Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 15:15

http://www.NOS.nl


Het is uniek wat de Nederlandse ruiters momenteel presteren in de paardensportwereld. Dat concludeert NOS-analyticus Laurens van Lieren na de goede prestaties bij de EK paardensport in Aken. Nederland eindigde met vier keer goud, één keer zilver en drie keer brons als eerste in het EK-medailleklassement. Het betekende voor Oranje nieuw succes na de Wereldruiterspelen in Caen in 2014.

"Het is heel uitzonderlijk dat we het momenteel zo goed doen. Vooral bij de dressuur en het springen gaat het erg goed", aldus Van Lieren. "Het is bijzonder dat we grote paardensportlanden als Duitsland en Frankrijk achter ons houden."

Van Lieren noemt de goede infrastructuur in Nederland als voornaamste reden waarom de prestaties bovengemiddeld zijn. "Nederland is compact in vergelijking met andere landen. De KNHS heeft het goed voor elkaar met het nationaal hippisch centrum in Ermelo. Dat zorgt voor een grote mate van concentratie. Daardoor is er een gezonde, onderlinge strijd tussen de Nederlanders. Iedereen stuwt elkaar naar een hoger niveau. Bovendien denken Nederlanders over het algemeen niet al te traditioneel. Daardoor boek je ook vooruitgang."

Van Lieren belooft echter volgend jaar bij de Spelen in Rio geen gouden bergen. "Natuurlijk mag je het een en ander verwachten bij de dressuur en het springen, maar niets is vanzelfsprekend. Vroeger was Anky van Grunsven een zekerheidje, maar die is er nu niet. Bij deze disciplines, dressuur en springen, zijn de verschillen heel klein."

Over de toekomst van de Nederlandse paardensport is hij niettemin positief gestemd. "Het is maar de vraag wat iemand als Dubbeldam na de Olympische Spelen van plan is. Maar we hebben capabele bondscoaches voor de drie olympische disciplines, voor eventing, springen en dressuur. Er is genoeg talent, dus dat zit wel goed."

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:22

Hij vergeet voor het gemak het vierspan rijden, die hebben het ook al zo geweldig gedaan +:)+

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:25

Welnee, die medailles worden ook genoemd.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:37

De medailles wel ja.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:38

en de reining...

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:06

Helemaal top

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:42

Haha NOS analyticus..... :+

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:19

Ja precies, de reining ook!

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:22

[quote="Flew"}
Van Lieren belooft echter volgend jaar bij de Spelen in Rio geen gouden bergen. "Natuurlijk mag je het een en ander verwachten bij de dressuur en het springen, maar niets is vanzelfsprekend. Vroeger was Anky van Grunsven een zekerheidje, maar die is er nu niet. Bij deze disciplines, dressuur en springen, zijn de verschillen heel klein."

Over de toekomst van de Nederlandse paardensport is hij niettemin positief gestemd. "Het is maar de vraag wat iemand als Dubbeldam na de Olympische Spelen van plan is. Maar we hebben capabele bondscoaches voor de drie olympische disciplines, voor eventing, springen en dressuur. Er is genoeg talent, dus dat zit wel goed."[/quote]

Kom op. Om eerlijk te zijn vind ik het heerlijk dat Laurens van Lieren als commentator bij de NOS spreekt in naam der Hollandse paardensport. Hij doet het leuk. Hierboven ziet u allen echter de commentaren waarop ik maar blijf stuiten (dikgedrukt).

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:28

Hij mag van mij leren zijn mond dicht te houden, kijkt stukken fijner.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:39

Het vergeet de reining en vierspanrijders niet, hij heeft het over de drie olympische disciplines

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:59

mala26 schreef:
Hij mag van mij leren zijn mond dicht te houden, kijkt stukken fijner.

_/-\o_
Dat hij met dressuur er zit, prima. Dat is zijn discipline en daar heeft hij verstand van...
Maar met de andere takken van de sport praat hij vaak zulke onzin dat ik bij mijzelf denk... joh, ga jij maar weer op het paard zitten :+

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:20

Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat er speciale fondsen zijn opgericht om de goede paarden in Nederland te kunnen houden!

karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:23

Dat laatste is natuurlijk wel heel prettig, dat je meer zekerheid hebt over het beschikken van getalenteerde paarden.
Ik vind Laurens niet storend. Ik vind hem elke keer een betere commentator worden. Ook bij het springen.

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:18

karijn schreef:
Dat laatste is natuurlijk wel heel prettig, dat je meer zekerheid hebt over het beschikken van getalenteerde paarden.
Ik vind Laurens niet storend. Ik vind hem elke keer een betere commentator worden. Ook bij het springen.


Precies, helemaal mee eens. Vind het een stuk fijne dan Joyce Heuitink die bij Eurosport zit.

melcior
Berichten: 281
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:10

Ik heb afgelopen ek liever via de live stream naar de nos gekeken met Laurens dan naar eurosport wat een muts was dat joh..
En ik vind dat laurens wel verbeterd is in het springsport commentaar..
Maarja al met al was het met goed of slecht commentaar al een geweldig ek om te zien.. Super trots wat de mensen daar hebben gepresteerd!!

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:26

Wat een gezeik zeg. Wees blij dat er zoveel paardensport op tv is geweest! Een paar jaar geleden mocht je van geluk spreken als er een klein stukje van de Nederlanders te zien was, nu worden gewoon hele wedstrijden uitgezonden. Laurens was leuk, als je het irritant luisteren vind zet je hem toch op een andere zender of zet je het geluid uit?

Maar de prestaties waren wel heel bijzonder vandaag! Mooi dat het zo goed ging :) Hopelijk kunnen we dat zo volhouden...

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:07

mala26 schreef:
Hij mag van mij leren zijn mond dicht te houden, kijkt stukken fijner.


Hey, er zit een knop op je TV, druk em in...... :D

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:01

Nog beter: het knopje op je afstandsbediening die het geluid uit kan zetten :oo
Zonder dollen bij beide mis ik het als er geen commentaar achter zit, maakt niet uit van wie :D

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Laurens van Lieren: "Prestaties Nederland zijn uniek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:36

dan mis je de muziek ook ;)

lisaislisa

Berichten: 4748
Geregistreerd: 23-08-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:40

joyce B schreef:
dan mis je de muziek ook ;)

Zet je zelf een muziekje op? :Y)

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:09

Vala schreef:
mala26 schreef:
Hij mag van mij leren zijn mond dicht te houden, kijkt stukken fijner.


Hey, er zit een knop op je tvlaptop, druk em in...... :D


Geluid heeft idd uitgestaan bij de special maar kür kijken zonder muziek is heel saai.
En die andere man vind ik niet vervelend.
Wie deed het vroeger ook al weer, die man, die was fijn! Ach ieder zijn mening hé :D

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:18

Wat maken jullie je druk om niets zeg, hij heeft alleen de 3 olympische takken genoemd, de takken waar jullie het over hebben zijn dat nu eenmaal niet.