De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:28

*Bokt.nl
Afbeelding
Maes, de kat van bokker Mando, keek ook mee.



Met de sluitingsceremonie van zondagnacht zijn de Olympische Spelen officieel afgesloten en maakt Rio de Janeiro zich op voor de Paralympische Spelen die 7 september starten.

Voor Nederland waren dit roerige Spelen. Van medailles op de onverwachte onderdelen, tot geen medailles op de verwachte onderdelen. Een aantal uitvallers door wangedrag, diskwalifactie of valpartijen. Ook bij de paardensport leefde de teleurstelling omdat Nederland en België geen medailles wisten te bemachtigen. De Nederlandse teams behaalden dit jaar een zesde plaats in de eventing, een vierde plaats in de dressuur en een zevende plaats in het springen. Ook individueel werden er geen medailles behaald. Dit gebeurde voor het laatst in 1988. In de tussenliggende jaren werd er altijd wel een medaille gewonnen door de Nederlandse ruiters. Desondanks was het enorm spannend dit jaar en werd er ook op Bokt meegeleefd met de Olympische atleten.

Het allereerste topic over de Olympische Spelen werd al in juli geopend, ruim voor de start van de Spelen: [ENT-HK] Riooooooooo de Janeiroooooooo, OS '16. In dit topic praatten bokkers 459 pagina's lang over alles dat met de Spelen te maken had. Van de paardensport tot turnen, van valpartijen tot successen, van gouden medailles tot diskwalificaties en bovenal de verbondenheid waar de Spelen uiteindelijk voor bedoeld zijn. Er werd intens meegeleefd met alle deelnemers.

De verslaggeving op Bokt begon met de intocht van de Olympische paarden en de uitzendtijden op televisie of livestream. Op 5 augustus werden de Spelen officieel geopend en ruiter Jeroen Dubbeldam mocht de Nederlandse vlag dragen. De hippische sport begon met de eventing, gevolgd door de dressuur en afgesloten door het springen. Voor elk onderdeel werd een topic op Bokt geopend, waar ook weer werd meegeleefd met de ruiters en de paarden.
Wij kijken graag met jullie terug naar de verschillende onderdelen, jullie reacties hierop, hoe jullie hebben meegeleefd en vooral de support voor de Nederlandse en Belgische sporters.

Eventing
Voor de eventing waren er 65 combinaties geplaatst. Dit aantal was verdeeld over twaalf landenteams van vier ruiters, één team van drie ruiters en veertien individuele combinaties.
Het Nederlandse eventingteam bestond uit Merel Blom met Rumour Has It, Tim Lips met Bayro, Alice Naber-Lozeman met ACSI Peter Parker en Theo van de Vendel met Zindane. Voor België verschenen Karin Donckers en Joris Vanspringel individueel aan de start.

De eventing begon met de dressuur, verdeeld over twee dagen. De ruiters rijden een dressuurproef ongeveer op het Nederlandse Z2 niveau. De score wordt omgerekend naar strafpunten, die meetellen in het klassement. Het eerste topic dat wij voor jullie openden was het topic van de eerste dag van de eventing dressuur. Lees hier hoe de Olympische Spelen voor Bokt van start gingen.
De tweede dag was het iets drukker in het topic van die dag. Lees hier hoe jullie de tweede dag van de eventing dressuur beleefd hebben.

Op de derde dag was het tijd voor het spectaculairste onderdeel van de eventing: de cross. Het parcours van de cross had een lengte van 5,45 km met 33 hinderniscombinaties, goed voor 45 sprongen. De optimale tijd om het parcours af te leggen was 10.15min. Een flinke uitdaging voor de deelnemers. Van de eerste tien deelnemers kwamen er al drie ten val, waaronder ook de Nederlandse Theo van de Vendel. Lees hier hoe jullie meeleefden met de deelnemers en het parcours analyseerden.

De laatste dag van de eventing werd het springparcours verreden. Het springen kent twee onderdelen. Als eerste werd de teamfinale verreden, die ook als kwalificatieronde voor de individuele finale telt. Hierin legden alle overgebleven combinaties een springparcours van 11 -13 hindernissen af dat op circa 1.25m staat. Na deze teamfinale kwamen de beste 25 deelnemers (inclusief eventuele ex aequo plaatsingen voor plaats 25) terug voor de individuele finale. Hierin mochten per land maximaal drie combinaties starten. Dit tweede springparcours stond op circa 1.30m en kent verder dezelfde regels. Na deze finale werden de medailles verdeeld. Voor Nederland kwamen drie ruiters aan start. Na zijn val was Theo van de Vendel uitgesloten van deelname. Ook de Belgische Karin Donckers kwam ten val en mocht niet meer meedoen. De Belgische Joris Vanspringel kwam wel aan start. Lees hier hoe jullie mee keken naar het laatste onderdeel van de spannende eventing.

