Andreas Helgstrand opnieuw onder vuur door trainingsfoto's

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:01

Twiggy2008 schreef:
Tazzey schreef:
Here we go again! :roll: Waarschijnlijk is niemand erbij geweest, de meeste hebben totaal geen verstand van LDR en hoe het gebruikt wordt en wat de voordelen zijn en toch spijkert de penny parade de ruiter aan het kruis. >;)


Ongelofelijk, deze reactie, deze argumentatie (en nog een paar in dit soort topics ;( ). Ik ben zo enorm klaar met de (wedstrijd)sport en dit soort zogenaamde 'paardenliefhebbers'. Ahum! -O-

Amen.. Dit dus..

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:09

Ik snap dat mensen zeggen dat het maar een momentopname is, maar dan nog, hoe krijg je in hemelsnaam een paard zo op zn kop getrokken.. Dan moet je naast een flink scherp bit ook wel flink kracht zetten. Ik vind dit echt te ver gaan en ook nog eens met de foto's van de blauwe tong van dat andere paard heb ik zoiets van die man moeten ze gewoon eens aanpakken. Als ik zie hoe dat paard blijft bewegen moet dat dier los genoeg zijn om op een andere manier getraind te worden.

Corelli

Berichten: 9997
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:10

chamion schreef:
Oke, sommige foto's zijn niet super, maar op andere foto's gaat het paard toch aardig te keer. Ik snap dan wel dat er ongelukkige foto's tussen zitten waar het hoofd tegen de borst wordt getrokken.

Ik denk eerder andersom: een paard dat tekeer gaat vanwége de houding waarin hij gedwongen wordt
Ik krijg er plaatsvervangend pijn van :\

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Andreas Helgstrand opnieuw onder vuur door trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:15

bah bah weer slechte promotie voor de sport......

De FEI moet ook echt strenger worden (helaas kun je de trainingsmethoden thuis niet controleren)..zulke beelden (moment of niet) moeten helemaal niet geschoten kunnen worden....

Topruiters moeten als het goede voorbeeld dienen van hoe het moet! met rust en respect met je paard omgaan, niet rukken trekken schoppen...man man te triest voor woorden

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:02

tassie schreef:
Zullen we het oordelen lekker aan mensen overlaten die er voor betaald worden


Nou liever niet, want dan komen we nooit van dit soort plaatjes af.

Waardeloos deze manier van rijden.

Ben al jaren voorstander van eveneens beoordelen van het losrijden. Want dat is immers de weg naar het neerzetten van een mooie kur of proef.

Maar deze manier :n zwaar afstraffen en naar huis.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:12

Ik vind het vooral heel dom. Echt... koe-lomp eigenlijk.

Hoe KUN je als je al een naam hebt in zoiets op zo'n manier losrijden en dan denken dat dat NIET de hele wereld over gaat?

Supervixen

Berichten: 12928
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Andreas Helgstrand opnieuw onder vuur door trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:27

Om dit soort foto's kan ik echt verdrietig worden. Te triest voor woorden.

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:40

Eerste foto: wow, moment opname
Tweede foto: ruiter pakte hem vast even te strak door spanning
Derde foto: wauw heftig hij hangt met zijn gewicht in de teugels om dit voor elkaar te krijgen
Vierde foto: paard heeft duidelijk pijn **ziet toegeknepen paardenoogje met pijnlijk opengetrokken mondje
Vijfde foto: T'is me duidelijk dit is gewoon geen rijkunst meer te noemen. Jammer dit mensen -O-

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Andreas Helgstrand opnieuw onder vuur door trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:01

Mee eens. En nogmaals, wat n braaf dier.

Fehu

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-08-15
Woonplaats: In the Mists and Shadows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:21

Tazzey schreef:
Here we go again! :roll: Waarschijnlijk is niemand erbij geweest, de meeste hebben totaal geen verstand van LDR en hoe het gebruikt wordt en wat de voordelen zijn en toch spijkert de penny parade de ruiter aan het kruis. >;)


Interessant zinnetje :+ Hiermee pretendeer jij dus verstand te hebben van de LDR. So Enlighten me.. Is dit een correct toegepaste LDR in jouw ogen?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Andreas Helgstrand opnieuw onder vuur door trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:23


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:23

Agossie schreef:
Ik wil graag even het verschil laten zien. Hoe het ook kan... En dat de resultaten er ook naar zijn.
[ Video ]

Ik moet zeggen dat ik steeds meer fan ben en wordt van Carl Hester en Charlotte Dujardin. Op de foto's op de site van Carl zie je een paar mooie voorbeelden dat paarden écht niet met de neus op of achter de ll moeten lopen om goed te presteren. De meeste getoonde foto's van de paarden zij met de neus eruit of op de ll.

