Ruiters gaan uit de kleren voor "dag van de cap"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:09

PaysBas schreef:
Verder wordt dit op Bokt ook nog steeds getolereerd. Waarom niet foto's te paard zonder cap bannen? Het goede voorbeeld geven begint bij jezelf.


Vind ik eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Bokt is onderhand wel zo groot dat zoiets niet gek zou zijn, met het oog op jonge kinderen die hier graag naar mooie plaatjes kijken.
Daarbij vind ik dat je met de hippe setjes, kleding en caps die je tegenwoordig kan krijgen, het plaatje juist meer af is met een cap! Waarom die cap weglaten?
Als ik foto's laat maken dan doe ik ook gewoon mijn cap op. Gewoon een leuk dekje en beenbeschermers, uiteraard leuke kleding erbij aan. En klaar ben je! Toch?

Ik denk overigens dat je ook in de top steeds minder hoedjes gaat zien. Een hoedje is saai zwart en komt in weinig verschillende pasvormen. Terwijl een cap beter passend is te krijgen door het grotere aanbod van verschillende fabrikanten en je de kleuren bij veel merken zelf kan samenstellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 15:55

PaysBas schreef:
Verder wordt dit op Bokt ook nog steeds getolereerd. Waarom niet foto's te paard zonder cap bannen? Het goede voorbeeld geven begint bij jezelf.


Ik denk dat dan een hoop prachtige fotoshoot-foto's hier dan niet meer zullen verschijnen :( In Western-outfit, mooie jurk of helemaal zonder tuig...

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Ruiters gaan uit de kleren voor "dag van de cap"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:06

Er is een tijdje geleden al een topic geweest over de voorbeeldfunctie van bokt bij fototopics zonder cap. Dit ging dan over uitgelicht, maar op zich ook wel over de rol van bokt. [FZ] Uitgelicht zonder cap.

Overigens word ik ook wel wat cynisch van de paardenbladen die nu schreven over deze dag en normaal gesproken ook rustig foto's van caploze ruiters gebruiken.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Ruiters gaan uit de kleren voor "dag van de cap"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:15

Liever 150 euro voor een goed passende cap.
Dan zonder cap, met je hoofd tegen de bakrand aan, omdat paard lief struikelde en jij gelanceerd werd.

Ik zie het ook in de omgeving... Moeder en dochter, samen op pad. Zonder helm...
Er zou maar wel wat gebeuren met je dochter, en dan? Je levenslang schuldig voelen, omdat jij als ouder niet het goede voorbeeld hebt gegeven, en jou dochter, in de bloei van haar leven een kastplantje is geworden?

Ik mag het niet zeggen... of het klinkt misschien wat raar. Maar ik twijfel steeds meer om op de fiets ook een helm op te doen.
Laatst kwam er een man op het parkeerterrein die ineens wat zag en prompt omdraaide zonder over zijn schouder te kijken.
Met goed geluk had ik hem gezien, maar kon niet meer op tijd tot stilstand komen, gezien ik met best wel een snelheid fiets.
Beiden hadden we enorm blauwe plekken en waren we erg geschrokken. Heb ook een prima buil op mijn hoofd.

Ik zie ook steeds meer ukkies op de fiets, met jawel, een helm op! Ik kan het alleen maar toejuichen.

"Heb je hersens? Bescherm ze dan ook."

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:16

PaysBas schreef:
Verder wordt dit op Bokt ook nog steeds getolereerd. Waarom niet foto's te paard zonder cap bannen? Het goede voorbeeld geven begint bij jezelf.

Als dat gebeurt, ben ik van bokt. Bokt is geen forum voor kleine kinderen waar alles moet worden verbannen. Kom op zeg.. Het is toch echt een eigen keuze om met of zonder cap te rijden.
Dan zouden fotos van groene of hete paarden ook van bokt moeten worden verbannen. Dat is gevaarlijker dan een rustig en braaf paard zonder cap rijden.
Oh en wat dacht je van cross country?
En zoals ik al zei naast een paard. Naast een paard kan net zo gevaarlijk, of zelfs gevaarlijker, zijn als er op.
Dan had ik mijn topic over Canada ook niet kunnen plaatsen. En heb daar toch heel veel pb's en reacties op gehad ;) En andere topics zonder cap. Zoals fotoshoot, westernfotos, vrijheidsdressuur etc

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Ruiters gaan uit de kleren voor "dag van de cap"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:02

Bijna iedereen wil dat je een cap opzet, maar bij voltige is het verboden om met cap oefeningen te doen.

Bowen
Berichten: 1701
Geregistreerd: 01-03-13

Re: Ruiters gaan uit de kleren voor "dag van de cap"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:14

Draag eigenlijk nooit een cap, maar vind die dingen ook maar zeer matig. Een echte helm dragen zou zinniger zijn, maar daar heb ik ook al geen zin in.

Leven is risico, ik verklein die risico's zoveel mogelijk door niet te rijden op een paard waarbij ik denk dat ik er zomaar af kan vallen(eraf gegooid kan worden) en bereid te zijn er altijd af te stappen, dat niet als "verlies" te zien.
Tuurlijk kan er dan altijd nog wat gebeuren, maar dan zou ik ook een nekbrace en een goede bodyprotector moeten dragen. En kniebescherming, handbescherming en ga zo maar door. Paar stugge laarsen met gedegen bescherming zou dan ook handig zijn.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:09

bitloos, ijzersloos, maar altijd MET cap :Y)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:10

PaysBas schreef:
Wat ikzelf nog het meest verrassende vind is dat er nog steeds foto's worden geplaatst in paarden (internet)magazines (Bit, Hoefslag, IDS etc.) van ruiters en amazones zonder het dragen van een cap. Komt toch over als zij zonder cap rijden waarom zou persoontje X dat dan ook niet doen?!


Toen de fotograaf van BIT langskwam bij mij heb ik heel even getwijfeld 'zal ik voor het mooie mn cap af doen' toen bedacht ik me wat jij beschrijft en het besluit was 'Nee cap op, hoe meer foto's mét cap hoe beter' wapperende haren was natuurlijk mooier geweest, maar de cap vind ik zo belangrijk. :j

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Ruiters gaan uit de kleren voor "dag van de cap"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:24

Ik vind foto's met cap ook gewoon mooier, vooral als je gewoon serieus rijdt op de foto's. Dat is meer echt paardrijd sfeer vind ik zelf altijd.

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:55

Kkkaren schreef:
[ [url=m/oZUN2C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto's! :)



Ik ben toch wel benieuwd wat er onder dat zadel verschuilt gaat die de man vast heeft... t zullen de hormonen wel wezen.


Nee even serieus!
Ik vind dit een super goede actie. Het had ook prima met kleren aangekunt maar nu valt het net even wat meer op!

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:32

_Yasmine_ schreef:
Waarom moet je tegenwoordig voor iedere actie uit de kleren? :x

Als het net zo gewoon is als het dragen van een broek, doe dan ook die broek aan..

Ik geloof niet dat ze echt uit de kleren ging voor die foto. Datzelfde effect krijg je ook met een shirtje zonder spaghettie bandjes die net boven je borsten komt of door je bh bandjes even naar beneden te doen. Geen mens die dat ziet met dat bord voor je. :)

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:44

franka75 schreef:
Eigenlijk best dom want als je bloot van je paard afdonderd in het ruwe zand ben je ook niet blij en nog kwetsbaarder voor eventuele hoeven.

om nog niet te spreken van het schuren van het zadel. No way dat ik zonder broek aan op een paard stap in het zadel.

Ik heb een merrie waarbij ik bij hoge uitzondering nog eens zonder cap op zou rijden maar echt alleen bij haar. Bij de anderen altijd een cap op en ik moet zeggen na een val van een vreemd paard enkele jaren geleden waarbij mijn gloednieuwe cap naar de vaantjes was rij ik nooit meer zonder. De stukke cap heeft mij doen beseffen dat dat wel eens hoofd had kunnen zijn als ik hem niet had opgehad.

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:05

Goede campagne.
Zelf heb ik altijd een cap op,recent de overstap van rijden naar mennen gemaakt en ook daarmee heb ik hem op.
Als je de ongelooflijke power voelt van die pony wil ik echt niet zonder cap op de wagen zitten.

Fearlien

Berichten: 1696
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:10

Palmera schreef:
Rest mij de vraag aan de bokkers: het enorme belang van de cap is ons allemaal bekend. Zouden júllie hieraan mee willen/durven doen om het belang nog eens extra onder de aandacht te brengen?

Nee. Eerlijk gezegd draag ik liever geen cap dan dat ik naakt ga.

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:17

Fearlien schreef:
Palmera schreef:
Rest mij de vraag aan de bokkers: het enorme belang van de cap is ons allemaal bekend. Zouden júllie hieraan mee willen/durven doen om het belang nog eens extra onder de aandacht te brengen?

Nee. Eerlijk gezegd draag ik liever geen cap dan dat ik naakt ga.

Moet eerlijk bekennen dat ik ook nog liever zonder cap op een paard stap dan naakt op de foto te gaan.