Rio: Dag 2 Eventing dressuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14163
Geregistreerd: 20-04-16

Rio: Dag 2 Eventing dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 14:26

Bokt.nl
Afbeelding
Het Olympisch dressuurstadion

Nog even en dan gaat de tweede dag van de Eventing dressuur van start. William Fox-Pitt gaat met Chilli Morning voorlopig aan de leiding met een score van 37.00 strafpunten. Regerend Olympisch kampioen Michael Jung staat met Sam FBW op een voorlopige derde plaats met 40.90 strafpunten. Tim Lips staat op een 8e plaats en Theo van de Vendel met Zindane op een 32e plaats.

Vandaag komt Alice Naber-Lozeman met Peter Parker als eerste voor Nederland in actie met startnummer 43 om 11.28u (16.28u NL tijd). Merel Blom met Rumour has It hebben nummer 60 en rijden om 15.06u (20.06u NL tijd). Voor België mag Joris Vanspringel met Lully de Aulnes vandaag het spits afbijten om 10.00u (15.00u NL tijd) met startnummer 34. Karin Donckers en Fletcha van 't Verahof komen met nummer 51 om 13.38u (18.38u NL tijd) aan start.

Klik hier voor de startlijst en de Live Results. De dressuur is vanaf 14.55u via NOS Livestream 12 live te volgen.

De dressuurproef kan vergeleken worden met een Nederlandse Z2 proef. Zo zitten er diverse changementen in, net als appuyementen en schouderbinnenwaarts. De proeven worden beoordeeld door drie internationale juryleden en moeten uit het hoofd gereden worden. De behaalde dressuurpunten worden gemiddeld over de drie juryleden en omgezet in een percentage dat vervolgens wordt omgerekend naar strafpunten. Het behaalde percentage wordt daarvoor afgetrokken van 100, en met 1.5 vermenigvuldigd. Een score van 62% levert dus 57 strafpunten op. De beste combinaties scoren zo'n 30 strafpunten, een gemiddelde van 80%.

De scores voor het landenklassement bestaan uit:
- Dressuurpercentage omgerekend naar strafpunten
- Eventuele hindernisfouten in de cross
- Eventuele strafpunten voor overschrijding van de optimale crosstijd
- Eventuele hindernisfouten in het springparcous
- Eventuele strafpunten voor overschrijding van de toegestane tijd in het springparcours
Omdat het hier om strafpunten gaat, wint het land met het laagste eindtotaal. Alle teamruiters doen ook mee voor het individuele klassement. Daarnaast zijn er landen met deelnemers die uitsluitend voor het individuele klassement meedoen, zij rijden exact dezelfde wedstrijd als de teamruiters. Na het eerste springparcours waarin het landenklassement wordt beslist volgt nog een individuele finale voor de beste 25 ruiters. De combinatie met de minste aantal strafpunten na alle onderdelen wint Olympisch goud.

Gerelateerde artikelen:
[VN] Rio: Startlijst eventing dressuur bekend
[VN] Rio: Eventing van start met de dressuur
[VN] Rio: Eventing dressuur: William Fox-Pitt aan de leiding

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rio: Dag 2 Eventing dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:28

Leuk, straks maar weer even kijken. Zou leuk zijn als het op NPO Politiek is, was net nog Handbal van gisteren op.

Gisteren ook even gekeken, maar man man man, de dressuur is duidelijk niet het meest favoriete onderdeel van de eventing ruiters... Helaas heb ik Tim gemist.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rio: Dag 2 Eventing dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:30

Nee helaas ook vandaag alleen maar livestream. Ik hoop dat ze morgen de cross wel uitzenden, maar ik zag al judo staan, dus ik ben bang....

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:33

Amanda schreef:
Nee helaas ook vandaag alleen maar livestream. Ik hoop dat ze morgen de cross wel uitzenden, maar ik zag al judo staan, dus ik ben bang....


Waar kan je zien wat NPO Politiek uitzend dan? Ik dacht dat dat willekeurig was.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rio: Dag 2 Eventing dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:36


Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:39

Amanda schreef:
Nee, ze kijken per dag wat er uitgezonden wordt. Voor morgen staat er al judo op.
Ik gebruik dit schema van de NOS: http://nos.nl/rio2016/uitzendschema/


Dat is niet het schema van Politiek... Daar is handbal herhaling op..

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:41

Ik dacht dat NPO Politiek tijdelijk vervangen was door NPO sport. Maar niet dus :?
Of het schema is niet bijgewerkt voor vandaag.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:45

Amanda schreef:
Ik dacht dat NPO Politiek tijdelijk vervangen was door NPO sport. Maar niet dus :?
Of het schema is niet bijgewerkt voor vandaag.


