Isabell Werth neemt Weihegold mogelijk mee naar Rio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Isabell Werth neemt Weihegold mogelijk mee naar Rio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 13:45

bokt.nl / www.eurodressage.com


Isabell won vorige week met Weihegold in Amsterdam, en bevestigt nu dat ze de Oldenburgermerrie mogelijk ook meeneemt naar de Olympische Spelen in Rio. Voorheen heeft Werth altijd benadrukt dat haar assistent-trainster Beatrice Buchwald, die de merrie uitbracht op FEI-niveau, de 11-jarige Weihegold zou blijven rijden. Isabell zou het paard maar af en toe rijden, zodat het dier meer routine en zekerheid zou krijgen op GP-niveau. Na hun wereldbekeroverwinning en hun score van 83,450% in de kür is Weihegold echter gepromoveerd tot mogelijk Olympisch paard voor Werth.

De hoogste score die Buchwald met Weihegold kon halen in de Grand Prix is 74,720% (CDI Oldenburg 2015), voor de special scoorden ze 75,961% op het afgelopen CDI in Frankfurt. Met Werth in het zadel scoorde de zwarte merrie vorige week meteen 75,920% in de GP. In Amsterdam bevestigde Werth dat haar sponsor Madeleine Winter-Schulze de merrie voor haar heeft vastgelegd: "De eigenaars hebben samen met Madeleine een oplossing gevonden, zodat ik het paard kan blijven rijden. Ze hebben al heel wat geïnteresseerde kopers voor haar gehad, maar nu is er een overeenkomst. Het gaat allemaal over teamwork. Madeleine en ik zijn erg close, ze is er altijd voor ons."

Of Werth Weihegold ook effectief zal rijden op de Olympische Spelen, hangt af van hoe haar andere paarden Don Johnson en Emilio het komende wedstrijdseizoen ontwikkelen en van de vooruitgang die Werth en Weihegold samen zullen maken. Buchwald zal de merrie nog kunnen rijden, maar zal moeten opboksen tegen de vier beste Duitse combinaties om in aanmerking te komen voor het Olympische team. Werth heeft nog steeds de optie om Weihegold te kiezen voor de Olympische spelen, als ze samen de beste scores halen. Er wordt niets gezegd over Bella Rose, die sinds augustus 2014 te kampen heeft met blessures.

"Weihegold is een duidelijke optie voor het Duitse team en de Olympische Spelen," zegt Werth. "Ik rij haar om mijn ervaring aan haar door te geven, maar Bea zal haar ook blijven rijden. We proberen alle opties uit om de sterkste combinatie voor Rio te vinden. Ik ben erg blij dat ik zo'n sterk team van paarden heb."

Werth en Weihegold zullen ook deelnemen aan de volgende Wereldbekerwedstrijd in het Duitse Neumunster (18-21 februari).

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Isabell Werth neemt Weihegold mogelijk mee naar Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:49

Zag haar proef op tv en dat zag er super uit.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Isabell Werth neemt Weihegold mogelijk mee naar Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:56

Geweldige amazone
Jammer dat bella rose niet het rio paard meer kan worden

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:03

Beatrice Buchwald kan beter een andere stal gaan uitzoeken.
Mevrouw Werth moet en zal koste wat het kost....

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Isabell Werth neemt Weihegold mogelijk mee naar Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:07

Nou ja ik vind het wel knap dat Weihegold kennelijk zo goed is opgeleid dat ze makkelijk na te rijden is en er gewoon twee ruiters mee kunnen starten.
Denk dat ze door de afspraken die zijn gemaakt niet haar paard mee krijgt, Purkie ;)

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:07

purkie schreef:
Beatrice Buchwald kan beter een andere stal gaan uitzoeken.
Mevrouw Werth moet en zal koste wat het kost....


Tenzij ze hier al de hele tijd rekening mee moest houden maar het nog niet in de media kon worden gebracht...

Maar om eerlijk te zijn, het kwam bij mij ook niet heel erg positief over. De vorige berichten ook niet.

