Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 16:11

* www.hpdetijd.nl


De Rabobank heeft bij de veiling van London in april vorig jaar cruciale informatie achterhouden over de slechte conditie van dit Olympische springpaard. Daardoor zit de koper, de Oostenrijkse wapenproducent Gaston Glock, nu met een miljoenenstrop. Dat beweert Ger Visser, de voormalige eigenaar van London, in een brief die hij de vorige week aan Glock heeft verzonden.

Volgens dit schrijven lijdt London al sinds 2011 aan een ernstige vorm van artrose. Visser heeft de bank daar naar eigen zeggen al op 28 maart 2014, nog voor de veiling, per brief voor gewaarschuwd. Maar volgens Visser heeft de bank de potentiele kopers daar niet over geïnformeerd.

London was eigendom van Stal Eurocommerce, de succesvolle springpaardenstal van het vastgoedimperium Eurocommerce. Deze projectontwikkelaar, eigendom van Ger Visser, ging in juli 2012 failliet. De stal viel toen ten deel aan Rabobank, de grootste schuldeiser. In april 2014 kwamen de paarden van de stal onder de hamer, waaronder London, in 2012 tijdens de Olympische spelen in Londen goed voor twee zilveren medailles. Na een felle biedingsstrijd kwam het paard voor 8,6 miljoen euro in het bezit van Glock.

Op de website van het veilinghuis stond destijds wel een overzicht van de gezondheidstoestand van de te veilen paarden. Dit overzicht was afkomstig van Ger Visser jr, de zoon van de gelijknamige voormalige Eurocommerce-directeur. Hij had de stal overgenomen van het vastgoedbedrijf. Visser jr. schreef onder meer dat London na de Olympische spelen slecht presteerde vanwege zijn matige gezondheid. ‘De knieën kennen slijtage en worden regelmatig behandeld’, aldus dit overzicht. Volgens Visser jr. kon London nog hooguit twee seizoenen op hoog niveau mee.

Op de veilingsite werd die beoordeling afgedaan als een ‘persoonlijke en niet met nadere gegevens onderbouwde mening over de veronderstelde gezondheidstoestand’. BVA Auctions, de veilingorganisatie, schreef bovendien dat navraag was gedaan naar de conditie van de paarden bij betrokkenen bij Stal Eurocommerce. “Conclusie is dat met een goed management, goede verzorging en een goede begeleiding door de ruiter, verzorgers en een ter zake kundige sportarts de paarden evenals de voorgaande jaren op topniveau kunnen presteren”, aldus BVA.

London heeft na de veiling in april 2014 nooit meer op topniveau gepresteerd. Het afgelopen zomerseizoen kwam het paard nauwelijks meer in actie.

Rabobank is volgens een woordvoerder niet van de brief van Ger Visser sr. op de hoogte en laat verder weten dat alle gegadigden tijdens de veiling de gelegenheid hebben gehad om de paarden voor aankoop te keuren. “Verder laten we de conclusies graag voor rekening van de heer Visser.”

Of Glock het paard London vooraf heeft laten keuren, is onduidelijk. Bij Team Glock, het springpaardenteam waarvan London deel uitmaakt, was gisteren niemand voor commentaar bereikbaar.

Zie ook:
[VN] Claim van 36 miljoen voor Eurocommerce-eigenaren

Maaike_Ma
Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:24

vond het al zo stil rondom London...

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:30

Als je zo'n paard koopt laat je hem toch keuren lijkt me?

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:31

Lijkt me toch dat gerco daar ook van af wist. Hoop toch dat hij geen paard op topniveau rijd met zware atrose. Dus dan had hij zelf ook wel kunnen melden dat London atrose heeft. Ik ben nog niet overtuigd in elk geval, raar verhaal...

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:32

Euh... als ik me niet vergis stond er bij dat hij slechte knieën had... En dat is ook veelbesproken hier. Keuringsrapporten waren gewoon verkrijgbaar geloof ik? Evenals een duidelijk overzicht van de staat waarin de paarden verkeerden en adviezen van wat er nog mee gedaan kon worden.

Mij rijst alleen de vraagt: Waarom wil een oud-eigenaar dit nu nog gaan melden?
En waarom zou Gerco dit niet hebben geweten?

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:35

Apart verhaal. Je zou idd toch denken dat Gerco hier dan wel wat van wist voordat hij geveild werd, en neem aan dat je voor zo'n bedrag een paard wel laat keuren ookal is het kort daarvoor nog uitgebracht en stond het gewoon vol in training..?
Heel apart.. Is ook niks over terug te vinden op de website en facebook van Glock..

Caesar
Berichten: 9316
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:35

Lieke schreef:
Als je zo'n paard koopt laat je hem toch keuren lijkt me?


Dat. Onrust stoken lijkt me.

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:38

Toch wel frappant dat dit bericht naar buiten komt een dag nadat de rechtzaak tegen Ger Visser begonnen is...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:42

Waar rook is..is meestal vuur..
We gaan er vast meer van horen!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:45

Janine1990 schreef:
Euh... als ik me niet vergis stond er bij dat hij slechte knieën had...

Ik zit hier anders ook van.. euh.. dit is toch niet nieuw nieuws.. Was een heel geheg en gesteg over de 'gezondheid' van dit en andere paarden die te koop stonden.

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:46

Waarom zou Ger Visser zich hiermee moeten bemoeien, anders dan om onrust te stoken.

De gezondheid van London op het moment van aankoop is iets tussen Glock en de Rabobank.
Daarnaast heeft Glock London nu alweer zolang dat je haast niet echt meer aan kan komen met een verhaal van verborgen gebrek. Zeker niet aangezien dit "gebrek" reeds bekend was bij de ruiter die dit paard nog steeds rijdt.

_Zsazsa_
Berichten: 4485
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:49

Volgens mij weet iedereen wel van Londens gezondheid. Er is ook al langer bekend dat ie niet helemaal goed is. Maar qua dekken word hij ook regelmatig gebruikt dus zo kan Glock toch nog wat terugverdienen. Bovendien denk ik dat Glock Londen gewoon voor Gerco gekocht heeft. Geld speelt daar toch geen rol. Weer een popie jopie actie om Nederlanders te winnen.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:50

Volgens mij staat Visser hevig bij het kampvuur te wapperen om een rookgordijn te creëren terwijl de rest denkt "spuit 11".

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:50

Ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan lopen.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:54

waarom na 1,5 jaar pas?

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:00

Snooki schreef:
waarom na 1,5 jaar pas?


Omdat nu de rechtzaak tegen Visser begonnen is.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:05

En nu stuurt hij een brief naar Glock's om te zeggen dat London atrose heeft?
Wat zou hij daarmee willen bereiken dan? Gerco weet dit dan toch ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:06

juliomariner schreef:
Snooki schreef:
waarom na 1,5 jaar pas?


Omdat nu de rechtzaak tegen Visser begonnen is.


Dat heeft hij toen ook al gezegd en brieven over geschreven, werd niet serieus genomen. Nu heeft hij weer een podium om dit te vertellen.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:11

MariekeB schreef:
Dat heeft hij toen ook al gezegd en brieven over geschreven, werd niet serieus genomen. Nu heeft hij weer een podium om dit te vertellen.


Inderdaad, dit heeft Visser Jr. over meerdere paarden gezegd waarvan er een aantal het nog steeds erg goed doen in de sport, wat alleen maar aangeeft dat de meeste sportpaarden alleen zo kunnen presteren onder een goede medische begeleiding.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:17

Waarom zo negatief over Visser?

Ik hoor anders ook best wel pittige niet echt nice smelling zaken binnen Rabo zelf....zit dicht bij vuur voor
InsightdingetjES.


Als er een partij is die niet vies is van valsspelen zijn het de banken wel...


Ik denk dat Visser alle reden heeft om dit naar buiten te brengen, paardemwereld is klein en gonzen zal het wel weer..

Gerco heeft geen stem in dit geheel...die gaat echt niet zeggen tegen koper, he effe tussen ons gezegd eh....maar....

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:21

Wanneer houdt die man eens op met om zich heen slaan?

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:22

Tcm62 schreef:
Waarom zo negatief over Visser?

Ik hoor anders ook best wel pittige niet echt nice smelling zaken binnen Rabo zelf....zit dicht bij vuur voor
InsightdingetjES.


Als er een partij is die niet vies is van valsspelen zijn het de banken wel...


Ik denk dat Visser alle reden heeft om dit naar buiten te brengen, paardemwereld is klein en gonzen zal het wel weer..

Gerco heeft geen stem in dit geheel...die gaat echt niet zeggen tegen koper, he effe tussen ons gezegd eh....maar....


Ach Visser is de pot, Rabobank de ketel... Beide zien ze zwart...


Snooki schreef:
En nu stuurt hij een brief naar Glock's om te zeggen dat London atrose heeft?
Wat zou hij daarmee willen bereiken dan? Gerco weet dit dan toch ook?


Niet alleen naar Glock, ook vooral naar diverse media. :')

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:25

Hij weet toch wel dat de waarheid de leugen achterhaalt en dan zou hij als hij niks heeft gezegd pas slecht in het daglicht komen bij zijn werkgever. Ik denk niet dat hij dat riskeert.
Hij heeft er verder niks over te zeggen maar ik denk niet dat hij niks heeft gezegd als hij dit wist.

Banken kunnen idd heel smerig zijn, de ander ook..

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:32

Snooki schreef:
Hij weet toch wel dat de waarheid de leugen achterhaalt en dan zou hij als hij niks heeft gezegd pas slecht in het daglicht komen bij zijn werkgever. Ik denk niet dat hij dat riskeert.
Hij heeft er verder niks over te zeggen maar ik denk niet dat hij niks heeft gezegd als hij dit wist.

Banken kunnen idd heel smerig zijn, de ander ook..


Welke werkgever? :?

Dat hele gebeuren was een faillissement. Het was niet meer de verantwoordelijkheid van Visser. Ook dat artroseverhaal niet.

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:37

Janine1990 schreef:
Snooki schreef:
Hij weet toch wel dat de waarheid de leugen achterhaalt en dan zou hij als hij niks heeft gezegd pas slecht in het daglicht komen bij zijn werkgever. Ik denk niet dat hij dat riskeert.
Hij heeft er verder niks over te zeggen maar ik denk niet dat hij niks heeft gezegd als hij dit wist.

Banken kunnen idd heel smerig zijn, de ander ook..


Welke werkgever? :?

Dat hele gebeuren was een faillissement. Het was niet meer de verantwoordelijkheid van Visser. Ook dat artroseverhaal niet.


Gerco tegen Glock ;)

Die heeft echt wel op zijn eerste "werkdag" (of ervoor) tegen Glock gezegd wat de zwakke punten van London zijn en hoe er tot aan toen mee omgegaan is.