Nederlandse voltigeurs beginnen goed aan wereldbekerseizoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Nederlandse voltigeurs beginnen goed aan wereldbekerseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 13:22

http://www.bokt.nl/ www.knhs.nl


De Nederlandse voltigeurs zijn het wereldbekerseizoen goed begonnen in het Franse Parijs. Carola Sneekes behaalde met Nolan en longeur Marjo Sneekes de derde plaats (7.671) en Claire de Ridder werd met Tjekko, gelongeerd door Christina Tetteroo, vlak daarachter vierde (7.489). De wedstrijd bij de dames werd gewonnen door de Italiaanse Anna Cavalaro (8.380).

Carola liet in beide ronden een redelijk goede kür zien, zelf gaf ze aan nog niet helemaal tevreden de zijn “ik mis nog enkele punten in de afwerking, daar ga ik de komende periode op trainen”. “Ik ben erg blij hoe fit Nolan aan de start stond, daar hebben we na het EK in Aken hard aangewerkt en dat is nu te zien in de ring”.

Voor Claire begon de eerste ronde lastig, de organisatie had per ongeluk het grote scherm in de ring aan laten staan, hierdoor raakte Tjekko gespannen. “Gelukkig gebeurde dit zaterdag niet en kon ik daardoor een goede kür voltigeren en een plek stijgen in het klassement”.

Naast de dames kwamen ook de heren in actie, hier ging de winst naar de Fransman Nicolas Andreani. Hij was al gestopt met de wedstrijdsport, maar mocht met een wildcard deelnemen aan deze wedstrijd. Hij wist het publiek en de jury in beide kuren te imponeren en kwam tot een score van 8.529.

De Amerikaanse zussen Cassidy en Kimberly Palmer wonnen de pas-de-deux (7.537).

De volgende wereldbeker met Nederlandse deelname is op 26 december in Mechelen (België).

Klik hier voor alle uitslagen van de wereldbeker voltige.

Zie eerder:
[VN] WB voltige trapt af met dubbele start in Madrid en Parijs