BigOne
Berichten: 38377
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:17

purkie schreef:
Beatrice Buchwald kan beter een andere stal gaan uitzoeken.
Mevrouw Werth moet en zal koste wat het kost....

Wat is dit nu weer voor gekraai, het beste paard en de beste amazone gaan naar Rio. En met suikertante Madeleine op de achtergrond kan Isabel zonder zorgen zich richten op het halen van Rio, en het paard is blijkbaar nu bij Madeleine voor het grootste gedeelte in eigendom dus kan ze er ook over beslissen.
Dit komt toch veel vaker voor dan je denkt, talentvolle paarden spotten en kopen en bij de juiste ruiter zetten is een beroep op zich. Beatrice kan alleen maar ja zeggen of afnokken. Paard was blijkbaar niet van haar alleen of wel en dan heeft ze nu een smak geld.

Even gezocht en het paard is/was eigendom van Christine Arns-Krogmann en zij heeft al heel veel embryo's van deze merrie gefokt. Dus is het een win-win, mocht de merrie de Olympische spelen halen dan zijn de veulens veel meer waard en waarschijnlijk heeft Madeleine gewoon 55% aandeel in de merrie genomen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-02-16 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:21

Solch eine Frechheit von Isabell!

Elisa2

Berichten: 37481
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Isabell Werth neemt Weihegold mogelijk mee naar Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:34

Ik denk dat die stalamazone allang blij mag zijn zo'n paard te mogen rijden en te leren van het paard en van Isabel.

Vind het niet meer dan logisch dat ze kijken naar welk paard zich het beste ontwikkeld en de meeste kansen heeft in Rio..want als je gaat, ga je toch voor het beste resultaat.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:11

Beatrice haar tijd om op de OS en dergelijke te rijden komt misschien nog. En als het niet komt dan krijgt ze bij Isabell hoe dan ook veel mooie kansen om met fijne en goede paarden mooie wedstrijden te rijden. Ze is stalamazone dus ik vind het logisch dat Isabell voorrang heeft op een paard, zeker indien zij als eigenaar van de stal het hoogste met het dier kan scoren.

Bij deze wil ik Isabell veel succes toewensen om de juiste match te vinden. Hopelijk eindigt ze hoog in het OS klassement. Ik gun het haar :-)

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Isabell Werth neemt Weihegold mogelijk mee naar Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:40

Als je het vergelijkt op youtube loopt Weihegold natuurlijk ook veel beter onder Werth. Met alle ervaring etc.

Dit schrijft Werth op haar website:
''Meine absolute Traumwahl für Rio ist aber nach wie vor Bella Rose. Und ich habe ja auch noch unseren Shooting-Star Emilio und den Routinier (das ich das bei diesem früheren Frechdachs einmal sagen kann...) Johnny. Aber auch mit Weihegold werden wir im Hinblick auf Rio alle Optionen wahren und deshalb "das eine tun und das andere nicht lassen".

Bella Rose wordt dus wel genoemd als eerste paard voor Rio de Janeiro. Mocht het dus niet lukken is Weihegold dus een goede tweede optie.

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:40

Als je het vergelijkt op youtube loopt Weihegold natuurlijk ook veel beter onder Werth. Met alle ervaring etc. Paard liep in Amsterdam voor het eerst een GP kür.

Dit schrijft Werth op haar website:
''Meine absolute Traumwahl für Rio ist aber nach wie vor Bella Rose. Und ich habe ja auch noch unseren Shooting-Star Emilio und den Routinier (das ich das bei diesem früheren Frechdachs einmal sagen kann...) Johnny. Aber auch mit Weihegold werden wir im Hinblick auf Rio alle Optionen wahren und deshalb "das eine tun und das andere nicht lassen".

Bella Rose wordt dus wel genoemd als eerste paard voor Rio de Janeiro. Mocht het dus niet lukken is Weihegold dus een goede tweede optie.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Isabell Werth neemt Weihegold mogelijk mee naar Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:08

Dat is fijn! Vind dat zo een sympathieke verschijning.
had een tijdje niks vernomen van bella rose