Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mogelijke ban Rusland voor Olympische Spelen

 
Profiel   

bokt.nl / horseandhound.co.uk


Afgelopen maandag heeft de World Anti-Doping Agency (WADA) een ban opgeroepen naar aanleiding van een onderzoek over doping in Rusland. De ban betreft alle Russische atleten, waaronder twee individuele dressuurruiters, het eventing team en de pararuiters die zich allen hebben gekwalificeerd voor de Olympische Spelen. In het McLaren rapport, in opdracht van WADA, worden de dressuur, springsport en eventing niet genoemd. De ban is uitgesteld terwijl wettelijke opties worden overwogen.

Als Rusland uitgesloten wordt van deelname aan de Olympische Spelen, kan dat effect heben op alle gekwalificeerde ruiters. Inessa Merkulova met haar paard Mister X, wereldwijd nummer 5 in de dressuur, maakt hier ook deel van uit. Er is geen bewijs dat Merkulova of leden van haar team betrokken zijn bij het schandaal.

De raad van bestuur van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft gisteren besloten om de 'wettelijke opties uit te zoeken' met betrekking tot de collectieve ban voor alle Russische atleten op de Olympische Spelen 2016. Het IOC wacht de beslissing over een andere dopingzaak van de Court of Arbitration for Sport af, die morgen genomen zal worden. Wel heeft het raad van bestuur van de IOC gisteren besloten de accreditatie te weigeren aan iedereen die in het rapport wordt genoemd.

Het rapport behandelt een onderzoek naar doping tijdens de Winterspelen Sochi in 2014.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-16 20:52 



 
Profiel   

Aan de ene kant denk ik inderdaad ban ze allemaal en laat Rusland niet meedoen want het klopt dat het verkeerd is..

Aan de andere kant denk ik oef er zijn al zoveel spanningen in deze wereld en dan ook dit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-16 21:57 



 
Profiel   

Het is nu niet dat Rusland dit niet zag aankomen hoor. Dit is al jaren aan de gang.
het was wachten tot er voldoende bewijzen waren.

Denk dat het naar andere landen waar veel/vaak doping gebruikt wordt een degelijk teken aan de wand is als er opeens een grootmacht uitgesloten wordt door het veelvuldige dopinggebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-16 21:59 



 
Profiel   

Ik zie niets in het bannen van een land. Er zullen ook sporters zijn die niet gebruiken. Wel zie ik wat in strafmaatregelen tegen de gebruikers wat ook aangetoond is. Dan maar nummer 4 sturen die niet positief getest is ipv de topsporter die wel positief getest is. Met uitsluiten bereik je niks en zorg je alleen maar voor meer onrust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-16 22:06 



 
Profiel   

Ik vind dit wel erg zuur voor de sporters die hier niets mee te maken hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-16 22:13 



 
Profiel   

Het zijn geen individuele sporters die doping hebben gebruikt het is een hele organisatie geweest waarschijnlijk zelfs overheid gestuurd ... dus vandaar de optie om het hele land uit te sluiten...
het is gewoon onwaarschijnlijk dat nr.4 dan geen doping heeft gebruikt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-16 22:13 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Ik vind dit wel erg zuur voor de sporters die hier niets mee te maken hebben.

Thats_Me schreef
Ik zie niets in het bannen van een land. Er zullen ook sporters zijn die niet gebruiken. Wel zie ik wat in strafmaatregelen tegen de gebruikers wat ook aangetoond is. Dan maar nummer 4 sturen die niet positief getest is ipv de topsporter die wel positief getest is. Met uitsluiten bereik je niks en zorg je alleen maar voor meer onrust.

Evelijn schreef
Het zijn geen individuele sporters die doping hebben gebruikt het is een hele organisatie geweest waarschijnlijk zelfs overheid gestuurd ... dus vandaar de optie om het hele land uit te sluiten...
het is gewoon onwaarschijnlijk dat nr.4 dan geen doping heeft gebruikt

Natuurlijk is het zuur voor sporters die er niets mee te maken hebben. Hoewel die sporters wel een bond en een Natie willen vertegenwoordigen die het verdoezelen van doping heeft georganiseerd en waarschijnlijk zelfs heeft gefasiliteerd.

De overtreders zijn buiten de wel betrapte sporters ook sporters die gedekt werden door hun Bond en Nationale Federatie. Doping overtreders dienen gestraft te worden (met bewijs) dus hier de Nationale Federatie van Rusland.

De nummer 4 die niet betrapt is is wel deel van een corrupt systeem en wenst niet onder een IOC vlag deeltenemen of de corruptie in Rusland aan te kaarten.

Jammer dat het IOC niet het lef heeft om een duidelijk signaal aan echte overtreders te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-16 23:04 



 
Profiel   

Schandalig een ban voor de ruiters die er niets mee te maken hebben. Dit noemen we alles over een kam scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 07:13 



 
Profiel   

Horsa schreef
Schandalig een ban voor de ruiters die er niets mee te maken hebben. Dit noemen we alles over een kam scheren.


echt? Het IOC heeft regels voor de dopingcontroles; De dopingstests moeten door erkende Dopingslabs (omdat de russen hun licentie verloren dus door andere buitenlandse labs) worden uitgevoerd.
Hebben de ruiters deze zaken op orde? Hebben de ruiters toen dit aan de orde kwam na de olympische spelen van Stochi contact gezocht met het IOC?

Er is slechts een handvol atlethen die via het IOC onder de olympische vlag wenst deel te nemen. Alle anderen zijn op de oude weg doorgegaan.

Wij hebben geen idee of het schandalig is wat zij hebben gedaan, we weten alleen dat het dopingsysteem systematisch is gemanipuleerd. Tevens is er nagenoeg geen Russische sporter die zich via andere dopinglabs heeft laten controleren. De openingen die het IOC heeft geboden zijn niet gebruikt met een ophanden zijnde schorsing voor de Nationale Federatie.

Het schandaal is geheel een Russische aangelegenheid, er wordt niets over een kam geschoren omdat Rusland zelf heeft tegengewerkt en al lang niet meer voldoet aan de eisen van het IOC.

Als een ruiter zich als sporter wenst te zien zal het ook aan de IOC regels moeten voldoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 10:15 



 
Profiel   

Dat van sochi kwam pas laat naar buiten.
Ik vind het raar dat je zegt dat ze maar contact hadden moeten zoeken.

Sochi waren Winterspelen. Dat heeft niks hiermee te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 11:52 



 
Profiel   

Geen Rio voor de Russen.. De westerse dictators hebben hun zin.

De westerse propaganda machines maken overuren. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 12:12 



 
Profiel   

Ik denk er net zo over Ceasario, men probeert rusland op alle mogelijke manieren dwars te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 12:44 



 
Profiel   

ceasario schreef
Geen Rio voor de Russen.. De westerse dictators hebben hun zin.

De westerse propaganda machines maken overuren. |(

De russen doen dus niet aan doping volgens jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 12:51 



 
Profiel   

liespower94 schreef
Dat van sochi kwam pas laat naar buiten.
Ik vind het raar dat je zegt dat ze maar contact hadden moeten zoeken.

Sochi waren Winterspelen. Dat heeft niks hiermee te maken


Voor Sochi waren het individuele sportbonden met dopingproblemen, zoals bepaalde krachtsporten, biatlon en de langlaufers. Na de Olympische winterspelen zijn de bewijzen dat de Rusische politiek met de sportbonden is verweven naar buiten gekomen. Dat is niet iets van de laatste 2 weken, maar al begonnen voor de winterspelen. Daarna zijn ook de Rusische atletiekbond, de meldonium problemen, de fraude met de urine stalen op de olympische spelen aan dat rijtje toegevoegd.

De ban gaat over politieke inmenging in sport, systematische doping en dopingfraude door de Rusische sportbonden en Rusische dopingautoriteit. Met deze zaken wordt de Rusische Nationale Federatie hoogst waarschijnlijk door het IOC geschorst todat het aan de IOC eisen voldoet. soortgelijke problemen zijn er in een aantal Afrikaanse landen en bv Koeweit, als ik het goed heb (politieke inmenging).

In het begin van het jaar heeft het IOC de deur geopend voor individuele sporters om onder IOC vlag aan de Olympische spelen deel te nemen. Deze opening is gemaakt voor vluchtelingen uit landen zoals bv Iraq, Iran. Ook Rusische sporters zouden onder deze regeling kunnen deelnemen. Een van de eisen is dat er voldoende dopingcontroles zijn gedaan door erkende dopinglaboratoria. Het Rusische lab van de spelen heeft zijn accreditatie verloren.
Deze week heeft bv juist het Braziliaanse laboratorium na de nodige aanpassingen zijn accreditatie weer terug gekregen.

Ik twijfel niet aan een schorsing voor Rusland maar aan de vraag wanneer die wordt uitgesproken. individuele sporters hebben de mogelijkheden aan zich voorbij laten gaan en hebben teveel op hun sportbond en de staat vertrouwd. Heel veel rusische sporters hebben zich tegen deelname onder een IOC vlag uitgesproken, ik geef daarmee alleen aan dat er wel mogelijkheden zijn geweest die nauwelijks worden benut.

Dit is geen westerse propaganda, dit is een interne IOC spagaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 13:01 



 
Profiel   

http://www.nu.nl/sport/4296467/cas-hand ... n-rio.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 13:50 



 
Profiel   

BMHP schreef


Dat was dus bekend ja.


ceasario schreef
Geen Rio voor de Russen.. De westerse dictators hebben hun zin.

De westerse propaganda machines maken overuren. |(



inochiyo schreef
De russen doen dus niet aan doping volgens jou?


Het gaat nu over RIO ..
en heeft de politiek besloten dat de Atleten voor Rio daar voor gestraft dienen te worden.

Dit is Politiek op het hoogste nivo !!

Al de medailles die vergeven gaan worden in Rio hebben voor die sporters die die winnen altijd een bijsmaak. Want je weet nooit of je de "beste" was !!!!


We worden langzaam meer geregeerd door verschillende soorten Erdogan's en verschillende soorten Pokémon en oproepen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 14:31 



 
Profiel   

BMHP schreef
Dit is geen westerse propaganda, dit is een interne IOC spagaat.


Wie heeft er langs de pot gepiest ?? :(:)
http://www.ad.nl/andere-sporten/rutte-b ... ~aaeee620/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 14:57 



 
Profiel   

Poetin zal woedend zijn, denk ik. :=
Sport is in Rusland heel belangrijk.
Van de week zag ik Poetin al een keer in het journaal over dit onderwerp, toen was hij al niet blij zacht gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 14:59 



 
Profiel   

ceasario schreef
BMHP schreef
Dit is geen westerse propaganda, dit is een interne IOC spagaat.


Wie heeft er langs de pot gepiest ?? :(:)
http://www.ad.nl/andere-sporten/rutte-b ... ~aaeee620/



onze koning voor de zoveelste keer. de 11 steden in een Malboro jas, als kroonprins lid van het IOC, biertje in het HHH met Poetin. Heel veel sporters doen hetzelfde en hebben niet de beste partners voor in de sport bv Glock.
Maar Commercie / reclame / sponsorschappen is iets anders dan doping faciliteren. Eerlijke sport met een level playfield op alle gebieden bestaat ook niet.

Een Olympische spelen waarbij de politiek misbruik maakt van de sport bestaat ook niet. Nog een weekje wachten en dan weten we misschien meer over de andere sporten.

oww ik verwacht dat Erdogan zich niet in Rio laat zien in tegenstelling tot Pokemon, Heineken en Coca Cola. maar die hebben weer niets te doen met doping. dus svp een beetje meer on Topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 15:17 



 
Profiel   

Barbet schreef
Poetin zal woedend zijn, denk ik. :=
Sport is in Rusland heel belangrijk.
Van de week zag ik Poetin al een keer in het journaal over dit onderwerp, toen was hij al niet blij zacht gezegd.


Toch leuk voor Minderhoud en co ?? :(:)


Als Inessa MERKULOVA niet mag starten.


https://data.fei.org/Ranking/Search.asp ... gCode=D_WR

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 15:19 



 
Profiel   

ceasario schreef
Barbet schreef
Poetin zal woedend zijn, denk ik. :=
Sport is in Rusland heel belangrijk.
Van de week zag ik Poetin al een keer in het journaal over dit onderwerp, toen was hij al niet blij zacht gezegd.


Toch leuk voor Minderhoud en co ?? :(:)

Nu Inessa MERKULOVA niet mag starten.

https://data.fei.org/Ranking/Search.asp ... gCode=D_WR

Je blijft verkeerde informatie verspreiden ceasario.

Citaat
Algehele schorsing
Met de definitieve schorsing voor de atleten is de zaak echter nog niet afgedaan voor Rusland. De kans bestaat namelijk dat alle Russische sporters niet naar Rio mogen.

Het mondiale antidopingbureau WADA heeft bij het Internationaal Olympisch Comité (IOC) gepleit voor een algehele schorsing van Rusland, omdat onderzoek vorige week uitwees dat er ook tijdens de Winterspelen in Sochi in 2014 sprake was van massaal en staatsgestuurd dopinggebruik onder Russische sporters.

Het IOC beslist volgende week of het daadwerkelijk komt tot een algehele schorsing voor Rusland. Ook het CAS-oordeel weegt zwaar bij die beslissing, zo gaf het IOC dinsdag aan na telefonisch spoedberaad.

http://www.nu.nl/sport/4296467/cas-hand ... n-rio.html

Maar onder de link schreef je.
ceasario schreef
Dat was dus bekend ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 15:31 



 
Profiel   

BMHP schreef
Vandaag, 13:50
[http://www.nu.nl/sport/4296467/cas-handhaaft-schorsing-russische-atleten-spelen-in-rio.html

Maar onder de link schreef je.
ceasario schreef
Dat was dus bekend ja.


Je kwam met oud nieuws

ceasario schreef
Vandaag, 12:12
Geen Rio voor de Russen.. De westerse dictators hebben hun zin.

De westerse propaganda machines maken overuren. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-16 15:41 



 
Profiel   

Dit komt ook niet vanzelf uit de lucht vallen toch?

heel sneu voor de schone sporters

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-16 13:28 



 
Profiel   

Het is vooralsnog geen totale ban voor de Russen. Tot nog toe heeft uitsluitend de Russische atletiekbond een schorsing en mag zij geen leden afvaardigen naar Rio (atleten dus, niet alle sporters!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-16 13:36 



 
Profiel   

En als ze op een andere manier hebben bewezen dat ze doping vrij zijn door controle van ander lab mogen ze onder neutrale vlag meedoen. Dan is het aan de sporter of hij mee doet of niet. Alleen tsja de controle van staat rusland ligt daarna hooguit dwars.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-16 13:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen