Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

CHIO Rotterdam belangrijke aanloop naar Rio

 
Profiel   

bokt.nl / chio.nl


Het CHIO Rotterdam vindt precies tussen de Furusiyya FEI Nations Cup competitie springen en de FEI Nations Cup dressuur plaats. Midden in de competitie, met nog voldoende hersteltijd voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro, is het CHIO Rotterdam de ultieme teamtest voor de Nederlandse en buitenlandse bondscoaches. Het evenement dat van 23 t/m 26 juni in het Kralingse Bos plaatsvindt verwacht dan ook een zeer sterk deelnemersveld.

"Als een belangrijke leverancier van Olympisch edelmetaal en met een regerend wereld- en Europees kampioen springen en een dressuurteam dat afgelopen jaar goud won tijdens het EK heeft de Nederlandse paardensport een reputatie hoog te houden," zegt Maurits Hendriks, technisch directeur van het NOC*NSF. "Ik kijk dan ook reikhalzend uit naar onze 'ruiters in oranje' die eind juni in Rotterdam zullen moeten laten zien of ze in vorm zijn."

"Niet alleen de Nederlandse bondscoaches zullen Rotterdam als observatie gebruiken voor de Olympische Spelen," aldus Jan de Mooij, Algemeen Directeur van het CHIO Rotterdam. "We verwachten zowel bij het springen als bij de dressuur de absolute wereldtop in de ring om zich te verzekeren van een ticket naar Rio."
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-16 13:17 



 
Profiel   

Begrijp ik goed dat pas eind juni wordt besloten welke combinaties naar de Spelen gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-16 17:34 



 
Profiel   

Sammyoo schreef
Begrijp ik goed dat pas eind juni wordt besloten welke combinaties naar de Spelen gaan?

Volgens mij zelfs nog later! Ik dacht dat het NK dressuur ook nog een selectie wedstrijd is, en dat is halverwege juli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-16 21:11 



 
Profiel   

Maar er zijn natuurlijk wel combinaties met een dikke plus achter hun naam. Zo moeten Edward Gal en Undercover het spanningsprobleem opgelost krijgen, maar ook met Voice is Edward nog een belangrijke kandidaat. Hans Peter Minderhoud heeft meerdere paarden die aan elkaar gewaagd zijn, zoals Flirt en Johnson. Diederik van Silfhout en Arlando zijn ook zeker kanshebbers op selectie als ze beiden heel blijven. (wat ik heel erg hoop, want vind ze een topcombinatie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-16 21:17 



 
Profiel   

Ik denk ook dat de eerste 3 ruiters uit het team ook wel zeker zijn, aangezien Edward, HP en Diederik allemaal met meerdere paarden in het Olympisch kader zitten. Ik ben vooral erg benieuwd wie de nummer 4 zal worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-16 21:37 



 
Profiel   

Ik ben net zo benieuwd wie van de springruiters naar Rio mogen. Keek gisteren even naar de Koningsdag uitzending vanuit Zwolle, waar de koning Jeroen Dubbeldam (gezeten op een fjord) veel succes wenste in Rio... maar Dubbeldam weet ook nog niet of hij geselecteerd wordt. :-/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-16 21:48 



 
Profiel   

Dallista schreef
Ik ben net zo benieuwd wie van de springruiters naar Rio mogen. Keek gisteren even naar de Koningsdag uitzending vanuit Zwolle, waar de koning Jeroen Dubbeldam (gezeten op een fjord) veel succes wenste in Rio... maar Dubbeldam weet ook nog niet of hij geselecteerd wordt. :-/


Nou als Dubbeldam zo door blijft presteren met Zenith vraag ik me af waarom zij niet naar Rio zouden mogen :) Maar inderdaad, hij zelf weet het ook nog niet en het paard kan natuurlijk zo een blessure oplopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-16 21:52 



 
Profiel   

Ik ben ook erg benieuwd naar het springteam. Ik verwacht dat Jeroen Dubbeldam er wel bij zal zitten. De anderen weet ik niet. Ze hadden op de WEG 2014 en het EK 2015 wel een erg sterk team, maar Harrie Smolders en Emerald hebben wel echt top prestaties de laatste tijd. Ik ben erg benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-16 23:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen