Belgische springruiter succesvol in Polen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Belgische springruiter succesvol in Polen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 12:38

www.galop.be

De jonge Belgische springruiter Pieter Kenis is in de tweede week van de Baltic Tour goed bezig. In het Poolse Ciekocinko won hij afgelopen donderdag de 1.45 proef met Gines v.d. Klunderd. Tweede werd de Duitser Bastian Freese met de Belgische merrie Dindia de Jucaso. De Duitsers domineerden de top vijf met uitzondering van de eerste plaats.

Op dinsdag won Pieter Kenis nog met de zevenjarige Ilonka. Op donderdag sprong hij in de rubriek voor zevenjarigen met Ilonka naar een vierde plaats.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:51

Ik kan de berichtgeving op voorpaginanieuws hier niet altijd meer volgen.
Hartstikke fijn dat een Belg in Polen een 1.45m kwalificatie wint.
Maar dat de Nederlandse Joy Lammers en Doron Kuipers respectievelijk de 1.50m Derby en 1.50m Grand Prix van het Nederlandse Eindhoven winnen twee weken geleden, daar lees je hier haast niks over.

Popstra
Berichten: 13817
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 16:58

Nee, en dat ik ( Nederlandse) vorig jaar de Poolse derby heb gewonnen (reining) is ook niks over gemeld.... >;)

merrylegs

Berichten: 1770
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:52

rapido schreef:
Nee, en dat ik ( Nederlandse) vorig jaar de Poolse derby heb gewonnen (reining) is ook niks over gemeld.... >;)

:(:) Belgiƫ is nu eenmaal niet zo'n paardenland als Nederland, daarom waarschijnlijk dat het extra bijzonder gevonden wordt.