Duitsland: auto botst tegen trailercombinatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Duitsland: auto botst tegen trailercombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 13:27

www.rp-online.de/bokt.nl

In het Duitse Sonsbeck botste zaterdagochtend een 72-jarige automobilist tegen een van rechts komende auto met paardentrailer. Bij dit ongeluk raakte de 76-jarige passagier die naast hem zat, ingeklemd. Zij moest door de brandweer bevrijd worden en werd vervolgens naar het het ziekenhuis gebracht. De bestuurster van de trailercombinatie raakte licht gewond, maar het 10-jarige meisje dat naast haar zat, moest naar het ziekenhuis gebracht worden.

Beide voertuigen naderden een kruising, waarbij de 72-jarige de van rechts komende trailercombinatie over het hoofd zag. De man raakte door het ongeluk in shock. De materiƫle schade wordt geschat op 15.000 euro. Alle vier betrokkenen bij het ongeluk kwamen uit Nederland.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Duitsland: auto botst tegen trailercombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:29

Jakkes, vervelend. Maar hoe kan je een trailer over het hoofd zien?
Beterschap voor de betrokkenen.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Duitsland: auto botst tegen trailercombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:32

Helaas zien oudere mensen vaak toch niet zo goed meer als zou moeten en hun reactievermogen neemt ook af. ( vaak he, niet altijd) ouderdom komt met gebreken helaas... Zal niet expres zijn en het is altijd erg voor alle betrokkenen...

Anoniem

Re: Duitsland: auto botst tegen trailercombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:41

Ik had eind mei nochtans wel een vrachtwagen expres op een meter van de trailer hangen waar mijn paard op stond (ik reed met mijn eigen wagen voorop en mijn hart stond bijna stil toen ik het in mijn spiegels zag) en dan had die man nog het lef om luid te toeteren bij het inhalen. Het was enorm druk op de autosnelweg en degene die mijn paard vervoerde kreeg gewoon geen kans om vlot te rijden.
Ik vrees dat veel mensen gewoon heel slecht kunnen omgaan met dierenvervoer op de baan en de situatie slecht inschatten.