Haflinger hengst duikt in sloot tijdens fotoshoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Haflinger hengst duikt in sloot tijdens fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 12:56

* http://www.bokt.nl / http://www.omroepflevoland.nl


Afbeelding
Een foto vóór het avontuur van de hengst. Foto: Jennifer Fotografie

Een paard uit Almere besloot maandagmiddag tijdens een fotoshoot een nat pak te halen.

De goedgekeurde Haflinger hengst Nymo (v. Liz Nebukadnezar ) zette het tijdens de fotoshoot opeens op een lopen. "We wilden hem tussen een rijtje bomen zetten om foto's te maken. Toen trok hij zich los en galoppeerde hij bokkend weg." zo meldt de fotograaf aan de redactie van Bokt. "Hij wilde over de sloot springen naar de merries, maar dat redde hij niet, waardoor hij in de sloot terecht kwam. We zijn zelf in de sloot gegaan om hem te ondersteunen en zijn hoofd omhoog te houden, hij zakte steeds dieper weg door de vermoeidheid."

Het duurde nog zo'n 2,5 uur voordat de hengst werd bevrijd. Nymo kon uiteindelijk uit de modder worden losgetrokken dankzij de hulp van de brandweer en de trekker van een buurman.

Inmiddels staat Nymo weer droog in zijn stal en gaat het volgens de dierenarts goed met de hengst. Ook heeft hij zijn eigen haarkleur weer terug: witte in plaats van zwarte manen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Haflinger hengst duikt in sloot tijdens fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:58

Dat is wel even een Oeps momentje.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:00

Mooi zwart is niet lelijk!
Tjeempie dat heeft vast 3 flessen shampoo gekost om hem weer op kleur te krijgen.
Hopelijk houd hij niets over aan zijn avontuur.

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:15

Wellicht kwestie van opvoeden......

Rennie89
Berichten: 37278
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:16

Oepsie... Ik heb ook wel eens tijdens een fotoreportage gehad dat een paard losbrak en graag in haar eentje de Veluwe wou verkennen. Die ging er in een mooi handgalopje vandoor en ging zo regelrecht het dorp in, rustig galopje door de dorp straat, wat ik heb vernomen en was door bewoners zeer makkelijk te vangen :+ paarden hebben soms andere ideeën bij een fotoreportage xD

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:20

Oeps! sta je dan met mond vol tanden, mooi opgepoetste paard
*plons!*

Ik weet ervaring dat het verrassend weinig shampoo kost om een licht gekleurd paard dat zwart uit de sloot komt weer wit te krijgen jorika1986

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Haflinger hengst duikt in sloot tijdens fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:22

In ieder geval wel 1 mooie foto! :D
Gelukkig geen schade aan de hengst..

DnBles

Berichten: 282
Geregistreerd: 31-10-13
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:01

:oo Het zal je maar gebeuren
Inderdaad heel mooi opgepoetst voor de foto, zonde.
Inderdaad wél een gave foto!!
Gelukkig niks aan de hand verder ;)

GittekeZ1
Berichten: 773
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:07

:+ Het koest wel meer dan 1 fles en hellemaal schoon is hij ook nog niet . Dat komt wel weer maar gisteren was hij toch wat teveel afgekoeld. Zelf was het ook nog aardig schrobben en die lucht......

Mariett

Berichten: 4440
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:09

Is de fotografe nou ook de sloot in gegaan om het paard te helpen? Held!

Wel héél komisch dat het paard Nymo (Nemo) heet :+

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:12

GittekeZ1 schreef:
:+ Het koest wel meer dan 1 fles en hellemaal schoon is hij ook nog niet . Dat komt wel weer maar gisteren was hij toch wat teveel afgekoeld. Zelf was het ook nog aardig schrobben en die lucht......


Jouw paard?

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:30

GittekeZ1 schreef:
:+ Het koest wel meer dan 1 fles en hellemaal schoon is hij ook nog niet . Dat komt wel weer maar gisteren was hij toch wat teveel afgekoeld. Zelf was het ook nog aardig schrobben en die lucht......


Dan gebruik je geen goede shampoo :')
Die stank is herkenbaar.

Maarreh jij bent de eigenaar? Y;( voor de schrik!

GittekeZ1
Berichten: 773
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:39

Het is mijn dochters paard en ik heb onder andere bij hem in de modder gestaan.
Zijn manen zijn nu grijs ;-)
De fotografe heeft nergens schuld aan. Het was waarschijnlijk door kinderen dat hij heel erg schrok

Er zijn wel een aantal grote stress momenten geweest dat zelfs de brandweer niet meer wist hoe te handelen.

We vonden hem trouwens in het zwart ook erg mooi :+

veranadautje
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Haflinger hengst duikt in sloot tijdens fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:51

phoe dat is flink schikken

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:55

Wanneer houdt het nou eens op met die ongelukjes tijdens fotoshoots. Lees zo vaak over losgebroken paarden, ruiters die van hun paard donderen enzovoorts. Natuurlijk kunnen ongelukjes altijd gebeuren en ik zeg ook niet dat er onzorgvuldig gehandeld is in dit geval, daar kan ik zeker niet over oordelen. :)

Helaas lees je het zo vaak, mensen die normaal niet vaak buitenrijden willen opeens heen en weer sjezen voor de foto, er worden gekke attributen tevoorschijn gehaald om ze een beetje op te fokken, loslaten tussen prikpaaltjes, longeren op de heide, los laten voor de foto, jurken, zonder zadel.. vind echt dat er beter gelet moet worden op veiligheid ipv de perfecte foto. :n

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:58

Staat wel stoer op zijn dekhengstfolder:
Geschikt voor dressuur zowel onder het zadel als aangespannen tevens in het bezit van zwemdiploma A en B +:)+

speurneusc

Berichten: 5409
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:02

grijnssss

Rennie89
Berichten: 37278
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:06

essie_blue schreef:
Wanneer houdt het nou eens op met die ongelukjes tijdens fotoshoots. Lees zo vaak over losgebroken paarden, ruiters die van hun paard donderen enzovoorts. Natuurlijk kunnen ongelukjes altijd gebeuren en ik zeg ook niet dat er onzorgvuldig gehandeld is in dit geval, daar kan ik zeker niet over oordelen. :)

Helaas lees je het zo vaak, mensen die normaal niet vaak buitenrijden willen opeens heen en weer sjezen voor de foto, er worden gekke attributen tevoorschijn gehaald om ze een beetje op te fokken, loslaten tussen prikpaaltjes, longeren op de heide, los laten voor de foto, jurken, zonder zadel.. vind echt dat er beter gelet moet worden op veiligheid ipv de perfecte foto. :n

Ik ga er in mee dater vaak teveel word gevraagd van de paarden, vooral tijdens meetings omdat er dan gewoon meer prikkels zijn. Maar je hoopt wel dat de eigenaar weet wat de grens van zijn of haar paard is. Als ik merk dat een paard naar een uitweg zoekt (dus paniekerig) ben ik als fotograaf eigenlijk al klaar met de shoot omdat het een te groot risico is. Ik grijp ook elke keer weer mijn hart vast als een paard zijn hoofd naar beneden doet tijdens losgooien in een paddock. Dan vervolg ik de shoot liever gewoon met longeren met een touwhalster :) maar een ongelukje zit in een klein hoekje en het blijven dieren natuurlijk.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:08

hahaha reddingszwemmen net niet gehaald
Hij ziet er wel stoer uit in het zwart (laatste foto op de site flevoland)

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:09

Ik hoorde t vanmorgen al op de radio. Foutje bedankt.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:11

Precies Renee :) De fotograaf kan daar ook weinig aan doen, die kennen de paarden meestal niet en weten dus ook niet hoe braaf ze zijn en wat ze wel of niet kunnen hebben. In dit geval is het natuurlijk al helemaal pech hebben als je rustig portretfoto's staat te maken, maar toch zie je het wel heeeel vaak op bokt voorbij komen dat het mis gaat. Het is ook meer aan de eigenaar natuurlijk om dat soort dingen in te schatten, niet de fotograaf. :) maar ik wil niet teveel offtopic gaan. Belangrijkste is dat de hengst weer veilig en wel in zijn stalletje staat! :) is gelukkig toch nog een prachtige foto uit gekomen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Haflinger hengst duikt in sloot tijdens fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:26

Zijn er geen voor- en na- foto's? :D

dresjoepie

Berichten: 2523
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:27

Jeetje schrikken zeg Hoe gaat het nu met het paardje? Behalve waarschijnlijk spierpijn verder geen schade?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:56

Haflingers ook altijd _O- _O-

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Haflinger hengst duikt in sloot tijdens fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:03

Is niet de eerste keer dat het fout gaat met een hengst tijdens een fotoshoot. Ik kan me nog een Tinkerhengst herinneren die losbrak op het strand. Volgens mij heeft die het toen een paar langsrijdende ruiters flink lastig gemaakt..