Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 12:37

www.ad.nl


Een agente te paard ging maandagavond flink onderuit tijdens de rellen in Den Haag. In de Schilderswijk probeerde de politievrouw tussen geparkeerde auto's te manoeuvreren maar dat mislukte.

Het paard lijkt te schrikken van vuurwerk en wijkt uit, maar stuit dan op een geparkeerd busje. Nadat de agente ten val komt, rent het paard de andere kant op. Een wapenstok en dienstwapen blijven ogenschijnlijk op straat liggen, als de agente te voet haar weg vervolgt.

Zowel de agente als het politiepaard moesten gehecht worden. Beiden maken het goed, meldt de politie.


DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:55

Jeetje... au...

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:56

Och wat vreselijk triest voor het paard en de agente :( Vreselijk asociaal volk daar! Bah!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:57

En waarom? Omdat iemand iets over geweld van de politie roept terwijl er nog niets bekend is over wat er gebeurd is. Dat geeft natuurlijk alle reden om eens flink te gaan rellen. :roll:

Ze doen goed werk de politiepaarden.
Hopelijk herstellen ze beide snel!

GEEK1980
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-06-15

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:58

Zo zie je maar, paarden blijven vluchtdieren. Wel top dat zowel paard als agente het naar omstandigheden goed maken.

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:01

Geen hele rare reactie inderdaad van het paard. Ook niet van een politiepaard, zo in een keer vuurwerk voor je neus. Hopelijk valt het allemaal mee voor agente en paard!

Afschuwelijke gedoe daar met die rellen.. :n

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:03

Och wat naar. Klotelui daar. Gelukkig dat het beiden goed vergaat nu!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:07

Wat een rotklap :oo

Vind ook wel dat ze hard door die straat denderen :\
Had ook een hond of kind kunnen oversteken.

Hopelijk kunnen ze de daders oppakken!

Sterkte voor de agente en haar paard :(:)

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:10

Van de andere kant speelt er natuurlijk wel het een en ander daar. Geweld roept geweld op - en dat er nu iemand dood is, maakt de frustratie wel begrijpelijk. Het lijkt me niet terecht om alleen het 'volk daar' af te schilderen als asociaal, terwijl de problemen veel breder zijn en ook het handelen van de politie wel vraagtekens oproept (en niet slechts in deze situatie, want er zijn veel meer problemen geweest.)

(En wat er precies gebeurd is, is nog niet helemaal bekend, maar dat de politie loog over de situatie wel.)

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:14

Shadow0 schreef:
Van de andere kant speelt er natuurlijk wel het een en ander daar. Geweld roept geweld op - en dat er nu iemand dood is, maakt de frustratie wel begrijpelijk. Het lijkt me niet terecht om alleen het 'volk daar' af te schilderen als asociaal, terwijl de problemen veel breder zijn en ook het handelen van de politie wel vraagtekens oproept (en niet slechts in deze situatie, want er zijn veel meer problemen geweest.)

(En wat er precies gebeurd is, is nog niet helemaal bekend, maar dat de politie loog over de situatie wel.)


helemaal mee eens, niet alles over 1 kam scheren dat iedereen asociaal volk is..

hoop voor de nabestaanden van de gene in kwestie snel meer duidelijkheid krijgen over wat er gebeurd is.. deze rellen slaan in elk geval nergens op..

sterkte voor de agente en haar paard!

Anoniem

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:17

Sneu dat huilende kindje op de achtergrond
Nederland onwaardig dit

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:17

Mensen die op deze manier 'demonstreren' zijn wel degelijk asociaal volk. Dat er frustraties, verdriet en boosheid speelt snap ik, maar op deze manier dat kenbaar maken? Relschoppers zoeken overal een reden voor om te kunnen schoppen. Zulk tuig moeten ze zoveel harder aanpakken.

Niet dat ik hiermee de situatie van de politie recht wil kletsen, maar ik kots van dit simpele volk.

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:19

Politie loog inderdaad over de gebeurtenissen. Overleden man is dom geweest om een geintje uit te halen maar hij werd volgens ooggetuigen door zes agenten met grof geweld tegen de grond gewerkt. Op videobeelden is vervolgens duidelijk te zien dat de man buiten bewustzijn is en de agenten doen niets en slepen een bewusteloze man na enige tijd een busje in. Agenten hebben inmiddels in afwachting van het onderzoek naar de doodsoorzaak een passende functie gekregen.
Maar demonstreren prima maar dan zonder geweld anders ben je net zo verkeerd als de politie in dit geval.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:22

Shadow0 schreef:
Van de andere kant speelt er natuurlijk wel het een en ander daar. Geweld roept geweld op - en dat er nu iemand dood is, maakt de frustratie wel begrijpelijk. Het lijkt me niet terecht om alleen het 'volk daar' af te schilderen als asociaal, terwijl de problemen veel breder zijn en ook het handelen van de politie wel vraagtekens oproept (en niet slechts in deze situatie, want er zijn veel meer problemen geweest.)