Met dit soort grote evenementen is Politiek eigenlijk altijd gewoon Politiek, maar is er sport op. Het icoon is inderdaad tijdelijk sport, maar het kanaal is gewoon nog Politiek 24.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rio: Dag 2 Eventing dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:00

Is er ook ergens een lijst te vinden waar ook de afstamming van de paarden op staat? :)

lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Re: Rio: Dag 2 Eventing dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:05

Mehhhh ik wil het ook volgen! Maar hier in Spanje word het niet uitgezonden en als ik de livestream wil kijken staat er dat ik het niet vanuit mijn geografische bestemming kan kijken... Helaas, dan maar beach volleybal...

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:05

Ha, Belg met cap! _/-\o_
Lijkt toch stukken beter dan die achterlijke hoed die sommigen op hebben. Mag je geen dressuurhoed op met Eventing?

En waarom lijkt deze baan zo enorm?

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:06

lotje_elmo schreef:
Mehhhh ik wil het ook volgen! Maar hier in Spanje word het niet uitgezonden en als ik de livestream wil kijken staat er dat ik het niet vanuit mijn geografische bestemming kan kijken... Helaas, dan maar beach volleybal...


Je kan proberen een Nederlandse proxy te vinden (Google dutch proxy en vul dan de link in van de NOS), je krijgt dan een virtueel Nederlands IP adres waardoor je misschien wel kan kijken?

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rio: Dag 2 Eventing dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:08

Oeh, 63.10 voor Vanspringel :\

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:08

Hapert bij iedereen het beeld ook zo? Die van mij blijft maar schokken, word er helemaal gek van :(

lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:08

Janine1990 schreef:
lotje_elmo schreef:
Mehhhh ik wil het ook volgen! Maar hier in Spanje word het niet uitgezonden en als ik de livestream wil kijken staat er dat ik het niet vanuit mijn geografische bestemming kan kijken... Helaas, dan maar beach volleybal...


Je kan proberen een Nederlandse proxy te vinden (Google dutch proxy en vul dan de link in van de NOS), je krijgt dan een virtueel Nederlands IP adres waardoor je misschien wel kan kijken?
wacht, ik ben echt een sulletje hierin :') mag ik misschien iets meer uitleg? Ik wil het suuper graag zien!

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:09

Hapert bij jullie de livestream ook zo?

En wat vonden jullie van deze proef? Ik vond het stiekem best oké, dus schrok een beetje van de hoge strafpunten... Laatste plaats toch?

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:10

lotje_elmo schreef:
wacht, ik ben echt een sulletje hierin :') mag ik misschien iets meer uitleg? Ik wil het suuper graag zien!


http://www.anonproxy.eu/

Links iets onder het midden zie je een balk waar https in staat. Hier achter vul je de link van de NOS in (natuurlijk zonder het https).

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:10

xChanelx schreef:
Hapert bij jullie de livestream ook zo?

En wat vonden jullie van deze proef? Ik vond het stiekem best oké, dus schrok een beetje van de hoge strafpunten... Laatste plaats toch?


Ik zag spanning in middenstap (was meer snel dan middenstap) en de wissels waren niet goed. Verder niet echt goed gekeken...

lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:11

Janine1990 schreef:
lotje_elmo schreef:
wacht, ik ben echt een sulletje hierin :') mag ik misschien iets meer uitleg? Ik wil het suuper graag zien!


http://www.anonproxy.eu/

Links iets onder het midden zie je een balk waar https in staat. Hier achter vul je de link van de NOS in (natuurlijk zonder het https).

Dan zegt hij helaas dat er 0 live zijn ;(

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:11

Oh de strafpunten verspringen nu naar 54.40. Hij staat nu 26e.

lotje_elmo: hij heeft even tijd nodig om te laden. Even aan laten staan.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:11

xChanelx schreef:
Hapert bij jullie de livestream ook zo?

En wat vonden jullie van deze proef? Ik vond het stiekem best oké, dus schrok een beetje van de hoge strafpunten... Laatste plaats toch?


Ah dan ben ik dus niet de enige waarbij het hapert haha.

Ik vond de proef matig. Soms vond ik de balans tussen ruiter en paard wat minder. Hierdoor zag het er af en toe wat rommelig uit. Op sommige voltes had ik het idee dat de achterhand wat achterbleef doormiddel van uitwijken, maar dit kan natuurlijk ook door mijn haperende beeld komen :+

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:11

xChanelx schreef:
Hapert bij jullie de livestream ook zo?

En wat vonden jullie van deze proef? Ik vond het stiekem best oké, dus schrok een beetje van de hoge strafpunten... Laatste plaats toch?


Ik schrok ook van de punten.. Ik vond hem netjes en beheerst rijden.

Bij mij hapert de stream niet.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:12

Deze heeft z'n tong buitenboord.. Benieuwd wat ze daarmee doen.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:12

Sorry ik val net binnen. Ik zie een bruine met een blauw oornetje met rood randje, geen idee of de NOS livestream gelijk op loopt. Weet iemand welke combinatie dit is?

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:13

xVerax schreef:
Deze heeft z'n tong buitenboord.. Benieuwd wat ze daarmee doen.


Vind haar vreselijk ruw rijden ook.