Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oor van pony in België afgesneden

 
Profiel   

bokt.nl / www.hbvl.be


In het Belgische Namen is een pony zwaar toegetakeld aangetroffen in de wei. De dader heeft een oor bij de 18-jarige Surprise afgesneden. Er wordt uitgegaan van mishandeling. Het oor was nergens op de wei te vinden en in de buurt van een boom werd bloed gevonden. Vermoedelijk heeft de dader het paard hieraan vastgebonden om het oor af te snijden.

“We wisten niet wat we zagen toen we Surprise maandagochtend in de wei onder het bloed terugvonden”, zeggen de Waalse eigenaren van de pony. Omdat Surprise de 'chouchou' van hun twee dochtertjes is, nam het koppel meteen contact op met de Lummense paardenchirurg Tom Mariën, die de pony met spoed opereerde. De dierenarts die het paard ter plaatse onderzocht heeft, vermoedde onmiddellijk opzettelijke verminking. Er werd bloed teruggevonden onder een boom in de weide waaraan het paard vermoedelijk werd vastgebonden en daarna verminkt. Daarnaast was er volgens de stalhouder waar de pony in pension stond geen enkel object of plaats op de weide waaraan het paard zich op deze wijze kon verwonden.

Moderatoropmerking:
Geen verwensingen in het topic plaatsen! Merci



Laatst bijgewerkt door Urielle op 28-07-16 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar foto's verwijderd in overleg met nieuwsredactie

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:15 



 
Profiel   

Oh my.. Ik had verwacht dat de helft van het oor was afgesneden oid.. Hoe krijg je dit voor elkaar?

Ongelooflijk. Wat een arm arm arm paard.

Bah bah achterlijke idioten op de wereld :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:23 



 
Profiel   

Vreselijk! Hoe bedenkt iemand het om een beestje zo iets aan te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:25 



 
Profiel   

Zou dit niet door een wild dier gedaan kunnen zijn? Aangezien het oor ook biet teruggevonden is.. opgegeten misschien? Roep maar wat.. hoop nog steeds dat mensen niet tot zo iets in staat zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:25 



 
Profiel   

Hoe kan iemand het verzinnen om zoiets te doen. :x
hopelijk vinden ze de idioot die hier achter zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:26 



 
Profiel   

Wow

Er is meer Eraf dan ik dacht. Arme pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:28 



 
Profiel   

Tjezus :oo

Een oor?
Arme dier is half gescalpeerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:32 



 
Profiel   

Jezus... Waarom doen mensen toch dit soort dingen?!
Sterkte voor het paardje en de eigenaren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:32 



 
Profiel   

Captain schreef
Zou dit niet door een wild dier gedaan kunnen zijn? Aangezien het oor ook biet teruggevonden is.. opgegeten misschien? Roep maar wat.. hoop nog steeds dat mensen niet tot zo iets in staat zijn...



'Hoop' inderdaad ook dat het door een wild dier oid is gedaan.. Niet dat er zon ziek iemand rondloopt die dit kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:33 



 
Profiel   

Ik heb het volgens mij nooit eerder gehad, maar deze foto had ik beter niet kunnen zien. Arm dier. Hoe haalt iemand het in zn hoofd. Het ziet er ook niet uit of het door een ander dier gedaan kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:34 



 
Profiel   

Captain schreef
Zou dit niet door een wild dier gedaan kunnen zijn? Aangezien het oor ook biet teruggevonden is.. opgegeten misschien? Roep maar wat.. hoop nog steeds dat mensen niet tot zo iets in staat zijn...


Ja dat dacht ik eerst ook, maar de wond is zo recht en er hangt niks. Meestal als het door een beest wordt gedaan dan hangen er wel stukken bij. Daar lijkt deze 'wond' veel te recht voor. Denk ik.

