Item over Totilas bij RTL Late Night

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:49

XxLiEsJuHhxX schreef:
ingedebruijn: Ik deel jouw gevoel helemaal..

Ik moest ook in alle eerlijkheid op het einde echt wel wat traantjes weg pikken want wat had die vrouw op de tribune gelijk. 'Laat hem toch met rust'.. ;(


Dat inderdaad. Hartverscheurend.

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:17

Heeft iemand het opgenomen, zodat ook de mensen die geen abonnee bij Ziggo zijn, de documontaire kunnen kijken?

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:18

Prachtige docu, heb ademloos gekeken. Ik heb het 'eerste' deel nooit gezien, alleen deze remake.

Heb wel andere gedachten gekregen, bijna medelijden met Rath, hij is speelpop van zijn stiefmoeder die behoorlijke doorgeslagen is en vreselijk koppig. Het is net zo'n moeder van een kindmodel uit Toddlers and Tiaras dat zelf door wil blijven 'shinen' en alles uit de kast haalt terwijl het kind eigenlijk niet in de schijnwerpers wil staan.
Had echt te doen met Rath, vind het best een sympathieke vent.

Ik stond wel te kijken dat niemand zag dat Totilas zo onzuiver liep. Het was ontzettend duidelijk te zien vond ik.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:18

Blind door d'r eigen enthousiasme

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:22

Sammie schreef:
Blind door d'r eigen enthousiasme


Juist
Hij moest presteren. Net als zij en haar moeder meerijden op de Olympische Spelen, koste wat het kost.

En ook al koop je dan het beste paard ter wereld, hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist.
Rath miste nét dat laatste beetje...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:02

Rath had veel te veel druk op zich liggen. Die spanning neem je mee in het zadel en dus in je rijden. Denk dat Rath niets 'mist'. Alleen 'moest' hij iets doen waar hij zelf ook niet echt plezier in had (hij heeft in een interview ooit gezegd liever zijn andere paarden te rijden dan Totilas. Was een hoop gezeik over toen terwijl het prachtig weer gaf hoe het zat.

Easy_Rider
Berichten: 170
Geregistreerd: 29-02-16

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:51

Mooie docu. En wat een zielige vertoning van de stiefmama van Mathias A Rath.
Dat zij en het Duitse team staan te juichen om een proef van een keupele Totilas kan ik maar niet begrijpen. Hij niet zomaar een klein beetje kreupel maar gewoon overduidelijk kreupel.
En Mathias Rath is gewoon geen sterruiter. Ik zie hem nergens in de uitslagen staan. Het blijkt maar weer dat succes niet te koop is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:08

Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk zeggen hij loopt kreupel als het al bevestigd is door Jan en Alleman. Achteraf kijk je een koe in zijn reet. ;) Ja, hij liep onregelmatig achter. Maar ik snap ergens wel dat er niet is uitgebeld, want het had ook makkelijk aangemerkt kunnen worden als tactfouten. Het was kort-lang achter, geen hinkepinken.

En Rath geen sterruiter.. :oo Hij reed voor Totilas al jaren Grand Prix mét succes. Tijdens het WK 2010 heeft hij met Sterntaler Unicef in het team gereden. En hij is meermaals DK geweest.

Er is zoveel druk op die jongen geweest.. dan moet je erg brede schouders hebben hoor! Eerst hatemail, stiefma geeft nog aan dat ze niet beseft hadden dat dat paard van iedereen was.. en dan nog eens de inmense druk om te moeten presteren, want ja dat deed ie bij Gal wel dus moest ie bij Rath ook wel evenzo of beter lopen. En toen begon de ellende met blessuurtjes hier en daar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:13

Met Sammie eens. Ook al beschikt hij momenteel niet over een toppaard, Rath is zeker wel één van de beste en meest getalenteerde ruiters van Duitsland.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:16

Dat de klik er tussen ruiter en paard niet is, gebeurt vaker. En bij Rath snap ik dat al helemaal, als hij zo gepusht werd door zijn stiefmoeder om Totilas op hoog niveau te rijden. Ze kenden elkaar amper en gelijk was de druk er al..

Babootje

Berichten: 26472
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:18

Sammie schreef:
Euh... Lotus... Er zijn honderden zo niet duizenden paarden in de sport met drietjes op de foto en geen pas kreupel lopen. Op de foto dus niet goed, maar op het hard of zachte kunnen ze prima lopen. Een paard met drietjes krijg je amper verkocht als vierjarige die niks gepresteerd heeft. Puur hypothetisch als reactie op jouw stelling hierboven.


Lotus83 schreef:
Mijn reactie was op een reactie van R12312 maar die is weggehaald.

Het is zo jammer dat mensen nu, zoals r12312 beweren met zogenaamde betrouwbare bronnen dat het paard nooit goed is geweest...


Ik ken ook wel de geruchten dat Totilas als jong paard "iets" had.
Maar dat iets zou natuurlijk net zo goed een ocd of iets dergelijks kunnen zijn geweest. Je wil niet weten hoeveel jonge paarden hieraan geopereerd worden; bijna lopende band werk. Een operatie en hup de foto's zijn weer "schoon".
Ik denk ook niet dat dat euvel Totilas de das om heeft gedaan. Een paard wordt niet voor 21 mio verkocht als het een gebrek heeft.

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:19

Heb de docu nog niet gezien. Hoorde wel van iemand dat we even te zien waren in het stukje dat ze in Hulten startte :P

vilheide

Berichten: 1485
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:20

Cayenne schreef:
Met Sammie eens. Ook al beschikt hij momenteel niet over een toppaard, Rath is zeker wel één van de beste en meest getalenteerde ruiters van Duitsland.

