Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 17:05

Bokt.nl / Algemeen Dagblad


Een kudde paarden probeerde vrijdag tijdens de dertiende rit in de Giro d'Italia mee te rennen met het peloton. Voor de renners zal het wel even schrikken zijn geweest, aangezien ze op dat moment bezig waren aan een bochtige afdaling.

De video werd gemaakt vanuit de ploegleiderswagen van Lampre. De paarden zorgden uiteindelijk niet voor problemen of ongelukken. De dertiende etappe werd gewonnen door de Spanjaard Mikel Nieve.

Kijk hier voor de video.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:20

Dan zit je ook even te kijken!
Stiekem wel tof, en gelukkig alles goed gegaan!

Mijn idee, met twee autos de weg afblokken en steeds rustiger gaan rijden. Maar dat zal wel te makkelijk gedacht zijn met zo'n wedstrijd ivm oponthoud voor de wielrenners..

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:22

Dan schrik je als fietser ook even lijkt me :')

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:09

Het zal je merrie met veulen zijn....

Het is volgens mij ook niet de eerste keer dat er paarden uit een wei breken als er een peloton wielrenners voorbij komen, zouden ze er nou echt van schrikken of denken ze dat het een kudde is die ze moeten volgen.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:12

Phoe, schrikken als fietser.
Daar wil je niet mee in botsing komen. Gelukkig goed afgelopen.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:12

Weet niet wat er gebeurd is waarom die merrie met t veulen rond rent daar, maar vind de actie aan t eind ook niet slim... Het lijkt daar af te lopen en bomen, en dan met je auto de merrie met veulen die kant op willen krijgen terwijl ze in galop zijn.. brr hopelijk hebben de merrie en veulen ook niks en zijn ze veilig thuis!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:25

Kudde? merrie met veulen. Gelukkig is er niemand gewond geraakt maar qua het proberen te stoppen van paarden; vergeet niet dat deze mensen echt nul komma nul verstand hebben van paarden. Dus ze hebben geen idee. Misschien voortaan toch iemand in huren die iets van paarden weet (ik meld me en ik doe het gratis :') :D )

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:26

Meteen de eerste seconden zie je meer dan 1 volwassen paard

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:28

Gebeurt dat niet vaker?
Blijft wel enorm eng natuurlijk maar ik kan me goed voorstellen dat je het op een rennen zet als paard zijnde.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:53

Mijn pony was er voor de kar vandoor gegaan door wielrenners, die zijn door hun hoge snelheden behoorlijk eng voor paarden.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:58

Azmay schreef:
Gebeurt dat niet vaker?
Blijft wel enorm eng natuurlijk maar ik kan me goed voorstellen dat je het op een rennen zet als paard zijnde.


Ja volgens mij zag ik ook wel eens tijdens de tour dat een paard het hek over sprong. Gelukkig is alles oke met de paarden.

lijkt me als wielrenner ook behoorlijk schrikken ja.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:41

Tijdens de tour de france heb ik dit ook wel eens gezien.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:44

De titel had ook prima 'Wielertocht zorgt voor paniek bij paarden' kunnen zijn.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:50

Vergeet niet dat er naast de fietsers ook een reclamekaravaan, helikopters, motoren en een kolonne toeterende auto's om en naast die fietsers rijden. Genoeg zaken om van over de rooie te gaan voor een paard lijkt me.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 05:29

Haflingers bemoeien zich graag met alles. :D

Schrikken voor iedereen. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.

pien_2010

Berichten: 43226
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 07:46

Levens gevaarlijk en gelukkig goed afgelopen.

Anoniem

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:14

Gelukkig goed afgelopen.
Jammer dat plezier van wielrenners voorop wordt gesteld dan de veiligheid van paard en veulen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:25

Tobbes schreef:
Gelukkig goed afgelopen.
Jammer dat plezier van wielrenners voorop wordt gesteld dan de veiligheid van paard en veulen.

De Giro wordt nu niet echt gereden als een pleziertochtje voor amateurs. Als er al iets voorop wordt gesteld, dan zijn dat vooral de financiële belangen. De wedstrijd stilleggen kost waarschijnlijk meer dan eventueel de schade aan een paard vergoeden. Eventueel, want als deze paarden al schade op zouden lopen door dit gebeuren, dan is er in de eerste plaats nog de vraag door wiens schuld ze überhaupt op het parcours konden komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:47

Dit heeft toch niks met amateur wielrenners te maken?

