VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:38

bokt.nl / www.horseandhound.co.uk
Ingestuurd door meerdere bokkers


Op een boerderij in Oregon (Verenigde Staten) zijn paarden gevonden met hoeven van bijna een meter lang. Er wordt aangenomen dat de dieren vijftien jaar lang op stal hebben gestaan, zonder verzorging door een smid of een dierenarts. De paarden stonden in een stal waarin de mest meer dan een meter hoog lag.

Een miniatuurmerrie moest ingeslapen worden. Gescheurde gewrichtsbanden hadden gezorgd voor onherstelbare schade aan het kogelgewricht. Twee andere paarden, de achttienjarige hengst Quest en de miniatuurmerrie Rio, konden amper bewegen doordat hun hoeven zo lang waren. Ook hun gebit was ernstig verwaarloosd.

Caroline Robertson van dierenbeschermingsorganisatie DEFHR zegt: "We bestaan 26 jaar, maar zo'n erge verwaarlozing hebben we nog nooit gezien. De dieren konden amper bewegen zonder verstrikt te raken in hun eigen hoeven."

De paarden werden ontdekt tijdens een inspectie van de Humane Society in Washington County, die de duiven op de boerderij kwam bekijken. De organisatie checkt bij een dergelijke inspectie alle dieren op een locatie. De paarden werden ter plekke verdoofd zodat grote stukken hoef verwijderd konden worden. Op die manier konden ze comfortabel overgebracht worden naar de opvangcentrum. Afgelopen maandag zijn er x-rays genomen van de hoeven van Quest en Rio. Volgens de dierenarts en de smid kan het een jaar duren voor de hoeven van de paarden in orde zijn.

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:40

Sodeju.. triest

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:42

Zijn er ook foto's? Wat sneu zeg. Verkoop je dier dan als je er niet voor wil zorgen

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:42

Mijn god! Die foto's :oo Ik sta perplex. Hoe kán een eigenaar het zo ver laten komen _-:( Ik mag hopen dat degene die dit zijn dieren aan doet heel fors gestraft word.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:43

tassie schreef:
Zijn er ook foto's? Wat sneu zeg. Verkoop je dier dan als je er niet voor wil zorgen

In de link. Is heftig. ;(

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:45

Holy F..., dit slaat toch wel alles! De hoeven van dat paardje in de foto's bij het oorspronkelijke bericht (link) zijn gewoon een stelletje spiralen. Zo iets heb ik nog nooit gezien... als dat nog maar ooit in orde kan komen, want hoe oud (of jong) die paarden zijn staat er helaas niet bij.

Schokkend gewoon!

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:50

terpentijn schreef:
Holy F..., dit slaat toch wel alles! De hoeven van dat paardje in de foto's bij het oorspronkelijke bericht (link) zijn gewoon een stelletje spiralen. Zo iets heb ik nog nooit gezien... als dat nog maar ooit in orde kan komen, want hoe oud (of jong) die paarden zijn staat er helaas niet bij.

Schokkend gewoon!

De hengst is 18 staat in de brontekst...
Ik denk ook dat dat de schimmel van de foto's is, aangezien de andere twee paarden blijkbaar miniatuurpaardjes zijn/waren.

Ik kan mijzelf alleen maar afvragen: waarom laat iemand het zover komen? :n

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:54

What the hell..

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:57

@mairead: ja ik zie het nu ook. Ik was zo afgebluft dat ik er overheen heb gelezen....

Onvoorstelbaar hoe zoiets onder de ogen van mensen (eigenaren, ze zullen permanent binnen/afgezonderd gestaan hebben) toegelaten kan worden.

Mijn bek valt echt open van zoiets.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:59

Jemig :n
Terwijl ze niet extreem ondervoed lijken.. dus dan zijn er wel gewoon mensen bij geweest..

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:04

:( |(

Wat verschrikkelijk,dat mensen het zo ver laten komen..

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:08

ik had ze al op FB gezien...ongelovelijk...hoe blind moet je zijn om dit zover te laten komen.
Ik heb trouwens een shet lopen waar al 16 jaar niets aan de hoeven gedaan is.Maar hij loopt buiten en dan slijt het.Hij heeft de mooiste hoefjes van alle drie mijn paarden.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:24

Er ging idd ook een filmpje rond van die hengst. Wat me opvalt is dat de hengst zo schoon is? Geen vlekje te zien? Je zou verwachten dat hij volledig vervuild zou zijn na 15 jaar in een stal..

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:37

Misschien kan hij helemaal niet gaan liggen met zo een lange hoeven?

Triest gewoon |(

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:39

Djilna schreef:
Er ging idd ook een filmpje rond van die hengst. Wat me opvalt is dat de hengst zo schoon is? Geen vlekje te zien? Je zou verwachten dat hij volledig vervuild zou zijn na 15 jaar in een stal..



dat viel mij ook al op....misschien borstelde ze ze wel maar vergaten ze de hoefjes? :7

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:44

En hij is mager, maar niet uitgemergeld. 15 jaar zonder eten houdt niemand vol :+
En de stal lijkt me een oppotstal? Is niet puur mest, overal ligt stro tussen.. Lijkt me een kwestie van pure onkunde en onwetendheid of zuinigheid. Al is het leed er niet minder erg door :n

Sanny79

Berichten: 50
Geregistreerd: 08-04-15
Woonplaats: Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:45

Aangezien die arme dieren zulke vreselijke dingen aan hun benen hebben hangen, konden ze niet liggen. dat is toch te triest voor woorden.. pfff. dat dat kan zo... Arme dieren!!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:50

Jee wat een hoeven! Ongelofelijk! Arme dieren ;(
Ik verbaas me er wel altijd over dat zoiets gewoon kan worden behandeld. Vanaf de foto's zou je zeggen, daar is niks meer aan te doen, en dan een jaar later zie je er niks meer van. Ik hoop dat het voor deze paarden ook zo afloopt :)

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:55

Verschrikkelijk :( hopelijk komt het in orde met deze 2!

11Niek
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:44

....soooo.....ik dacht "Hoeven van een meter...DAT kan niet"......maar jeetje, niet te geloven.....arme dieren....onbegrijpelijk.....en dan wel eten geven????

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:47

Kunnen de hoeven eigenlijk ooit nog wel normaal worden als ze zo zijn? :oo

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: VS: verwaarloosde paarden met hoeven van 1m lang gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:00

Tering


Dat is echt dierenmishandeling

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:05

JudArthos schreef:
Kunnen de hoeven eigenlijk ooit nog wel normaal worden als ze zo zijn? :oo


Jawel...dat duurt ongeveer een jaar voordat een hoef opnieuw gegroeid is vanaf de kroonrand tot onderaan.Het grote probleem zit hem niet in de hoeven maar in de stand van de beenderen,pezen en gewrichten.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:07

Zoo ik schrok echt toen ik die foto's zag, dacht het is vast overdreven 1m, maar helaas niet.

Vind het ook wel apart, verder ziet beestje er niet uitgemergeld uit oid. Je zou bijna denken dat ze een wereldrecord langste hoeven bij paarden willen halen en alles opsparen oid.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:11

JudArthos schreef:
Kunnen de hoeven eigenlijk ooit nog wel normaal worden als ze zo zijn? :oo


Blijkbaar zijn de hoeven al bekapt, maar of de stand ooit goed komt weet ik niet. Paardje zal alleszins wel opgelucht zijn:
Hier staan foto's na het bekappen (jammer genoeg geen van de hoef van kortbij, daar was ik wel benieuwd naar)
http://patch.com/maryland/eldersburg/wo ... f-issues-0
Laatst bijgewerkt door Leen op 26-08-15 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt