[CHIO]: Rixt van der Horst wint KNHS Paradressuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14043
Geregistreerd: 20-04-16

[CHIO]: Rixt van der Horst wint KNHS Paradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 12:42

www.knhs.nl

Rixt van der Horst winnaar KNHS Para Dressuur Trophy

Wereldklasse bij finale in het Kralingse Bos

Rixt van der Horst is met Caraat winnaar geworden van de KNHS Para Dressuur Trophy 2016, mogelijk gemaakt door Rabobank Foundation. De top drie van de finale ontlokte bij de bondscoach en de drie juryleden een woord: wereldklasse. Frank Hosmar werd knap tweede voor Estée Gerritsen.

“Echt genoten”, zeggen de drie juryleden Hanneke Gerritsen, Monica Drohm en Jeannette Wolfs in koor over de finale van de KNHS Para Dressuur Trophy bij CHIO Rotterdam. “Ik heb de laatste maanden internationaal veel gezien en gejureerd”, vertelt Gerritsen, die in Rio de Janeiro jurylid is. “Dit was echt wereldklasse. Als ze dit in tijdens de Paralympische Spelen laten zien, dan gaan ze echt voor de medailles.”
Voor de Kür op Muziek van winnares Rixt van der Horst en Caraat had het jurytrio 79,50 procent over. Rixt straalt: “Caraat liep ook top. De warming-up ging al goed en dat bleef ze tijdens de proef ook vol houden. Ze was totaal niet kijkerig en was super om te rijden. Ik ben super tevreden, zit helemaal in de flow. Ik ben super blij met deze overwinning.”
Op de vraag of ze met Uniek N.O.P. of met Caraat naar Rio gaat, antwoordt Van der Horst. “Ik heb twee hele goede paarden. Daar ben ik heel blij mee. Ze zullen vormbehoud moeten tonen. Ze zijn beide top. De overwinning in de Trophy is een mooie voorbereiding op het NK volgende maand.”

Nummer 2 Frank Hosmar is ietwat beteuterd. “Ik heb de hele winter gewonnen en kwam naar de finale om te winnen. Dat ik tweede word is dan wel teleurstellend, maar ik ben tevreden over mijn paard Alphaville N.O.P. en ook wel over mezelf hoe we hier in de finale gepresteerd hebben.”

Bondscoach Joyce Heuitink is enthousiast na afloop van de finale, waar de tribunes vol zaten. “De top drie was echt top. Gewoon wereldklasse. Rixt reed met Caraat beter dan ooit. Haar Kür klopt gewoon. Ook Frank Hosmar reed hartstikke goed en Estee Gerritsen reed super. Alle drie hebben zoveel onwijs veel kwaliteit, ze kunnen het rijden er zo makkelijk uit laten zien.”

Uitslag KNHS Para Dressuur Trophy 2016, mogelijk gemaakt door Rabobank Foundation
1. Rixt van der Horst , Caraat (v.Gribaldi), 79,500%
2. Frank Hosmar , Alphaville N.O.P. (v.Sandreo), 78,500%
3. Estée Gerritsen, Exquis Onassis (v.Juventus), 76,667%

Kim

Berichten: 1210
Geregistreerd: 08-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:17

*\o/* *\o/*

Super gereden!