Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:07

Kermis schreef:
Heel vestandig.
Ik zag gisteren op een Facebook pagina van een stal staan:

"Ook met deze tempraturen trainen we gewoon door"

Dat is toch van de zotte? %) Ik zou zeggen ga nu lekker een rondje hardlopen met een zak aardappelen op je rug ~~}> . Ik snap het echt niet. Rond half 11 besloot er nog iemand op stal in de Binnen bak te gaan rijden. :o? Broeikas kan je het beter Noemen. Het is dat ik er was toen ze net klaar was (11.30) als ik het had gezien had ik er wat van gezegt. Als ik dan persé moet rijden doe ik het wel voor 8 uur in de ochtend of na 10en in de avond. Mijn paardje heeft gewoon vrij en staat zo'n beetje constant in de schuilstal. Gelijk heeft hij.

Je kunt als je er tijd voor neemt gerust rijden dan moet je dat in alle alle vroegte doen óf 's avonds heel laat...
En als het waait kun je gerust lekker buiten door t dorp (niet in het bos met die dazen )
gaan stappen,hou je de conditie toch wat op pijl.

M_D_H
Berichten: 17483
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:43

MelanieB schreef:
Had hier ook wedstrijd zaterdag, had zelf gisteren ook afgemeld en kreeg net bericht dat wedstrijd is afgelast.
Zijn ook geen normale temperaturen meer, niet voor paard; niet voor mens.

En zeggen 'in warme landen kan het ook' is echt appels met peren vergelijken.
Hier is het niet regelmatig zo tropisch warm.

Hier op fb ook van die mensen die het allemaal maar overdreven vonden dat mensen afzeggen en wedstrijden afgelast worden, want zelf konden ze wel rijden.
Nou joepie; you want a cookie or something?
Het is ook vast wel te doen; mits je voldoende kan koelen ed, maar doe je je paard er een plezier mee? Ik denk het niet.

Nee, komen nog zat wedstrijden, van mij hoeft het niet met zulke temperaturen.

Ik vond het niet overdreven dat mensen af zeiden.
Ik vond wel al dat paniekzaaien overdreven.
Daarom zei ik ook, gewoon je paarden in de gaten houden en doen waar je je goed bij voelt!

Overigens, ik rij met deze temperaturen of om 6 uur smorgens of helemaal niet.
Mijn paard is namelijk zwart en een enorme druktemaker. Die heeft het al warm zat zonder dat ik hem nog even extra aan het werk zet.
Ik heb hem al een keer door de hitte bevangen gehad en dat is echt geen pretje en wil je ook echt niet zien. Dus ik ben juist extra voorzichtig met deze temperaturen.

Dat er dus verenigingen zijn die hun wedstrijden afzeggen (de KNHS heeft dat zelf ook net gedaan) kan ik dan alleen maar toejuichen!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:57

Ik vind het eigenlijk van de zotte dat het niet wordt afgelast met temperaturen boven de 30 graden. Zeker midden op de dag. :n

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:17


Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:34

nou, toch maar afgemeld voor vanavond. Ik vind het erg onverantwoord. Zondag zien we nog wel verder. ff de week afwachten.
Ik ben wel zuinig op mijn paardje, dus als dit het beste is, is het gewoon pech voor mij, maar de gezondheid voor het paard gaat voor.

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:46

Wedstrijd van a.s. zaterdag is toch afgelast. Klasse! +:)+

listiglistje

Berichten: 14415
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:17

vivana schreef:
Heel verstandig,zeker wedstrijd in Eindhoven?!

ja Eindhoven...nog niks tijden veranderd of afgelast -O-

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:21

listiglistje schreef:
vivana schreef:
Heel verstandig,zeker wedstrijd in Eindhoven?!

ja Eindhoven...nog niks tijden veranderd of afgelast -O-

Tja dan moeten ze gewoon afdragen aan de KNHS he...als ze aflassen....

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:49

Bij ons is het kringkampioenschap op Urk ook afgelast voor de paarden zag ik. Ben heel benieuwd hoe het noodscenario eruit ziet waar naar gerefereerd wordt voor afvaardiging naar de regio. Dat is nl. nergens te vinden.

melanietje14
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:51

Ik sta er 100 % achter. Rust met de hitte.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:08

Outdoor gelderland gaat gewoon door:

Vanwege de voorspelde warmte zijn er extra maatregelen getroffen voor zowel de paarden en ruiters als bezoekers. Er zijn extra schaduwplekken gecreëerd, er zijn sprinklerinstallaties die koude nevel verspreiden voor de paarden en bezoekers en er is voldoende drinkwater beschikbaar. De tribunes zijn tevens overdekt. Het is prachtig weer en we hopen dat het mooie dagen worden!

Goed hoor extra maatregelen maar zoals zaterdag vind ik gewoon echt niet kunnen... Het is al super heet voor die paarden als ze stil staan dan, laat staan springen of intensieve dressuur... :\

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:13

noodscenario gevonden... Nou, dat is lekker dan....

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:36

_pauline_ schreef:
Wedstrijd van a.s. zaterdag is toch afgelast. Klasse! +:)+


Gelukkig maar! Waar had jij anders wedstrijd gehad gezien je in dezelfde kring zit?

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:26

Achttal vanavond en zondag zijn afgelast, voor individueel kijk ik even wat het weer zondag doet maar het is fijn dat de groepsdruk weg is.

elkedortmans
Berichten: 174
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:28

_pauline_ schreef:
Wedstrijd van a.s. zaterdag is toch afgelast. Klasse! +:)+


Welke wedstrijd is dit?

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:29


Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:40

listiglistje schreef:
vivana schreef:
Heel verstandig,zeker wedstrijd in Eindhoven?!

ja Eindhoven...nog niks tijden veranderd of afgelast -O-

Echt belachelijk, welke idioot gaat dan starten.

Ik heb me ook afgemeld voor het z1.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:45

Zo te zien gaat het nu bij jullie een beetje hetzelfde als bij ons anne-gti.
De laatste 3 wedstrijden in jullie kring tellen nu mee.
Bij het springen krijg je dus plaatsingspunten. Degene met de minste punten is kringkampioen.
Want 1e is 1 punt en 5e bijv. 5 punten.

In de dressuur krijgt degene die wint 100 punten. ben jij nummer 2 en heb je bijvoorbeeld 12 punten minder gescoord als de nummer 1 behaal je 88 punten.

Bij deze indeling wordt uiteraard alleen gekeken naar de mensen uit jullie kring.
Dus is in de uitslag de nummer 1 t/m 5 bijv. mensen van buiten de kring, is de nummer 6 1e geplaatst van de kring.

Laura_
Berichten: 5388
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:07

ik lees net dat de kringkampioenschappen paarden van 4 juli in waddinxveen ook worden verzet!

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:16

Ja is toch vreemd wij deden anders ook mee in urk. Maar ze kijken dus na de laaste 3 wedstrijden. En die gaan door. Kijken ze ook van paar jaar terug? Mijn zusje zou weer voor eerst mee doen. e laaste keren was ze meerdere keren 1. Maarja was paar jaar terug

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:18

De laatste 3 verreden wedstrijden in de kring is toch niet enkele jaren geleden mag ik hopen :D

Als je zusje de laatste tijd nergens gestart heeft, heeft ze pech.

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:34

zou idd ook alles aflassem.

wat betreft Outdoor Gelderland, die laten alles vooralsnog gewoon doorgaan maar wel met extra faciliteiten voor paard & ruiter en voor het publiek (zoals vermeld in het andere topic)

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:04

Het valt me op dat veel mensen lijken te kijken naar de temperatuur die verwacht wordt rondom hun tijdstip van optreden in de ring. Prima, maar hiermee ga je wel voorbij aan de heftige dagen van benauwde hitte die aan dit moment vooraf gingen én de tropische dagen die ons nog te wachten te staan. Het gaat om het totaalplaatje van deze 1 à 2 weken uitputtende hitte. Hoe fit je paard ook is, hij is rond deze dagen niet op zijn top. Dat maak je me niet wijs, echt niet. Al zet hij een mooie prestatie neer, hij moet ná deze wedstrijd ook nog ongeveer een weekje tropisch weer doorstaan.

Weet waar je aan begint. Het is méér dan alleen die uren op de trailer en het moment in de ring.

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Re: Concoursen afgelast wegens hoge temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:54

Hier in het hoge noorden gaan de selecties voor noord oost friesland gewoon door.
Ze hebben het ochtend programma vervroegd en het middagprogramma naar savonds gezet..

Ik mag om 8.00 starten en het is voor mij 5 minuten in de trailer naar andere kant dorp.. Kwartiertje even inrijden op laag niveau en dan de proef in.. Verwacht dat het dan nog onder de 25 graden is.. Hier zou het dan ook geen 38 worden..
Als het niet lukt kan ik de 2e proef nog afmelden.
Snel naar huis en paard lekker onder de douche, kan daarna de protocollen nog wel halen..

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:19

kyrkelover schreef:
Zo te zien gaat het nu bij jullie een beetje hetzelfde als bij ons anne-gti.
De laatste 3 wedstrijden in jullie kring tellen nu mee.
Bij het springen krijg je dus plaatsingspunten. Degene met de minste punten is kringkampioen.
Want 1e is 1 punt en 5e bijv. 5 punten.

In de dressuur krijgt degene die wint 100 punten. ben jij nummer 2 en heb je bijvoorbeeld 12 punten minder gescoord als de nummer 1 behaal je 88 punten.

Bij deze indeling wordt uiteraard alleen gekeken naar de mensen uit jullie kring.
Dus is in de uitslag de nummer 1 t/m 5 bijv. mensen van buiten de kring, is de nummer 6 1e geplaatst van de kring.


Daar ben ik lekker mee... :( In de kring zijn de wedstrijden vaak of springen of dressuur, ik start beide en kon dichter bij huis in een andere kring wel beide starten. Het voelt nu alsof ik gestraft wordt voor mijn veelzijdigheid. Mijn dochter hetzelfde laken een pak. Daar speelt hetzelfde. Ik heb hier flink de balen van.