Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ruiters gaan uit de kleren voor "dag van de cap"

 
Profiel   

* http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz



Ruiters uit Nieuw Zeeland gaan bloot om meer bewustzijn te creëren voor de "dag van de cap", International Helmet Awareness Day. Onder het mom "Ik ben liever bloot, dan dat ik geen cap draag", proberen de dames het belang van het dragen van een helm tijdens het rijden te benadrukken.

Onder de naam "The Naked Challenge", gingen al meerdere ruiters over de gehele wereld bloot. De Nieuw Zeelandse amazone Elizabeth Charleston was de eerste die uit de kleren ging voor het goede doel. Charleston zegt dat ze verbaasd was over hoe snel andere ruiters haar voorbeeld volgden. "Ik kan niet geloven hoe graag mensen hun kleding uit willen doen voor deze dag, het is briljant!"

International Helmet Awareness Day is in 2010 opgericht na het ongeluk van de Olympische amazone Courtney King-Dye, toen zij geen cap droeg tijdens het rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 12:31 



 
Profiel   

Heel goed. Een cap dragen moet net zo gewoon zijn als je broek aan trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 12:42 



 
Profiel   

Dan rijd ik nog liever helemaal niet, puur om andere mensen niet tot last te zijn :') :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 12:43 



 
Profiel   

Gezien de ondertitel "TBI Survivor" op de poster (Traumatic Brain Injury) lijkt mevrouw Charleston first hand knowledge te hebben hoe hard je van een peerd kunt smakken.

In haar geval zou ik er overigens geen bezwaar tegen hebben als ze het ook echt zou doen. :Y)

Edit, ter verduidelijking: wat er op de poster staat dus, niet van een paard smakken.


Laatst bijgewerkt door Eirikur op 01-08-15 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 12:43 



 
Profiel   

Ik vroeg me al af waar TBI voor stond. Goede actie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 12:47 



 
Profiel   

Sorry, ik verwachtte mannen. Dames zijn amazones....

Ik ben altijd voorvechtster van capgebruik geweest en heb dan ook ooit de Penny cap campagne in het leven geroepen toen ik nog voor hen (Penny) werkte. Zelf draag ik altijd een cap, al is het maar om het goede voorbeeld te geven aan jongeren.

Ik post ook met regelmaat filmpjes van Courtney King-Dye om te laten zien wat de gevolgen kunnen zijn van het niet dragen van een cap op zelfs een mak paard die zogenaamd nooit een stap verkeerd zou zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 13:09 



 
Profiel   

Er mag zeker meer aandacht zijn voor het dragen van een cap. Ik heb ooit in mijn jonge jaren 1x zonder cap gereden en ben er afgevallen. Had niks, maar zo geschrokken dat ik er daarna nooit meer zonder op ben gestapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 14:33 



 
Profiel   

Goed initiatief!
Veel mensen rijden zonder cap omdat het paard toch braaf is. Maar elk braaf paard kan struikelen of alsnog ergens van schrikken. Snap het al helemaal niet als mensen zonder cap het bos in gaan. Buiten dat je uiteraard kan vallen heb je daar ook wel eens een laaghangende tak tegen je kop aan := Of ouders die hun kind zonder cap op een paard zetten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 14:40 



 
Profiel   

Selina schreef
Goed initiatief!
Veel mensen rijden zonder cap omdat het paard toch braaf is. Maar elk braaf paard kan struikelen of alsnog ergens van schrikken. Snap het al helemaal niet als mensen zonder cap het bos in gaan. Buiten dat je uiteraard kan vallen heb je daar ook wel eens een laaghangende tak tegen je kop aan := Of ouders die hun kind zonder cap op een paard zetten..