Waarom hadden we voor hij Totilas onder zijn kont kreeg dan nog maar weinig van hem gezien?
Isabell Werth, Heleen Langehanenberg, Kristina Bröring-Sprehe, Ulla Salzgeber, dat zijn toch wel de bekenste Duitse dressuurruiters.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:25

Dan heb je gewoon verkeerd gekeken.. :+ En Kristina Sprehe.. Sorry.. Maar die kwam vlak voor de OS van 2012 flink in de schijnwerpers omdat ze toen bij toeval - door diverse uitval oa van Rath - mee mocht vanwege die gave knol.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:36

vilheide schreef:
Cayenne schreef:
Met Sammie eens. Ook al beschikt hij momenteel niet over een toppaard, Rath is zeker wel één van de beste en meest getalenteerde ruiters van Duitsland.

Waarom hadden we voor hij Totilas onder zijn kont kreeg dan nog maar weinig van hem gezien?
Isabell Werth, Heleen Langehanenberg, Kristina Bröring-Sprehe, Ulla Salzgeber, dat zijn toch wel de bekenste Duitse dressuurruiters.


Misschien nog even goed in de FEI database kijken......
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-07-16 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:38


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:41

Die is niet compleet.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:52

Klopt maar geeft wel aan dat het geen groentje is ;)
Ondanks z'n jonge leeftijd

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:16

Ik ben het met Vilheide eens. Voordat hij Totilas ging rijden had driekwart van het gewone paarden volk waarschijnlijk nog nooit van Rath gehoord. Ik vind niet dat je hem qua niveau kan vergelijken met een Isabell Werth of Helen Langehanenberg :n

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Item over Totilas bij RTL Late Night

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:18

Rath was ook nog erg jong. Met het juiste paard waarmee hij wel de juiste klik had, had hij zeker op niveau Isabelle/Helen kunnen komen. Hij had nog genoeg tijd en wie weet komt zijn juiste paard nog wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:18

Aranel schreef:
Ik ben het met Vilheide eens. Voordat hij Totilas ging rijden had driekwart van het gewone paarden volk waarschijnlijk nog nooit van Rath gehoord. Ik vind niet dat je hem qua niveau kan vergelijken met een Isabell Werth of Helen Langehanenberg :n


Voor Damon Hill had ook driekwart van het 'gewone paardenvolk' nog nooit van Helen Langehanenberg gehoord.

Achterom
Berichten: 23068
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:31

ingedebruijn schreef:
Ik heb het ook gezien. Kan niet ontkennen dat ik op het einde misselijk werd van t gevoel dat het allemaal om het geld gaat en niet meer om de gezondheid van of liefde voor dit dier.

Natuurlijk gaat het daar om. Topsport is gewoon geld, heel simpel. Niet alleen bij dit paard, maar ook bij alle andere paarden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:47

Cayenne schreef:
Aranel schreef:
Ik ben het met Vilheide eens. Voordat hij Totilas ging rijden had driekwart van het gewone paarden volk waarschijnlijk nog nooit van Rath gehoord. Ik vind niet dat je hem qua niveau kan vergelijken met een Isabell Werth of Helen Langehanenberg :n


Voor Damon Hill had ook driekwart van het 'gewone paardenvolk' nog nooit van Helen Langehanenberg gehoord.

Of Kristina Sprehe voor Desperados for that matter..

Toch raar dat 'het gewone paardenvolk' een ruiter die ze niet kennen wel kunnen bedreigen en aanschrijven wat hij Gal allemaal heeft aangedaan. Ook vreemd dat zowel Helen als Kristina niet in het WK 2010 team zaten en Rath wel.. Maar dat het gewone paardenvolk Helen en Kristina blijkbaar wel kennen en Rath niet die brons won met het team. Raar volk.. dat paardenvolk.. Of betreft het stiekem toch maar een enkeling die Rath niet zo goed kent? ;) (wat verder ook geen probleem is hoor, maar schuif het dan aub niet af op een groep of een groot deel van de paardenwereld) :)

Even googlen op oa Bokt geeft toch weer hele andere resultaten.. Ze sponsor(d)en Unicef daarom heten die paarden unicef met achtervoegsel. Oh die stiefmoeder heeft de ziekte van lyme opgelopen en kan daarom niet meer veel rijden.. ach dat is toch ook erg!

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:03

Ik denk dat mensen even vergeten dat het niet de familie Rath maar Paul was die het paard onder ons neus kocht .
Vervolgens durfde en wilde niemand zijn vingers branden aan dat geweldige paard wat met Edward natuurlijk zo ontzettend goed gepresteerd had, wie kon dat na doen ? en zo snel al?

Familie Rath dacht het te kunnen, hoopten dat en hebben misgegokt.
Voor de jonge Rath was dit te moeilijk en moeders kon het niet .

Het is ontzettend sneu dat zo'n geweldig paard zo heeft moeten eindigen, met een hele hoop blessures.

Ik geloof zeker dat Totilas genoot van het publiek , van het rijden in zo'n mensenmassa en dat hij alle positieve energie echt wel voelde.
Zulke paarden zijn er echt en ook al verzorg je zo'n dier tot in de puntjes, op de wei is dan toch enorm saai.
Verder denk ik ook dat hij Edward gemist heeft, ze hadden een enorme band en een paard heeft een heel goed geheugen.
Inmiddels zal hij heus wel gewend zijn aan zijn leventje bij de familie Rath en niks te kort komen.
Maar ik weet zeker dat als Edward daar op de wei komt, het paard niet meer van zijn zijde wijkt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:08

En dan zeggen ze dat ik aannames kan doen. _O-
En dan wel zeuren dat iemand zegt dat ie als jong paard al wat mankeerde.... Bovenstaande bericht staan veel meer aannames in. :')