Onderzoek naar risicofactoren van hoefbevangenheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Onderzoek naar risicofactoren van hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 13:02

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz


Wetenschappers hopen data te verzamelen bij meer dan 3000 paarden over beheersbare risicofactoren voor hoefbevangenheid.

Het onderzoek is een samenwerking tussen de Britse organisaties World Horse Welfare, Animal Health Trust en Royal Veterinary College. "Ongeacht wat de leeftijd, ras of gebruiksdoel is van het paard, hun data is belangrijk voor het slagen van dit onderzoek. Of het nu een tweejarige Shetlander is, een tienjarig sportpaard of een dertigjarige grasmaaier. Het maakt ook niet uit of ze al ooit hoefbevangen zijn geweest, of niet."

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Onderzoek naar risicofactoren van hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:51

Beetje tempo maken met het onderzoek, haha! Ben benieuwd wat er uit gaat komen. Of ze wat nieuws vinden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Onderzoek naar risicofactoren van hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:02

Goh en wat willen ze onderzoeken? Of voeding, huisvesting en hoefverzorging van invloed zijn 8)7

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 01:30

Arabesk schreef:
Goh en wat willen ze onderzoeken? Of voeding, huisvesting en hoefverzorging van invloed zijn 8)7

Ik vrees het ook. Maar misschien is er wel een erfelijke of trainingstechnische invloed ( ik noem maar wat, dieren ingereden voor hun 4e jaar een verhoogd risico ofzo).
Het verbaasd me overigens hoeveel mensen zich niet bewust zijn van de risico's van overgewicht...