Bij Carl Hester doen ze absoluut LDR. Ze zijn alleen niet zo dom om dat op het losrijterrein te doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:26

Gewoon_Sam schreef:
Tazzey schreef:
Here we go again! :roll: Waarschijnlijk is niemand erbij geweest, de meeste hebben totaal geen verstand van LDR en hoe het gebruikt wordt en wat de voordelen zijn en toch spijkert de penny parade de ruiter aan het kruis. >;)


Interessant zinnetje :+ Hiermee pretendeer jij dus verstand te hebben van de LDR. So Enlighten me.. Is dit een correct toegepaste LDR in jouw ogen?

Het is helemaal geen LDR. Het is trekken aan een lastig paard. Dat is heel iets anders. Zodra het een beetje grof wordt roept de penny brigade meteen LDR. LDR is niet met dwang. Bij LDR vraag je. En ook daar zit net als bij een topsporter een opbouw in. Je kan echt niet van de ene op de andere dag maximaal stretchen.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Andreas Helgstrand opnieuw onder vuur door trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:38

LDR op de juiste manier toegepast is niet onjuist. We beginnen met jonge dieren toch ook met laag lopen , daarna komt het stuk aanleuning en kracht vanachter uit erbij en kun je ze vragen de hand te volgen naar een LDR stukje training, alles wat ik op die foto's en heel veel filmpjes zie is geen vragen, dat is trekken en dwingen.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:46

Wat een zeurpiet. Wees dan ten minste een man een sta achter je bewuste daden ipv het goed te l*llen, want dat is het, klinklare onzin verpakt en verdoezeld in 'onze fundamentele waarden en tegen geweld' blablabla.. Wanneer gaan de mensen nu eens in zien dat LDR niet het probleem is, maar de algehele en zeer actuele quick fix mode in de paardensport?...

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Andreas Helgstrand opnieuw onder vuur door trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:54

Toch he, ben ik dan heel benieuwd naar beeldmateriaal of filmmateriaal van Charlotte Dujardin en Carl Hester waarin zij de rollkur toepassen. Van de Nederlanders en een aantal andere "topruiters" stikt het ervan online. Echter van hen niet. Heb ze meerdere malen in het echt zien losrijden en nog nooit waargenomen. Mijn respect voor beide ruiters is groter dan dat voor bv een Anky. Hoe weet je dan dat ze dit toepassen? Wat is de bron daarvan?

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:03

Denkt Helgstrand nu werkelijk dat wij het verstand hebben van een garnaal? Wat een oetl**.

Dit heet niks met LDR te maken, maar is gewoon hyperflexie en dus verboden. Ben benieuwd of het onderzoek dat wordt ingesteld, aan het licht brengt waarom hij niet op zijn minst is aangesproken op zijn gedrag. Ik ga er maar even van uit dat dit namelijk niet is gebeurd, gezien de publicaties die ik tot nu toe heb kunnen vinden.

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:20

sylva schreef:
Toch he, ben ik dan heel benieuwd naar beeldmateriaal of filmmateriaal van Charlotte Dujardin en Carl Hester waarin zij de rollkur toepassen. Van de Nederlanders en een aantal andere "topruiters" stikt het ervan online. Echter van hen niet. Heb ze meerdere malen in het echt zien losrijden en nog nooit waargenomen. Mijn respect voor beide ruiters is groter dan dat voor bv een Anky. Hoe weet je dan dat ze dit toepassen? Wat is de bron daarvan?

Precies mijn gedachte. Daarom heb ik ook dat filmpje van Charlotte en Carl laten zien. Ook worden die paarden niet 6 of 7 dagen in de week getraind, maar maximaal 4 dagen in de week. Ook niet met s&t, maar met watertrens en zie regelmatig de neus eruit (dus niet op de borst getrokken).

Ik vind Hester en Dujardin voor wat er van ze te zien is, veel fijnere ruiters dan de LDR garde... Niet mijn manier van rijden... Lang en laag wel.

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Andreas Helgstrand opnieuw onder vuur door trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:27

Precies Agossie. Totaal niet vergelijkbaar met menig topruiter. Beide van hen niet.

verstijnen
Berichten: 519
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:49

chamion schreef:
Oke, sommige foto's zijn niet super, maar op andere foto's gaat het paard toch aardig te keer. Ik snap dan wel dat er ongelukkige foto's tussen zitten waar het hoofd tegen de borst wordt getrokken.

Ach, ga toch weg! Dit heeft helemaal niks met paardrijden te maken.


Laat ze deze vent maar eens een flinke straf geven. Idioot.

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Re: Andreas Helgstrand opnieuw onder vuur door trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:08

Had die man persoonlijk van het paard afgetrokken en z'n giecheltje wat zand laten happen.. Misselijk makende vent en erger nog; hij praat het zijn gedrag gewoon goed.
Waarom wordt deze man er niet voor gestraft, als hij al bekend staat om dit soort taferelen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:15

Lara_Silver schreef:
Wat een zeurpiet. Wees dan ten minste een man een sta achter je bewuste daden ipv het goed te l*llen, want dat is het, klinklare onzin verpakt en verdoezeld in 'onze fundamentele waarden en tegen geweld' blablabla.. Wanneer gaan de mensen nu eens in zien dat LDR niet het probleem is, maar de algehele en zeer actuele quick fix mode in de paardensport?...

Er wordt in dw verslaggeving neegens gesproken over Rolkürr of LDR. Alleen hoe hij met zijn paard omgaat. Azijnpissers plakken er direct een label op. Dit heeft met beiden niets te maken.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:30

Wat ik zo verschrikkelijk jammer vind is dat deze man als een voorbeeld voor de topsport wordt gezien door sommigen. Een rotte appel maakt de anderen niet rot maar voor een aantal mensen wel. Die hebben weer een stok om mee te slaan naar de topruiters en de topsport.

Ik ben niet zo thuis in de dressuur topsport maar ik zie dagelijks de eventingtopsport en LDR is echt niet slecht, reed zelf ook zo maar altijd met vragen met een paard wat warm en los was gewerkt.

Stretchen is goed maar wat ik op deze foto's zie is geen stretchen maar opkroppen.

Foto's een momentopname in tegenstelling tot film? Ja inderdaad, maar geen 40 tot 60 foto's lang.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:11

janderegelaa schreef:
Lara_Silver schreef:
Wat een zeurpiet. Wees dan ten minste een man een sta achter je bewuste daden ipv het goed te l*llen, want dat is het, klinklare onzin verpakt en verdoezeld in 'onze fundamentele waarden en tegen geweld' blablabla.. Wanneer gaan de mensen nu eens in zien dat LDR niet het probleem is, maar de algehele en zeer actuele quick fix mode in de paardensport?...

Er wordt in dw verslaggeving neegens gesproken over Rolkürr of LDR. Alleen hoe hij met zijn paard omgaat. Azijnpissers plakken er direct een label op. Dit heeft met beiden niets te maken.

Dit heeft inderdaad met beide niks te maken, dit is puur je paard zo in zijn bek rukken dat hij niet anders kan dat in een hele onnatuurlijke en ongetwijfeld pijnlijke houding gedwongen worden.

Overigens ben ik echt geen voorstander van de rolkurr en de LDR hoe deze toegepast wordt bij de 'toppers' maar dat is een ander discussie.
Snap je opmerking over azijnpissers niet geloof ik. Maakt het iemand een azijnpisser als iemand om dieren geeft en het dus pijnlijk vind om dit soort plaatjes te zien? Dan maar. Liever een azijnpisser dan een beul.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:30

Cowgirl schreef:
LadyMadonna schreef:
Benieuwd naar bewegend beeld ipv losse foto's.... Vind dat je van bewegend beeld een beter oordeel kunt geven of het idd een momentopname is, of niet....


Idd, Van Edward Gal waren er toen ook 'vreselijke foto's' maar toen ik het filmpje zag viel het heel erg mee en werd er in mijn ogen gewoon netjes losgereden. Of ik nou voor of tegenstander ben.

Maar die open mond prraat ik niet goed.


Vond je dat netjes inrijden? Gal werd anders wel aangesproken door een steward en heeft het inrijdterrein toen verlaten. Alleen daar hoor je de Nederlandse pers niet over.
Laatst bijgewerkt door damian23 op 28-08-15 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt