Russische ruiters zullen starten in Rio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Russische ruiters zullen starten in Rio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 16:09

Equnews


Ingmar De Vos heeft namens de FEI bevestigd dat zij de Russische ruiters zullen toelaten om deel te nemen aan de Olympische Spelen. “Er is geen reden om hen weg te houden van de Spelen.”

Gisteren liet het IOC weten dat de sportbonden zelf mochten beslissen of zij eventueel maatregelen zouden nemen tegenover Russische atleten.

“Wij hebben een vijftal ruiters uit Rusland die geselecteerd zijn om deel te nemen. De afgelopen jaren hebben zij geen enkele positieve controle gehad. Onze sport heeft niet alleen een humane antidopingpolitiek, wij controleren ook intensief het paard. Na een evaluatie van alle onderzoeken konden we vaststellen dat er geen sprake kan zijn van georganiseerde wanpraktijken in onze sport.” aldus Ingmar De Vos.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:29

Dat is geweldig nieuws voor die ruiters. Zou ook wel erg zuur zijn geweest als de eerlijke sporters ook een ban hadden gekregen.
Hopelijk denken de andere sportbonden net zo en zullen we meer Russische atleten in diverse sporten zien optreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:41

Een eerlijke sporter mag toch ook gewoon meedoen? Moet alleen wel aan allerlei extra voorwaarden voldoen. En heel heerlijk kan ik dat ook wel begrijpen in deze situatie :o

Fijn dat de ruiters er iig wel gewoon bij zijn!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Russische ruiters zullen starten in Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:48

Nou ja er dreigde in eerste instantie een ban voor alle Russische atleten, ongeacht of ze eerlijk waren of niet, dus helaas zo vanzelfsprekend is/was je eerste zin niet.
Nu het IOC zelf de beslissing niet durfde te maken en het aan de sportbonden overlaat is er weer hoop voor veel atleten daar.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:03

wat een gedoe, dan wel, dan niet...

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:16

Gelukkig mogen zij wel meedoen :D

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Russische ruiters zullen starten in Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:26

als ik het goed begrijp kunnen ze alleen niet voor Rusland uitkomen,
maar starten alle schone Russische atleten onder een neutrale vlag toch?

rgrift
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-07-16

Re: Russische ruiters zullen starten in Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:49

Dat is wel fijn voor de sport. Ik hoorde idd ook iets over een neutrale vlag. Al weet ik niet wat dat betekent..

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:03

De neutrale vlag is de vlag van de OS zelf volgens mij..
Ook vluchtelingen die dus nog geen verblijfsstatus hebben mogen daaronder uit komen..
zij zijn ondergebracht in een speciael equippe..
volgens mij zitten daar nu 10-12 atleten in.. Ik weet dat er een in belgië verblijvende Syriër uitkomt in het zwemmen onder de Neutrale vlag bijvoorbeeld.

edit, even snel opgezocht.. dit zal dus ook wel gaan gelden voor de schone russische atleten, al vallen zij dan niet onder dit team

Team Refugee Olympic Athletes zal hetzelfde worden behandeld als de 206 'normale' nationale bonden, zo meldde het IOC. Zo krijgt de vluchtelingenploeg een welkomstceremonie bij aankomst in het olympisch dorp en kunnen ze met de olympische vlag het stadion binnenlopen tijdens de openingsceremonie. Bij eventuele medailles zal de olympische vlag te zien zijn en wordt de olympische hymne gespeeld.

misschien dat er een team 'clean atletes' zal komen voor de russische en volgens mij ook voor een deel van de Kenianen (ook die zitten nu in dat schuitje)