Wat er ook gebeurd is, het is vreselijk! En als het door een mens is gedaan, hoop ik dat die zieke geest snel vast komt te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:35 



 
Profiel   

Captain schreef
Zou dit niet door een wild dier gedaan kunnen zijn? Aangezien het oor ook biet teruggevonden is.. opgegeten misschien? Roep maar wat.. hoop nog steeds dat mensen niet tot zo iets in staat zijn...

Daar lijkt het volgensmij een te "nette" wond voor. Hoe dan ook is het verschrikkelijk voor paard en eigenaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:36 



 
Profiel   

Goh wat raar.
Ik heb van week het zelfde topic gemaakt met het zelfde nieuws.
Maar die werd gesloten omdat dit nieuws en foto's in de link niet op Bokt horen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:37 



 
Profiel   

Ashleytjuhh schreef
Goh wat raar.
Ik heb van week het zelfde topic gemaakt met het zelfde nieuws.
Maar die werd gesloten omdat dit nieuws en foto's in de link niet op Bokt horen.....


Klopt, daarin had ik ook al gereageerd, en dacht huh alweer het nieuws terwijl het al eerder vermeldt was. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:39 



 
Profiel   

Toch goed dus, Ashleytjuhh. Ik meende dat al, vreemd dat die is gesloten dan..

Maakt het niet minder erg voor het paardje, een discussie daarover :(:)
Arm beest. Wat een gekken lopen er toch rond ;(
Kan de foto's trouwens niet zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:40 



 
Profiel   

doezel2 schreef
Wow

Er is meer Eraf dan ik dacht. Arme pony.


Inderdaad, meer dan alleen een oor. Wat moet deze pony pijn en angst hebben gehad.
En inderdaad, de wond ziet eruit alsof het gesneden is, en niet door en ander dier toegebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:41 



 
Profiel   

Captain schreef
Zou dit niet door een wild dier gedaan kunnen zijn? Aangezien het oor ook biet teruggevonden is.. opgegeten misschien? Roep maar wat.. hoop nog steeds dat mensen niet tot zo iets in staat zijn...

Een leeuw of zo? Volgens mij komen die niet voor in België.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:41 



 
Profiel   

Ik kan hier zó boos om worden.. zielige pony, hoop dat de (waarschijnlijk) dader snel wordt gepakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:50 



 
Profiel   

Jezus :n ik dacht alleen een half oor, wat al verschrikkelijk zou zijn, maar zijn halve hoofd is gewoon eraf gesneden. Hoe kan je zoiets doen, dan ben je echt helemaal gestoord..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:56 



 
Profiel   

Het is maar goed dat ik eerst de reacties gelezen heb voordat ik de foto bekijk, want dat ga ik nu dus zeker niet meer doen..

Mijn god ik kan er gewoon écht niet bij met mijn kop... hoe kun je zoiets doen ?!?!
Wat hoop ik voor dat arme beestje dat alles weer goed komt.
Het is toch niet normaal meer.. ik kan hier echt om huilen ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 21:00 



 

Paardje staat ook op de fb pg van Equitom, normaal plaatsen ze regelmatig up-dates. Tom heeft enkele jaren geleden trouwens ook het veulen geholpen waarvan de rug toen helemaal open gesneden was.

In de regio van Namen lopen er trouwens geen wilde roofdieren die groot genoeg zijn om een pony aan te vallen. Vossen zie je daar en er is een vermoeden dat er opnieuw linxen zijn, maar beide roofdieren zijn te klein om dit te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 21:04 



 
Profiel   

dit is echt het werk van een zieke geest anders waren er veel meer scheur /reidt wonden
walgelijk om zo je pony terug te vinden....als dat maar goed komt! :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 21:10 



 
Profiel   

Toen ik vd week de fotos zag viel me meteen de blik van het dier op. Vreselijk. Ik kan en wil dit niet begrijpen. Ik wens suprise en de baasjes heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 21:12 



 
Profiel   

Ik heb er geen woorden voor. :x -:(-

Sterkte voor de pony en eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 21:29 



 
Profiel   

20km van mijn thuis. En er zijn hier inderdaad geen grote dieren hoor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 21:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen