Verkort traject voor GP-ruiters die jurylid willen worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Verkort traject voor GP-ruiters die jurylid willen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 13:29

bokt.nl / www.eurodressage.com


De International Dressage Riders Club (IDRC) en de International Dressage Trainers Club (IDTC) hebben een overeenkomst bereikt. Ze zullen een verkort traject voorstellen waarmee GP-ruiters kunnen instappen in het Education System voor FEI dressuurjuryleden. Op die manier zal er meer expertise komen bij de juryleden en zullen er meer FEI juryleden op topniveau zijn.

"Op dit moment is het nog een principeovereenkomst," zegt Linda Keenan van IDTC. Dat bevestigt ook Kyra Kyrklund van IDRC: "We hebben overeenstemming over het principe. Hoe we het gaan doen, moeten we nog bespreken."

Carina Mayer van het FEI Dressuurcomité zegt: "De zaak zal nog door het dressuurcomité besproken worden tijdens een van de volgende conference calls. We zitten nog in de opstelfase. Zowel de IDRC als de IDRC hebben ons laten weten dat ze achter het idee van een verkort traject staan." Volgens de FEI is een goede opleiding de basis voor goed jureren. Het doel van het FEI Education System is dan ook om wereldwijde standaarden voor de opleiding en certificatie van juryleden vast te leggen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:16

Goed idee! Er mogen sowieso wel versnelde trajecten worden ingevoerd, ook bij mensen die een bepaald niveau trainer hebben bereikt etc. Of idd op hoog nivo uitkomen in de sport.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Verkort traject voor GP-ruiters die jurylid willen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:31

En een overeenkomst internationaal zou ook een goeie zijn. Ik woon nu in Canada maar kan mijn licentie niet zo maar over laten zetten, ook niet met referentiebrief van de KNHS. Erg jammer, ik wil hier graag verder met jureren!