Helaas ervaring met een dikke laaghangende tak hier. Had uiteraard een cap op maar de tak sloeg in mn gezicht met als gevolg dat de rechterhelft van mn gezicht kapot was en 1 en al korst was. Ik moest zo ook nog op vakantie :D en heel de camping keek me aan alsof mijn man me mishandeld had #)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 14:47 



 
Profiel   

Het is een goed bedoeld voorbeeld.
Maar ze moeten zelf maar zien of ze zelf voor hun eigen veiligheid kiezen of niet.
Zal me een worst zijn die niet met cap rijden komen ze later wel achter als ze goed vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 14:49 



 
Profiel   

beter je gezicht kapot dan je hersenpan zullen we maar zeggen..

ik kwam laatst vanwege hetzelfde met een giga rode striem over mijn gezicht thuis pff..

tak bleef hangen aan de cap van de gene voor mij, raakte los en zwiepte vol mijn bakkes in. was geen dikke tak, maar zo een die je vroeger als kind plukte en deed alsof het je zweepje was..

ik kan vertellen, het voelde in ieder geval als een sublieme zweepslag

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 14:51 



 
Profiel   

elenaMM77 schreef
beter je gezicht kapot dan je hersenpan zullen we maar zeggen..

ik kwam laatst vanwege hetzelfde met een giga rode striem over mijn gezicht thuis pff..

tak bleef hangen aan de cap van de gene voor mij, raakte los en zwiepte vol mijn bakkes in. was geen dikke tak, maar zo een die je vroeger als kind plukte en deed alsof het je zweepje was..

ik kan vertellen, het voelde in ieder geval als een sublieme zweepslag


Ja dat sowieso. Voelt inderdaad niet zo prettig een tak terug koppen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 14:56 



 
Profiel   

Ik reed ook altijd met cap.
Net een kleine wandeling in het bos gemaakt en toen zag ik twee enorm chagrijnige shetland pony's waar kinderen voor €1 een rondje op mochten stappen. ZONDER cap, op een niet passend zadeltje... Waarom doen ouders dit?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 15:06 



 
Profiel   

Belachelijk. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 15:30 



 
Profiel   

Ik ben ooit met een gevallen met mijn hoofd op een betonplaat.

Paard op hol en in volle galop een dijk af,met mijn knie tegen een boom aan waardoor ik uit het zadel werd geslingerd en vol met mijn hoofd op een betonplaat terecht kwam...gelukkig had ik mijn cap op.

Behalve een zwaar gekneusde knie (bomen kun je niet wegtikken met een knie blijkt :+ ) ,wat builen en schrammen,mankeerde ik niets.
Bij nadere inspectie was mijn cap wel degelijk beschadigt,er zaten scheuren in de bogen.Deze cap had de enorme klap dus opgevangen.
De cap heb ik nog steeds ter herinnering waarom het verstandig is om een cap te dragen.

Als ik hem niet op had gehad had ik in het beste geval een hersenschudding gehad,in het ergste geval een schedelbasisfractuur en alles wat daarbij kan voorkomen.

Goede actie dus dit...mogen ze hier ook wel doorzetten.En niet alleen amazones...ook ruiters,voor ieder wat wils zeg maar :D O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:16 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Ik reed ook altijd met cap.
Net een kleine wandeling in het bos gemaakt en toen zag ik twee enorm chagrijnige shetland pony's waar kinderen voor €1 een rondje op mochten stappen. ZONDER cap, op een niet passend zadeltje... Waarom doen ouders dit?!


Met Koningsdag stuurde een vriendin mij een foto van haar kind die op de markt een rondje op een pony mocht doen. Ik appte terug dat ik het heel schattig vond, maar liever had dat ze het een volgende keer zou verbieden als ze geen caps voor de kinderen mee hadden..
Maar ja, vriendin heeft niets met paarden en realiseert zich dat dus gewoon niet en mensen die wel wat met paarden hebben zijn nog steeds heel gemakkelijk blijkbaar.
Zie het ook aan mensen die bij ons op stal vertrokken zijn. Wij hebben een een strikt 'op je paard heb je een cap op-beleid', zodra mensen dan verhuizen is die cap vaak ineens overbodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:28 



 
Profiel   

Hier ook altijd een cap op!
Onlangs was het erg warm en ging ik op wedstrijd. Zonder dat ik het door had zat ik op paard zonder m'n cap op. Jeetje wat voelde ik me stom zeg! Niet dat het paard iets zou doen, maar dat ik zoiets gewoons even was vergeten! Ik verbaas me er eigenlijk nog over.

Toen ik een pubertje was wilde ik nog wel eens zonder cap rijden, inmiddels snap ik dat niet meer. Ik heb twee erg prettige caps, die een flinke duit geld hebben gekost, maar die het dubbel en dwars waard zijn! Voor mij helaas geen goedkopere caps, omdat die niet goed passen (zal wel een raar hoofd hebben), maar bij een slechtpassende cap ga je overwegen deze af te zetten. En het risico dat je dan loopt is het mij gewoon niet waard om wat meer geld neer te tellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:34 



 
Profiel   

Waarom moet je tegenwoordig voor iedere actie uit de kleren? :x

Als het net zo gewoon is als het dragen van een broek, doe dan ook die broek aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:35 



 
Profiel   

Ik denk dat ik overtuigender ben als ik een goed onderbouwd betoog hou, dan wanneer ik mijn kleren uittrek en nog even alles lekker laat mee fladderen met de bewegingen van een paard :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:39 



 
Profiel   

_Yasmine_ schreef
Waarom moet je tegenwoordig voor iedere actie uit de kleren? :x

Als het net zo gewoon is als het dragen van een broek, doe dan ook die broek aan..


In tegenstelling tot jou, vind ik het wel een goede actie! Of het echt helpt is de vraag. Er zullen altijd mensen zijn die het niet doen en daar heb ik ook respect voor moet iedereen zelf weten..! Maar dit trekt in ieder geval de aandacht en laat mensen nog eens nadenken. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:45 



 
Profiel   

ik had vorig jaar gehad dat ik geheel onbewust paard reed zonder cap. had het de eerste minuten niet eens door maar daarna toch maar snel me cap gepakt. het voelt ook niet goed ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:46 



 
Profiel   

HorseTimeXL schreef
ik had vorig jaar gehad dat ik geheel onbewust paard reed zonder cap. had het de eerste minuten niet eens door maar daarna toch maar snel me cap gepakt. het voelt ook niet goed ofzo


Toepasselijk misschien, je voelt je naakt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:49 



 
Profiel   

Palmera schreef
Ik denk dat ik overtuigender ben als ik een goed onderbouwd betoog hou, dan wanneer ik mijn kleren uittrek en nog even alles lekker laat mee fladderen met de bewegingen van een paard :')

Ten eerste gaat het niet om jou, bekende personen hebben meer impact, ten tweede gaan ze niet eens het paard op.
Het is ook al ang bekend dat je met een goede slogan verder komt altijd verder dan met een goed betoog. Ik ken de slogans uit mijn kinderjaren nog, en ik bem 54, maar kan echt geen dingen herinneren die mensen hebben uitgekraamd in een betoog, ook al was het voor nog zo´n goed doel...
.
Waarom personen voor alles uit de kleren gaan @ _Yasmin_ is nu eenmaal omdat zoiets sneller en het vaakst gedeeld wordt in de media... dus grootst mogelijk bereik. ;)
En al werpt het alleen maar discussie op, dan is er toch iets bereikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:50 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Palmera schreef
Ik denk dat ik overtuigender ben als ik een goed onderbouwd betoog hou, dan wanneer ik mijn kleren uittrek en nog even alles lekker laat mee fladderen met de bewegingen van een paard :')

Ten eerste gaat het niet om jou, bekende personen hebben meer impact, ten tweede gaan ze niet eens het paard op.



Dat staat natuurlijk niet expliciet in de OP. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 16:55 



 
Profiel   

Palmera schreef
Dat staat natuurlijk niet expliciet in de OP. ;)

Je hebt gelijk. :j
En ik ben de bron eens ingedoken, en sommigen gaan wel te paard, maar alleen voor de foto.
Maar jij hoeft nog steeds niet hoor ;)

http://horsetalk.co.nz/2015/08/01/horse ... z3hZlgC8tt

Foto´s zichtbaar op deze Facebookpagina
https://www.facebook.com/riders4helmets?fref=ts


Laatst bijgewerkt door Lusitana op 01-08-15 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-15 17:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen