Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 18:41

http://www.bokt.nl / http://www.rtvoost.nl
Ingezonden door Bokker snuggle


Henk ten Napel uit Enschede gaat een drone inzetten in te strijd tegen de dierenbeulen die paarden mishandelen. Ten Napel is voorzitter van de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren.

Al tijden worden paarden het slachtoffer van één of meerdere dierenbeulen. Ten Napel benadrukt dat het niet de bedoeling is dat de drone een beul op heterdaad betrapt, maar er wel voor moet zorgen dat patronen duidelijk worden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een dierenbeul altijd kiest voor een wei langs de snelweg, of juist langs een fietspad. Zo hoopt men erachter te komen op welke manier de beul te werk gaat.

Er wordt momenteel ook een landelijke burgerwacht opgericht. Deze moet ervoor zorgen dat de mishandelingen stoppen. Doordat het politieonderzoek is vastgelopen lijkt het opsporen van de dader(s) nog ver weg.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:44

De politie heeft toch al eerder gezocht naar patronen en niks logisch gevonden?

Ik hoop zo van harte dat het opsporen van daders gauw dichterbij komt. Je zou ze toch...! :n

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:03

Vindt het een goed idee, maar ze kunnen het beter niet openbaar melden en het geheim houden. Zo weten de daders dat ze vanuit de lucht in de gaten worden gehouden.

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:18

Ja hoor, daar is gekke Henkie weer! Laat me raden: via de website van de stichting kun je een donatie doen om de aanschafkosten van de drone te sponsoren?

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:13

Daarnaast ben ik benieuwd hoe de paarden reageren als er ineens een drone over het land zoemt..... ;-)

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:18

Zo'n drone kun je op een paar kilometer afstand al horen...

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:23

Het is ook nooit goed he. Altijd moeten ze beter hun best doen om het op te sporen,
nu gaan ze iets proberen, misschien niet het ideale (ik heb er geen verstand van), is het weer niet goed. Kom zelf met een master idee dan om ze op te sporen, man man...... Ze gaan tenminste serieuzere acties opzetten....

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:58

Vraag me af in hoeverre dit wettelijk is toegestaan en of je er dus iets mee opschiet als je door middel van deze drone de man betrapt...

Hopelijk lukt het ze maar ik weet het zo net nog niet met de regeltjes in dit land :\

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:34

Joscaa schreef:
Het is ook nooit goed he. Altijd moeten ze beter hun best doen om het op te sporen,
nu gaan ze iets proberen, misschien niet het ideale (ik heb er geen verstand van), is het weer niet goed. Kom zelf met een master idee dan om ze op te sporen, man man...... Ze gaan tenminste serieuzere acties opzetten....


Ik vind het best dat ze het tenminste proberen... maar gezien het feit dat het behoorlijk lawaaiige dingen zijn, verwacht ik er niet teveel van...
Verder vermoed ik dat de dader het nieuws meeleest... en dus nu gewaarschuwd is.
Ze hadden dat onaangekondigd moeten proberen, dan is de kans groter.

Mijn "masterplan": uitvlooien op welke site die lieden zitten, want dit is vermoedelijk georganiseerd. (Vermoedelijk geven ze tips aan elkaar door hoe je die paarden kunt benaderen, rustig houden enz...) .
Ze moeten van iedere paardenverkrachter/mishandelaar die ze te pakken krijgen, maar eens de computer in beslag nemen en grondig nakijken.

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:36

Marjoow schreef:
Vraag me af in hoeverre dit wettelijk is toegestaan en of je er dus iets mee opschiet als je door middel van deze drone de man betrapt...

Hopelijk lukt het ze maar ik weet het zo net nog niet met de regeltjes in dit land :\


Klopt... een bekende van me had dan éindelijk een eigen bedrijfje kunnen starten : met drones voor bedrijven foto's maken.
Nee dus, want dat mocht ineens niet meer. -O-

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 02:07

Als dat ding op afstand lawaai maakt schiet het niet echt op zeg maar.
En idd dit hadden ze beter niet in het nieuws moeten gegooid hebben.
Maar voor zich moeten gehouden hebben.
Misschien gebeurt er nu niets meer.

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:41

Zoolgangster schreef:
Marjoow schreef:
Vraag me af in hoeverre dit wettelijk is toegestaan en of je er dus iets mee opschiet als je door middel van deze drone de man betrapt...

Hopelijk lukt het ze maar ik weet het zo net nog niet met de regeltjes in dit land :\


Klopt... een bekende van me had dan éindelijk een eigen bedrijfje kunnen starten : met drones voor bedrijven foto's maken.
Nee dus, want dat mocht ineens niet meer. -O-


Nee klopt, hoor je een vergunning voor te hebben en die kost een boel centjes :)*

Je mag wel boven weilanden vliegen als je geen vergunning hebt, de goede drones zijn hartstikke stil.

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:03

Dat schiet niet op. Een drone houd het max 20/25 minuten vol op een accu lading. (Uit ervaring). Dit zal korter worden als je ook een live feed van de camera er bij gaat doen. De heb je wel nodig om de camera een beetje te kunnen richten.
Daarbij is het weer ook een ding. te hard waaien of regen geeft ook weer problemen.



Begin eerst eens met het niet openbaar maken van de meldingen,zodat je andere gekken niet op gedachten brengt. Gezien de locaties moeten het er haast wel meerdere zijn. Ga op de achtergrond verder zoeken naar de daders.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 27-08-15 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:07

quintusgl schreef:
Daarnaast ben ik benieuwd hoe de paarden reageren als er ineens een drone over het land zoemt..... ;-)


Tot nu toe heb ik de ervaring dat paarden er weinig op uit doen. Ze kijken en keer en sommige lopen er zelfs naar toe als deze vlak voor hun neus hangt.

belgikske

Berichten: 209
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: ergens in brabant

Re: Drone nieuw wapen in de strijd tegen paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:18

je mag zo maar niet over weilanden vliegen. wet burgerluchtvaart.
max hoogte 120 meter als je vergunning hebt en toelating van de grond eigenaar.
dan mag je in princiepe vliegen en filmen, maar deze beelden mogen niet zonder toestemming openbaar gemaakt worden. dus daar hebben we ook niks aan. ook zijn er in nederland regio´s waar zowiezo niet gevlogen mag worden met rc toestellen.
hebben dit idee al willen toepassen eerder en werden uit de lucht gehaald door de betreffende instanties.
ik hoop dat men die dierenbeulen wel kunnen stoppen.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:28

REGINA76 schreef:
Misschien gebeurt er nu niets meer.
Dan is het probleem toch ook opgelost? :')

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:48

Joscaa schreef:
REGINA76 schreef:
Misschien gebeurt er nu niets meer.
Dan is het probleem toch ook opgelost? :')


Dat zou mooi zijn. :D

Verder is het al gezegd: de levensduur van een drone accu is maar kort... te kort om veel te kunnen doen. Je moet eerst richting de verdachte vliegen, dat filmen en dat ongemerkt kunnen... zelfs al heb je een tamelijk "stille" drone ben je héél knap (en heb je veel mazzel) als het je lukt bruikbare beelden te maken (je filmt van boven en ziet geen gezicht dus).