(En wat er precies gebeurd is, is nog niet helemaal bekend, maar dat de politie loog over de situatie wel.)

Schei alsjeblieft uit met dit goedpraten zeg! Mijn beste vriendin was in dienst tijdens dit gebeuren. Geloof me, dit zijn relzoekers en geen mensen die de waarheid boven tafel willen krijgen dmv demonstraties. Tuig, dat is het!

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:25

Collie2008 schreef:
Mensen die op deze manier 'demonstreren' zijn wel degelijk asociaal volk. Dat er frustraties, verdriet en boosheid speelt snap ik, maar op deze manier dat kenbaar maken? Relschoppers zoeken overal een reden voor om te kunnen schoppen. Zulk tuig moeten ze zoveel harder aanpakken.


Eh nee, dat werkt dus niet, dat is het hele probleem. Geweld roept geweld op. Hoe meer je inzet op het harder aanpakken (iets wat men voortdurend te pas en vooral ook te onpas doet in de Schilderswijk) hoe meer het uit de hand loopt.

Juist dat heen en weer steeds meer geweld toepassen moeten we doorbreken.

(De mensen daar zullen namelijk min of meer hetzelfde zeggen. "Als wij niets doen, gebeurt er ook niks en wordt dit onder de pet gehouden. We moeten wel hard reageren en laten zien dat wij dit niet pikken, anders walsen ze (de politie) over ons heen.")
We hebben nu toch al een paarduizend jaar lang bewezen dat je langlopende conflicten niet oplost met meer geweld en meer hardheid en meer wij-zij-tegenstellingen. Laten we nu proberen de situatie te verbeteren. Niet harder aanpakken, maar harder nadenken.

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:25

spatter schreef:
Wat een rotklap :oo

Vind ook wel dat ze hard door die straat denderen :\
Had ook een hond of kind kunnen oversteken.

Hopelijk kunnen ze de daders oppakken!

Sterkte voor de agente en haar paard :(:)


Dat de paarden hard door de straat rennen komt omdat ze een charge uitvoeren, en dat doen ze niet in stap.
Als er daar een kind loopt dan denk ik dat je als ouders zoiezo al niet goed bezig was. Rellen in de wijk, dan hou je je kinderen toch binnen lijkt mij?

Laten we eerst maar is afwachten wat de sectie zegt voordat er gewezen word naar de politie. Het is altijd makkelijk om andere de schuld te geven. Ik vraag mij juist af, hoe kom jij zo in aanraking met de politie? wat heb je dan gedaan dat hun besluiten om zo in te grijpen? Festival, alcohol/drugs?

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:29

En het "grappige" de Marokkaantjes en Turken schreeuwen daar het hardste en niet eens de Antillianen.....

Vriendin van mij der man was als ME er ingezet vind het rond uit asociale lui als je boos bent prima maar gedraag je naar normen en waarden....


Paard springt gewoon opzij omdat er een fakkel naar de weg gegooid werd net waar het paard langs moest.

Las ook dat iemand zei Denderen tja daar worden ze op getraind meid ;) welkom in de grote boze mensen wereld!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:31

Misschien dat de politie fouten heeft gemaakt tijdens de arrestatie van de man en had dit allemaal heel anders moeten verlopen. Onderzoek zal dat moeten uitwijzen. Er wordt sectie verricht op de man en ik denk dat hier wel meer uit op te maken valt. Wat de omstanders trouwens ook zeggen was dat de man zwaar onder invloed was. Iedereen spreekt elkaar (zoals gewoonlijk) weer eens tegen. Iedereen ziet altijd dingen op een andere manier ook al sta je met z'n allen in dezelfde situatie.
Voor ik uitspraken ga doen over het handelen van de politie wacht ik eerst maar eens gewoon het onderzoek af. De agenten hebben in afwachting daarvan een passende functie gekregen en dat lijkt me een goed ding.

Maar op deze manier demonstreren is gewoon niet goed te praten. Er is vernield en geplunderd. Er zijn dus blijkbaar gewonden gevallen. Als je dan zo vies bent van het geweld waarom het dan zelf toepassen om te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent?

Ik hoop dat zowel de agente als het paard er snel weer boven op zijn en hun werkzaamheden samen kunnen vervolgen.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:34

LiesxAnne schreef:
Laten we eerst maar is afwachten wat de sectie zegt voordat er gewezen word naar de politie. Het is altijd makkelijk om andere de schuld te geven. Ik vraag mij juist af, hoe kom jij zo in aanraking met de politie? wat heb je dan gedaan dat hun besluiten om zo in te grijpen? Festival, alcohol/drugs?


Als we dan toch het onderzoek afwachten, moet je natuurlijk niet gaan speculeren over het slachtoffer. Jouw aanname is dat iemand die zo behandeld wordt het er vermoedelijk zelf naar gemaakt zou hebben... het discussiepunt is nu juist dat veel mensen vinden dat de Haagse politie in diverse sitauties juist onnodig hard en gewelddadig optreedt zonder dat daar een aanleiding voor is.

Festivals, alcohol en drugs zijn overigens geen goede reden om zo behandeld te worden.

Een van de filmpjes ( https://www.facebook.com/gowiththefloww ... 087963777/ ) laat overigens niets zien over wat er precies gebeurd is (het begint pas later), maar laat wel zien dat de politie verkeerd handelt op EHBO-gebied: de persoon is overduidelijk niet meer geheel bij, en was op dat moment al overmeesterd en dus (wat er ook aan voorafging) geen gevaar meer. Toch wordt er aan hem gesjord en getrokken en wordt hij de bus in gehesen.
De regels van de EHBO zeggen echter dat je zo iemand gewoon moet laten liggen tot hij zelf weer bij kennis is of tot de ambulance er is.

Daarna hebben ze gelogen over de toedracht - de man was onwel voor hij de bus in ging terwijl de politie in eerste instantie vertelde dat het andersom was. Dat zijn wel echt kwalijke zaken. Niet per se voldoende om rellen goed te praten, wel voldoende om te begrijpen dat hier dingen niet goed gaan. In ieders belang (de mensen die er wonen, de politie, de relschoppers en de rest van Nederland) - laten we hier verstandig mee omgaan en niet oproepen tot meer haat en geweld. Aan geen enkele kant!

We hebben juist meer begrip aan beide kanten nodig, en dat er echt dingen veranderen en verbeteren. Anders kost dit uiteindelijk meer levens. Het wijzen naar 'jamaarhunnie' is niet de weg naar een oplossing.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:35

Collie2008 schreef:
Mensen die op deze manier 'demonstreren' zijn wel degelijk asociaal volk. Dat er frustraties, verdriet en boosheid speelt snap ik, maar op deze manier dat kenbaar maken? Relschoppers zoeken overal een reden voor om te kunnen schoppen. Zulk tuig moeten ze zoveel harder aanpakken.

Niet dat ik hiermee de situatie van de politie recht wil kletsen, maar ik kots van dit simpele volk.


Helemaal mee eens hoor, maar kijk uit..voor je het weet word je voor racist uitgemaakt.
Zijn gewoon een stel randdebielen, zaken vernielen van mensen die hier compleet buiten staan..
Gewoon rellen om het rellen dus...bah..allemaal afvoeren naar een onbewoond eiland.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:37

SAKKIA schreef:
Maar op deze manier demonstreren is gewoon niet goed te praten. Er is vernield en geplunderd. Er zijn dus blijkbaar gewonden gevallen. Als je dan zo vies bent van het geweld waarom het dan zelf toepassen om te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent?


Ik ben groot voorstander van geweldloos protest.

Maar het argument kan wel net zo makkelijk omgedraaid worden - als de politie er is om de samenleving veiliger en dus minder gewelddadig te maken, waarom dan zelf geweld toepassen?
(Beantwoord die vraag en dan heb je ook het omgekeerde antwoord. Mensen denken dat je geweld nodig hebt om je doel te bereiken en dat het niet op een andere manier kan. Maar daar zijn deze groepen niet uniek in - bijna iedereen denkt dat je zulke problemen alleen op kunt lossen met 'harder aanpakken.')

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:42

Ik walg zo langzamerhand van mijn stadje Den haag. Wat er is gebeurd is vrijwel niet goed te praten maar on daarna een partij te gaan rellen is dieptriest. Dan verlaag je je tot het laagste niveau.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:44

Pfff inderdaad. Mensen moeten gewoon respect hebben voor de politie ed! Sommige mensen kunnen hier blijkbaar niet mee leven. Die horen thuis in een dictatuur! Blijf met je handen van onze hulpverleners af! Toon respect, dan doen zij dat ook!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:49

Dus eigenlijk vind jij dat de politie vooral zou moeten praten? De tik over de vingers moeten verdwijnen en plaats maken voor een: Dat moet je niet meer doen hoor, dat vinden wij echt heel vervelend?
Hoe zie je dat precies voor je? Als jij als politie met geweld benaderd wordt?

In dit geval (van de protesten) is helemaal niemand met geweld benaderd en toch is er een hele groep die vindt dat er geweld nodig is om hun mening kracht bij te zetten. Op het festival zelf gebeurd er helemaal niks, er is helemaal niemand die protesteert tegen de aanhouding van de man. De aanname zou dan kunnen zijn dat de aanhouding in eerste instantie terecht is geweest, maar dat het volledig uit de hand loopt omdat de man het bewust zijn verliest en de agenten hierop niet goed reageren. Dat laatste is natuurlijk niet goed te praten en zal goed onderzocht moeten worden. Wij weten niet wat de agenten onderling bepraten en waarom ze de beslissing nemen zoals ze dat gedaan hebben. Wellicht is daar een goede reden voor geweest (niet op korte termijn en afstand een ambu beschikbaar oid)

Tazzey
Berichten: 9502
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:53

Wat ik zorgwekkend vind is dat er een vuurwapen op de grond ligt en mevrouw de benen neemt. En wat betreft het verhaal wat er achter zit, ieder verhaal heeft twee kanten en ik kan en wil daar niet over oordelen.