Harrie Smolders met Emerald vierde in grote prijs Bordeaux

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Harrie Smolders met Emerald vierde in grote prijs Bordeaux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:04

http://www.bokt.nl / http://www.knhs.nl


Met een foutloze barragerit in de tijd van 40.31 seconden eindigde Harrie Smolders met Emerald op de vierde plaats in de vijfsterren Grote Prijs van Bordeaux met hindernissen over een hoogte van 1.60m. Penelope Leprevost zorgde voor een Franse overwinning. “Ik denk dat ze gezien hadden hoe het moest”, lacht Smolders, die aanvankelijk aan de leiding ging.

Zeven combinaties plaatsten zich voor de barrage. Harrie Smolders was de eerste die ook in de tie-breaker foutloos over de finish kwam. Zijn tijd van 40.31 seconden werd vervolgens door drie foutloze combinaties verbeterd. “Ik had aardig vlot gereden, een strak rondje vond ik zelf. Maar de anderen reden sneller. Ik denk dat ze gezien hadden hoe het moest”, lacht Smolders tevreden. “Ik neem Emerald over een paar weken weer mee naar de concoursen in Dortmund en daarna Indoor Brabant. Dan een week rust en gaan we naar de wereldbekerfinale in Gothenburg.”

Gisteravond eindigde Smolders met Don VHP Z op de 13e plaats in de wereldbekerwedstrijd. “Don sprong heel goed. Hij heeft de laatste maanden een super reeks neergezet. Voor ons waren er eigenlijk net te veel foutlozen in de eerste omloop. Don VHP Z krijgt nu een pauze en ik hoop dat hij in het buitenseizoen de goede resultaten van de afgelopen maanden kan voortzetten.”


Uitslag Grote Prijs CSI5* Bordeaux, 1.60m
1. Penelope Leprevost (Fra), Nice Stephanie (v.Cardento), 0 – 0, 38.15 sec
2. Laura Renwick (GB), Bintang II (v.Tangelo van de Zuuthoeve), 0 – 0, 38.90 sec
3. Jerome Guery (Bel), Grand Cru van de Rozenberg (v.Malito des Reves), 0 – 0, 39.23 sec
4. Harrie Smolders, Emerald (v.Diamant de Semilly), 0 – 0, 40.31 sec