte persoonlijkheden, zowel voor als achter de schermen, en dan gaat het niet alleen over topruiters- en amazones en dito paarden. Ook de grooms zijn van cruciaal belang voor het succes van een combinatie.

Topiberian.com sprak op de Barcelona Dressage Tour 2015 met Alan Davies, de groom van dressuurruiter Carl Hester.

Davies vertelt: "Ik werk al vijf jaar voor Carl. Ik zorg voor zijn topwedstrijdpaarden en ben er op elke wedstrijd bij. We kennen elkaar al lang: in 2000 begeleidde ik zijn paard op het vliegtuig naar Sydney, waar de Olympische Spelen plaatsvonden. In 2011 had hij hulp nodig voor een paar wedstrijden. Het was de bedoeling dat ik een paar wedstrijden zou doen, onder andere de eerste internationale wedstrijd van Valegro, en ik ben er nog steeds! (lacht)"

Op een wedstrijd zorgt Davies er kort gezegd voor dat Nip Tuck gelukkig, fit en gezond is. 's Ochtends voert hij de ruin. Daarna neemt hij het paard mee voor een wandelingetje. "Dan is hij relaxed en kan hij wat met zijn vrienden kletsen," lacht Davies. In Barcelona was de wedstrijd 's avonds, en dan rijdt Hester Nip Tuck even rond lunchtijd. Voor de wedstrijd maakt Davies Nip Tuck klaar. "Ik vlecht hem in en breng zijn tuig in orde. Ik zorg dat Carl en Nip Tuck zich geen zorgen hoeven te maken en hun job kunnen doen."

Alan Davies kent de paarden waarmee hij werkt door en door. "Onze toppaarden hebben allemaal een ongelofelijk karakter. Ze zijn werklustig, willen leren en houden van de wedstrijden. Utopia, Valegro en Nip Tuck zijn natuurlijk erg verschillend, zowel qua karakter als qua bouw en beweging. Ze hebben echter alle drie een goede attitude, dat is het belangrijkste. Een topwedstrijdpaard moet over een goed stel hersenen beschikken. En gelukkig hebben wij er zo een paar! (lacht) Nip Tuck is een gevoelig paard dat veel aandacht nodig heeft. Je moet zijn vertrouwen winnen en hem helpen om zijn zelfvertrouwen op te bouwen. Een paar weken geleden vlogen we hem over naar Qatar. Dan moet hij mij vertrouwen dat alles goed komt. Hij deed het zo goed, ik was erg trots op hem."

Alan Davies spreekt vol liefde over de paarden waar hij voor zorgt en houdt duidelijk van zijn werk. "Ik heb de beste job ter wereld, met de beste paarden en de beste ruiters. Ik ben een bofkont!"
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-15 13:03 



 
Profiel   

Wat een leuk stuk!
En ik moet zeggen, ben het volledig met hem eens!
Ik heb zelf gewerkt als internationale groom voor een Australische ruiter, en dat was een toptijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-15 13:09 



 
Profiel   

Leuk stukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-15 13:20 



 
Profiel   

Mooi om dit te lezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-15 09:03 



 
Profiel   

De groom (of 1 vd andere medewerkers) gaat zelfs met Valegro een rondje naar buiten op een hackamore om zn mond te ontlasten na een grote wedstrijd. Zijn weinig topruiters die hun grooms ontspannen op buitenrit sturen met hun toppaard.
Geweldig vind ik dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-15 16:11 



 
Profiel   

"Mond te ontlasten?"

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 09:21 



 
Profiel   

terpentijn schreef
"Mond te ontlasten?"


Mijn gedachte :=

Wel een leuk stukje van die meneer. Klinkt alsof hij het daar wel naar zijn zin heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 10:24 



 
Profiel   

Ipv met stang en trens te rijden dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 14:17 



 
Profiel   

Leuk om te lezen dat hij het zo naar zijn zin heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 14:24 



 
Profiel   

leuk om een keer niet de ruiters maar een groom te interviewen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-15 16:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen