Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[CHIO]: Emmelie Scholtens tweede plaats Grand Prix dressuur

 
Profiel   

Emmelie Scholtens met Apache tweede in Grand Prix Rotterdam
www.knhs.nl



De driesterren Grand Prix dressuur in het Kralingse Bos is voor de Nederlandse dressuurruiters net als de de landenwedstrijd een observatiewedstrijd voor de Olympische Spelen. De tweede plaats van Emmelie Scholtens en de hengst Apache met een percentage van 75,780 zorgde bij de amazone voor emotie. Ze lieten op dit belangrijke moment een hele goede verrichting zien.

De Amerikaanse routinier en voormalig wereldbekerwinnaar Steffen Peters won de wedstrijd met zijn merrie Rosamunde. Hun resultaat was slechts 0,140 procent beter dan dat van Emmelie Scholtens en de bloedmooie hengst Apache, die met heel veel uitstraling een foutloze Grand Prix proef neerzette.
Tranen in de ogen van emotie bij Emmelie Scholtens na de prachtige proef. “Misschien een beetje kinderachtig, maar ik heb zoveel met Apache. Het doet me dan gewoon heel veel als het zo goed gaat, vertelt een gelukkige Emmelie met een snik in haar stem. “Apache was zo geconcentreerd. Ik heb heel lekker gereden. Ik ben misschien iets minder bezig met Rio de Janeiro dan mijn collega’s, maar dat het vandaag zo goed gelukt is, is een mooie opsteker richting het NK volgende maand. Ik wil gewoon zo goed mogelijk rijden. Ik vind het belangrijk dat Apache goed presteert. Edward Gal heeft me de laatste tijd heel goed begeleid. Hij kent Apache nu ook heel goed. Edward’s ervaring helpt mij enorm en als het dan zo goed gaat als vandaag, dan waardeer je het dat ik zulke goede mensen om me heen heb.”
Het tweede Nederlandse resultaat kwam op naam van Madeleine Witte-Vrees, die op de vijfde plaats eindigde. “Ik was op weg naar 76 procent, maar kreeg toen twee flinke fouten in de pirouettes en we hadden een fout in de changementen om de twee pas. Dat is toch nog onervarenheid, Cennin is ook pas negen jaar”, vertelt Madeleine Witte-Vrees.

Onervaren is ook de hengst Aqiedo van Adelinde Cornelissen, die uitstekend presteerden met de zesde plaats. Morgen is de Grand Prix Special voor de deelnemers van de CDI3* en morgenavond valt in de Grand Prix Special en de Kür op Muziek de beslissing in de Landenwedstrijd op vijfsterren-niveau. Nederland gaat daarin aan de leiding na de Grand Prix van donderdag.
De jonge Jill Huybregts ), lid van het Rabo Talententeam, presteerde in het sterke internationale veld uitstekend met de zestiende plaats met haar paard Zamacho Z.

Uitslag CDI3* Grand Prix, CHIO Rotterdam, 24 juni
1. Steffen Peters (USA), Rosamunde (v.Rock Forever), 75,920
2. Emmelie Scholtens, Apache (v.UB 40), 75,780%
5. Madeleine Witte-Vrees , Cennin (v.Vivaldi), 72,240%
6. Adelinde Cornelissen , Aqiedo (v.Undigo), 72,140%
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-16 12:35 



 
Profiel   

Wat leuk dat het zo goed ging! Ik ben blij voor Emmelie :-)

Ook aan de andere ruiters, een dikke proficiat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-16 13:26 



 
Profiel   

Hier de filmpjes voor de geïnteresseerden :)

Emmelie:
https://www.youtube.com/watch?v=u2DNnfW4Y3A

Madeleine:
https://www.youtube.com/watch?v=nApZaxnmfNM

Adelinde:
https://www.youtube.com/watch?v=FLe2JGv2ex4

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-16 13:33 



 
Profiel   

Hoewel het al iets minder uitgesproken is dan de vorige proeven vind ik nog steeds dat Aquido zijn achterbenen apart gebruikt.
Hij geeft daardoor ook in het algemeen een erg hectisch beeld vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 15:41 



 
Profiel   

Ben ik met je eens Ayasha, en door zn aparte nek lijkt het hangen aan zn mond nog erger..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 16:39 



 
Profiel   

Als je kijkt naar de stang valt dat hangen nog wel mee. Maar het hectische blijft. Hij lijkt met momenten kramperig achter. In stap op het onzuivere af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 20:53 



 
Profiel   

Ik vind dat Aqiedo elke wedstrijd weer verbeterd, lijkt steeds sterker te worden..paard loopt nog maar kort GP. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-16 00:25 



 
Profiel   

Wat rijdt Adelinde weer streng met haar handen zeg. Die trensteugel staat onder hoogspanning vind ik. :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-16 07:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen