Jumping de Achterhoek, een overzicht van zaterdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Jumping de Achterhoek, een overzicht van zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 20:55

http://eqi-nieuws.nl / http://www.bokt.nl


Jumping De Achterhoek Prijs
België rules in de teamwedstrijd voor ponyruiters! De Jumping de Achterhoek Prijs met landenwedstrijdformule telde maar liefst 15 teams van elk vier ruiters en daarvan trok België de overwinning naar zich toe. Daarvoor moest er wel een barrage aan te pas komen tegen een team met drie Noorse amazones en een Francaise.
Alexander Houson ging in de barrage als eerste van start en bleef foutloos, wat Mathilda Kristine Kalland uit Noorwegen niet lukte. Daarmee was de zege voor België een feit, mede dankzij teamleden Skye Morssinkhof, Maartje Verberckmoes en Lynn Bloemer.
De Nederlandse teams eindigden op de derde, vierde, twaalfde en veertiende plaats.

Klik hier voor de uitslagen

Grote Prijs U25

De achttienjarige Kars Bonhof heeft zijn ambitie bewezen. Hij won zaterdagavond op Jumping de Achterhoek de Grote Prijs voor U25 ruiters, oftewel de allerhoogste rubriek van dit internationaal jeugdweekend met hindernissen op 1.45m niveau. Een groot contrast met vorig jaar toen hij met hetzelfde paard de junioren Grote Prijs in Vragender afsloot met vijf gevallen balken. Zijn geheim is een andere trainer, Jurgen Stenfert, die hem deze avond tot op het laatste moment de winnende tips doorspeelde.

Met volgepakte tribunes en een goed deelnemersveld werd de Grote Prijs een daverend slot. Tien van de 27 deelnemers plaatsten zich voor de barrage, waarin Kars Bonhof als eerste van start ging en een tijd neerzette waar niemand anders aan tipte. Alleen Jake Saywell, de Britse ruiter in dienst van Westendorper Roelof Bril, maakte het even spannend op Grand Cru van Pamel (v. Cicero Z). Hij werd tweede, voor Zoï Snels met de fantastisch springende hengst Quality Time TN (v. Quantum). De zesde plaats van Kim Hoogenraat mag ook niet onvermeld blijven met de achtjarige belofte Caesar (v. Ukato), die met verstand opgeleid wordt voor komend buitenseizoen.

Bonhof is blij met de zege op Tenessee V (v. Toronto). “Als ik in een barrage van een Grote Prijs zit, rijd ik altijd om te winnen”, lacht hij. “Maar het is maar goed dat Jurgen Stenfert nog een planwijziging doorvoerde toen ik de ring in reed. Ik zou eerst om de pilaar rijden richting de dubbelsprong, maar hij zei last-minute dat ik er voorlangs moest. En als hij dat zegt, dan doe ik dat. Dan vertrouw ik hem dat het kan.”
Het jonge springtalent traint sinds februari bij Stenfert in Velp en is er nu drie maanden in dienst. “Het is snel gegaan. We maakten een plan voor het NK junioren in april, waar ik vierde werd. Daarna mocht ik de landenwedstrijd in Wierden rijden, daarna in Hagen en vervolgens naar het EK waar ik beste Nederlander was met een 18e plaats. Vier weken terug waren we tweede in de Grote Prijs voor U25 in Oostenrijk. Ik leer ontzettend veel van Jurgen, hij heeft zoveel ervaring en brengt me technisch rijden bij. Maar gelukkig heb ik ook een fantastische paardeneigenaar, Tonnie Verhoeven, van wie ik Tenessee V twee jaar geleden te rijden kreeg.”

Klik hier voor de uitslagen

Zaterdag werden in totaal zes internationale rubrieken verreden, waarbij Iris Zwienenberg de Outdoor Gelderland Prijs (1.15m ponyrubriek) won met Bora Bora. De vier andere proeven waren voor het buitenland. Het Ierse talent Harry Allen won voor de tweede dag op rij de 1.20m Children rubriek met Wild Thing L en keek raar op toen Sinterklaas en twee zwarte pieten de prijsuitreiking verzorgden.
Knap tweede op 1.30/1.35m niveau werd Micky Morssinkhof met Care For Love (v. Cardento). De finale klasse M om de Louis Venhorst Fourage Trophy werd gewonnen door de Oldenzaalse Pleun Steenbeeke met Jufferbeek’s Effekan.

Klik hier voor de uitslagen van de Outdoor Gelderland Prijs
Klik hier voor de uitslagen van de Veulenveiling Prinsjesdag Prijs
Klik hier voor de uitslagen van de Jumping De Driehoek Prijs
Klik hier voor de uitslagen van de EQ International Prijs
Klik hier voor de uitslagen van de Louis Venhorst Fourage Trophy

Zie eerder:
[VN] Jumping de Achterhoek, een overzicht van donderdag
[VN] Jumping de Achterhoek, een overzicht van vrijdag