New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 12:06

www.hersfelder-zeitung.de/bokt.nl


Penilla Ekberg was afgelopen november met vrienden op stap in Manhattan en zag daar een politiepaard met ruiter. Ze wilde het dier wel even aaien en vroeg de agent of dat mocht. Deze stemde erin toe. Toen de 28-jarige vrouw het paard wilde aaien beet het paard de vingertop van de wijsvinger van haar rechterhand af. Dit was duidelijk niet de wortel waar het paard op hoopte en hij spuugde dan ook direct de vingertop uit. Vervolgens namen het paard en de ruiter de benen.

Ekbergs advocaat merkt op dat in plaats van de vrouw te vragen of ze hulp nodig had de politieagent wegreed. Helaas konden de doktoren haar vingertop niet meer redden en moest de vrouw enkele maanden een pijnvolle genezing doorstaan. Door het verlies van haar vingertop kan ze nu nog slechts met heel veel moeite schrijven. De stad heeft volgens de advocaat niet genoeg rekening gehouden met de boosaardige neigingen van het paard.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:07

November....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:07

Vluchtmisdrijf van een politieagent... Wat een wereld

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:08

Boosaardige neigingen? :=

Ach ja, als ik met dieren zou moeten werken zou ik mensen die van het beest mogelijk weinig verstand het dier niet laten aaien.

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:11

Wat had dat paard in de mond dan? Ben wel vaker in mijn vingers gebeten Door een paard maar Nog nooit missende delen gehad.

Sneu voor de vrouw maar klinkt mij beetje raar in de oren

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:14

Wat een apart bericht :+ wat willen ze er überhaupt mee bereiken, alle paarden muilkorven? De titel klopt ook niet helemaal vgm.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:17

Vreemd voorval, waarschijnlijk nu pas in het nieuws vanwege de rechtzaak. En ja kan gebeuren dat je vinger eraf gehapt wordt. Heb het al een aantal keren de gevolgen gezien en gehoord bij mensen.

Alleen een agent die ervandoor gaat, heel erg vreemd. Tenzij hij niet gemerkt heeft dat het is gebeurt. Feit is wel dat de dame nu gehandicapt is en daar hinder van heeft.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:18

Voelt een beetje als een onzinnig telegraaf berichtje. Dit is toch geen nieuws...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:22

Nou een politie paard maakt iemand gehandicapt en de agent neemt de benen. Hoe meer nieuws wil je hebben?

Anoniem

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:29

Beetje sensatiezoekbericht...

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:58

amoj schreef:
Beetje sensatiezoekbericht...


Nee hoor, dit is Amerika, ze kan bijna niet meer schrijven dus laat de miljoenen maar aanrukken. De bedragen waarvoor sommige bedrijven veroordeelt worden zijn soms torenhoog, ook dit voorval kan miljoenen smartegeld opleveren dus boodschap aan iedereen hier, stop je vinger niet bij je eigen paard maar bij een Amerikaans politiepaard in zijn smoel }>

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:07

moraal van het verhaal:
geef nooit je vinger aan een paard en de politie is niet je beste vriend.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:09

Zo, zijn de nieuwtjes rondom het EK weer op?
Bericht uit november is geen nieuws meer. Sowieso is er geen nieuwswaarde in dit bericht te vinden.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:14

Hahaha wat een bericht dit :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:28

Als dit pas recent in het nieuws is gekomen, vind ik het toch best wel nieuwswaardig.
Het is Amerika, dus verwonderlijk dat er pas 9 maanden na dato nieuws van wordt gemaakt, kennelijk is er onderhands het een en ander gepoogd. Zonder enig resultaat, ja dan vind ik het niet gek dat je de sensatie op gaat zoeken.

Kijk, dat het paard de vingertop afbijt, dat is één ding. Maar dat de POLITIEAGENT vervolgens er vandoor gaat... Dat is toch te gek voor woorden!!! In wat voor maatschappij leven we?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:29

Vind de titel wel bijzonder :))
De vrouw is haar vingertop niet kwijtgeraakt, de vingertop is zijn mens kwijtgeraakt!

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:28

Tsjah, ik geloof er niet zo in dat de agent echt weg ging. Weet niet waarom maar bericht slaat sowieso kant noch wal.

En boosaardige neigingen? Please!! :roll:
Was het het paard van de geest van Sleepy Hollow ofzo?

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:29

Janine1990 schreef:
Als dit pas recent in het nieuws is gekomen, vind ik het toch best wel nieuwswaardig.
Het is Amerika, dus verwonderlijk dat er pas 9 maanden na dato nieuws van wordt gemaakt, kennelijk is er onderhands het een en ander gepoogd. Zonder enig resultaat, ja dan vind ik het niet gek dat je de sensatie op gaat zoeken.

Kijk, dat het paard de vingertop afbijt, dat is één ding. Maar dat de POLITIEAGENT vervolgens er vandoor gaat... Dat is toch te gek voor woorden!!! In wat voor maatschappij leven we?


En dat laatste is het verhaal van het slachtoffer. We kennen het verhaal van de agent niet.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:31

Rocamor schreef:
En dat laatste is het verhaal van het slachtoffer. We kennen het verhaal van de agent niet.


Wie weet zorgt juist dit voor een tegengeluid ;) We kunnen natuurlijk ook moeilijk verdedigen zonder het andere deel van het verhaal.

Shettepret schreef:
En boosaardige neigingen? Please!! :roll:
Was het het paard van de geest van Sleepy Hollow ofzo?


Geschreven voor en door leken denk ik :P

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:33

Sleeper schreef:
Voelt een beetje als een onzinnig telegraaf berichtje. Dit is toch geen nieuws...


Een politieman die doorrijd na een ongeval vind ik wel degelijk nieuws?
zijn paard beet de vingertop af van de vrouw, politieman rijdt met dader en al weg..


ben op zich wel benieuwd naar de reactie van de betreffende agent.. zou ook zeker de uitkomst van de rechtzaak willen horen.

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:36

Janine1990 schreef:
Rocamor schreef:
En dat laatste is het verhaal van het slachtoffer. We kennen het verhaal van de agent niet.


Wie weet zorgt juist dit voor een tegengeluid ;) We kunnen natuurlijk ook moeilijk verdedigen zonder het andere deel van het verhaal


Jij vraagt zelf af waar het heen moet met deze wereld. Daarmee komt het op mij over alsof je de agent al min of meer veroordeeld hebt.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:38

Rocamor schreef:
Jij vraagt zelf af waar het heen moet met deze wereld. Daarmee komt het op mij over alsof je de agent al min of meer veroordeeld hebt.


Heb je gelijk in, dat staat er een beetje stom. Ik vergeet nog wel eens dat mijn gedachten niet in de woorden terecht komen :') Ik typ wat sneller dan mijn reacties volledig zijn. Sorry.
Wat er dan nog bij hoort te staat: Aangenomen dat dit het volledige verhaal is... Dan is het gewoon echt sick.

Natuurlijk moest ik eerst ook een beetje lachen, een paard dat zomaar een aaiende vrouw bijt. Vind ik al verwonderlijk. Daar moet naar mijn idee meer zijn geweest, een paard, zeker van de bereden politie, is fatsoenlijk opgevoed. Dit is iets dat een jong onopgevoed dier doet.

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: New York: Politiepaard bijt vrouw vingertop af

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:41

Hihi herkenbaar. Daar breder denken dan aangeven.

Mee eens. Ik zou dit ook niet van een politie paard verwachten. Maar het zijn nog steeds levende wezens.

Ben heel benieuwd naar het verhaal van de agent

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:49

Sleeper schreef:
Voelt een beetje als een onzinnig telegraaf berichtje. Dit is toch geen nieuws...

Dat eerste inderdaad...

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:06

Rocamor schreef:
Wat had dat paard in de mond dan? Ben wel vaker in mijn vingers gebeten Door een paard maar Nog nooit missende delen gehad.

Sneu voor de vrouw maar klinkt mij beetje raar in de oren


Ik ken iemand die ook door een bijtend paard haar vingertop kwijt is geraakt. Merrie stond op stal en beschermde haar veulen. Dus kan wel degelijk.