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:47

Gelukkig goed afgelopen.

Wil niet weten wat er gebeurd als die dieren tussen de fietsers komen. Eng idee.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:33

oomens schreef:
Tobbes schreef:
Gelukkig goed afgelopen.
Jammer dat plezier van wielrenners voorop wordt gesteld dan de veiligheid van paard en veulen.

De Giro wordt nu niet echt gereden als een pleziertochtje voor amateurs. Als er al iets voorop wordt gesteld, dan zijn dat vooral de financiële belangen. De wedstrijd stilleggen kost waarschijnlijk meer dan eventueel de schade aan een paard vergoeden. Eventueel, want als deze paarden al schade op zouden lopen door dit gebeuren, dan is er in de eerste plaats nog de vraag door wiens schuld ze überhaupt op het parcours konden komen.


Jammer dat naar de wielrenners wordt gewezen, als je ooit een keer een etape van een grote wielerronde hebt bezocht, valt de enorme toeloop van publiek, de begeleiders reclame maar vooral de motoren en helikopters op. Het is dan ook niet verwonderlijk dat paarden in de nabijheid van het parcour daar veel last van hebben. Bij de 100 000 mensen / voertuigen vallen de ruim honderd wielrenners in het niet.

In de bergen ben ik meerdere malen kudes paarden tegen gekomen die niet achter een draadje stonden, maar een gebroken draadje in al het tumult kan ook makkelijk.
Ik denk dat de paarden onbedoeld door de media helikopters het parcours zijn opgejaagd.

Ik denk niet dat er iemand is die dit wil en ben blij dat er geen ongelikken zijn gebeurd.
De schuld ligt bij het mediacircus en de afnemers, niet bij de paarden of enkel de wielrenners die in beeld zijn.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:39

Toen de Tour de france langs de weilanden kwam waar onze paarden staan kregen we ruim van te voren een keurige brief van de organisatie dat hun ervaring had geleerd dat de vee kan schrikken van een peloton en alles wat erbij komt kijken en dat als het mogelijk was, hun advies was om dieren niet langs de route te laten staan. Dus paarden lekker in een ander land laten lopen die dag en de grootste angsthaas een ochtendje binnen gehouden.

Nu ik dit filmpje heb gezien ben ik blij dat we voor zekerheid hebben gekozen

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:57

Jillsil schreef:
Toen de Tour de france langs de weilanden kwam waar onze paarden staan kregen we ruim van te voren een keurige brief van de organisatie dat hun ervaring had geleerd dat de vee kan schrikken van een peloton en alles wat erbij komt kijken en dat als het mogelijk was, hun advies was om dieren niet langs de route te laten staan. Dus paarden lekker in een ander land laten lopen die dag en de grootste angsthaas een ochtendje binnen gehouden.

Nu ik dit filmpje heb gezien ben ik blij dat we voor zekerheid hebben gekozen


Wat goed dat ze dat doen zeg! Zou zo'n brief zeker appreciëren!

Brr, het zal je merrie en veulen maar zijn.. Als het je eigen paard niet is lijkt het allemaal wel nog "grappig". Moest ik mijn paard zo zien rennen op de beton en alle paniek er rond zou ik echt hysterisch worden van de schrik.

Hopelijk alles ok met deze paardjes..

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:22

Het zijn niet de renners die voor de schrik bij paarden zorgen maar vooral de helikopters en de toeschouwers die van hot naar her rijden.

Ik kan me nog zo de pony voor me zien die tussen de renners van de Ronde van Vlaanderen sprong uit zijn weide omdat een helikopter er lande in de wei er naast een aantal jaren geleden. Als piloot moet je daar ook rekening mee houden vind ik.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paarden zorgen voor onrust in de Giro D'Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:30

2 paarden een kudde noemen ìs wat overdreven.

Overigens is de titel mijns inziens verkeerd, het had moeten zijn:

Giro d'Italia zorgt voor onrust bij paarden....



Gelukkig dat alles goed afgelopen is.