Dressuur
Voor de dressuur kwamen 60 combinaties aan start. Dit waren elf landenteams met vier combinaties en zestien individuele combinaties. Het Nederlandse dressuurteam bestond uit Diederik van Silfhout met Arlando, Hans Peter Minderhoud met Johnson, Edward Gal met Voice en Adelinde Cornelissen met Parzival. Voor België reed Jorinde Verwimp met Tiamo individueel mee.
Het eerste onderdeel bij zowel de individuele als de landenwedstrijd was de Grand Prix en werd net als de eventing dressuur over twee dagen verreden.
Lees hier hoe jullie dit onderdeel beleefd hebben.

Het tweede onderdeel was de Grand Prix Special, waar 32 combinaties aan start kwamen. Dit waren de beste zes teams uit de Grand Prix en de beste acht individuele combinaties, die geen onderdeel uitmaakten van de zes overgebleven teams. Hierna was het eindklassement van de landenwedstrijd bekend. Nederland stond op een vierde plaats in het klassement en dat maakte de Grand Prix Special extra spannend. Lees hier hoe er meegeleefd werd met het Nederlandse team en hoe er gediscussieerd werd over scores, deelnemers en paarden.

De beste 18 combinaties uit de Grand Prix Special plaatsten zich vervolgens voor de kür op muziek, waarbij er per land maximaal drie combinaties mochten deelnemen. Lees hier de beleving van de Kür op muziek en de uiteindelijke winnaars van de individuele dressuur.

Springen
Afbeelding
Op manege Heijligers keken ze ook massaal de individuele finale.
Foto: Bianca Schoenmakers / Schoentje

Het springen was dit jaar toch wel het spannendste onderdeel. Wat hebben onze landgenoten het goed gedaan en hoe jammer was het dat ze net buiten de prijzen vielen. Ook de diskwalificaties van Jur Vrieling en Nicola Philippaerts maakten enorm indruk. Het eerste onderdeel was een kwalificatieronde en een rubriek zonder barrage, met een maximale hoogte van 1.60m. Deze rubriek telde mee voor het individuele klassement, maar niet voor het klassement van de landenwedstrijd. Wel was het resultaat van deze rubriek bepalend voor de startvolgorde van de teams in de eerste manche van de landenwedstrijd. In deze deze eerste manche gingen alle landenteams van start. Daarnaast ook de individuele ruiters die in de top 60 zijn geëindigd van het eerste onderdeel, maar geen deel uitmaken van een landenteam. De dag erna kwamen de beste acht landen uit de eerste manche in omgekeerde startvolgorde terug. Het strafpuntentotaal van beide rondes bepaalde de eindstand van de landenwedstrijd. Het Nederlandse team bestond uit Jeroen Dubbeldam met SFN Zenith, Jur Vrieling met VDL Zirocco Blue, Harrie Smolders met Emerald, Maikel van der Vleuten met VDL Groep Verdi en reserve Gerco Schröder met London. Voor België reden Jerome Guery met Grand Cru van de Rozenberg en Nicola Philippaerts met Zilverstar T individueel mee.
Lees hier hoe op Bokt de landenwedstrijd werd beleefd.

Jeroen Dubbeldam, Harrie Smolders, Maikel van der Vleuten en Jerome Query kwamen aan start in de individuele finale, waar vooral de tijdsoverschrijding van 0.02 van Dubbeldam een tegenvaller was. Lees hier alles over deze spannende ritten in de individuele finale.

Toch nog een klein succes
Ondanks dat Nederland en België geen medailles in de wacht wisten te slepen zijn we natuurlijk apetrots op 'onze' deelnemers. En ook al waren de medailles niet voor de combinaties, dankzij de diverse Nederlands gefokte paarden die wel in de prijzen vielen, blijken we het als klein landje toch helemaal niet zo slecht te doen.
Citaat:
LvA1993 schreef:
Laten we het maar zo bekijken... veel succesvolle Nederlands gefokte paarden.. :D

safina schreef:
Zonder dat Nederlandse paard was Skelton echt niet over die hindernissen gekomen. Dus feitelijk hebben we nu een halve gouden medaille. :+

_Yasmine_ schreef:
Maar wat zijn we trots! Toppers daar! *\o/*

paljaslaura schreef:
proudmama schreef:
Toch nederlands tintje aan de gouden medaille want paard is gefokt in nederland ,noord-holland....

Precies wat ik dacht haha. Paard is toch echt een Hollander van origine :P



Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:29

Eventing dressuur - dag 1

We begonnen deze Spelen met de dressuur van de eventing op 6 augustus: [VN] Rio: Eventing van start met de dressuur.
Met een bescheiden 15 pagina's liep het geen storm in het topic. Maar de sfeer was goed, er werd verslag gedaan en meegeleefd met onze Nederlandse deelnemers. De livestream werkte nog niet bij iedereen naar behoren en werd er nogal gewisseld tussen de stream via de site van de NOS op de computer/laptop of de stream via de app van de NOS.
Chinas schreef:
Hier werkt de NOS stream op de laptop ook niet..

België was nog helemaal zoekende naar de juiste stream en app en de Belgische bokkers lazen daarom maar vooral mee in het topic om op de hoogte te blijven.
__Astrid schreef:
Hoe kan ik in belgie kijken? |(

Maar de oplossing werd snel gevonden! Helaas zond Sporza nog niet alles uit, maar naarmate de Olympische Spelen vorderde, werd er steeds meer paardensport online uitgezonden.
YaraNls schreef:
Voor de Belgen: Sporza heeft een app speciaal voor de OS (Sporza Rio 2016). Daar kan je alles vinden tussen de livestreams.


De vragen die bleven terug komen waren: Op welk niveau wordt deze proef gereden? En: Hoe maken ze de dambordjes op de achterkant van de paarden? Het antwoord op de eerste vraag stond in de openingspost, maar veel behulpzame bokkers wisten ook te vertellen dat het niveau ongeveer gelijk staat aan een Nederlandse Z2 proef. De tweede vraag werd ook uitvoerig behandeld. Niet alleen dambordjes kwamen voorbij, maar ook klavertjes, Olympische ringen, strepen en andere afbeeldingen.
xxEvelynxx schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom sommige Ruiters van die strepen op dr achterhand geschoren en of getapet hebben?

Misterie van de dag voor mij :=

Natuurlijk werd er ook serieus commentaar gegeven op het rijden van de ruiters.
alleirbag schreef:
Paard loopt behoorlijk achter de loodlijn, is wat onrustig op vooral het voorbeen. Is erg onrustig met de mond, en de ruiter met de hand. Wel een stabiel beeld, nette overgangen. Paard valt in de galop soms wat uit elkaar, dit gaat ben ik bang, niet onze troef worden van vandaag. Ik vind het ook een lelijk paard, dat helpt niet echt bij objectief beoordelen, natuurlijk, maar ik ben me er bewust van. Slechte galoppade.


Hier vielen ook voor het eerst de lege tribunes op.
Nickeltje schreef:
Wij schakelen nu pas in... De tribunes zijn gewoon leeg!! In Londen zaten wij vier jaar geleden twee dagen lang op volle tribunes...

Iets dat de rest van de spelen op bleef vallen. Waar de Kür op muziek van de dressuur in Londen uitverkocht was, was nu de helft van de kaarten niet eens verkocht. Later bleek waarom: [VN] Rio: Lege tribunes sieren het Olympisch stadion

Theo van de Vendel mocht als eerste Nederlandse ruiter aan start. Het liep geen storm in het topic, maar door de bokkers die meekeken, werd er wel meegeleefd.
Flux schreef:
Vond deze italiaan niet echt spectaculair. Heel veel getrek, onregelmatig en het paard sprong achter steeds om in de galop leek het wel. Begrijp eigenlijk niet dat onze Theo zo laag geplaatst is. Hij maakte ook wel fouten, maar niet zo... :o

Tim Lips en Bayro mochten na Theo van de Vendel de ring in.
Citaat:
heidy_wilco schreef:
Mooie proef! Echt jammer van die twee foutjes. Nu 6de.

Jolien87 schreef:
Oei, wat ging er nu mis bij de galop? Kreeg het niet helemaal mee.

Marloes__ schreef:
Hij leek zich na de proef wel niet helemaal lekker te voelen? Ik vond het een nette proef overigens!


Tussendoor werd er nog even geswitcht naar de andere sporten.
petraaken schreef:
De Belgen hebben goud bij het wegwielrennen.

Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:29

Eventing dressuur - dag 2

De eventing dressuur werd in twee dagen gereden en voor dag 2 is er een nieuw topic geopend: [VN] Rio: Dag 2 Eventing dressuur
Met 21 pagina's iets drukker en actiever dan het eerste topic. De dag dat voor Nederland Alice Naber-Lozeman met Peter Parker en Merel Blom met Rumour has It aan start kwamen en voor België Joris Vanspringel met Lully de Aulnes en Karin Donckers met Fletcha van 't Verahof. Opnieuw was het even zoeken naar de juiste mogelijkheid om live mee te kijken.
Citaat:
Maaike_Melis schreef:
Janine1990 schreef:
Ooowww yeah! Ik heb het op mijn tv!!! Echt te gek! Op groot scherm en het is ook nog eens best wel scherp! Nu kan ik goed opletten!


Hapert die van jou niet? Heb je gewoon via de livestream?

Seltje schreef:
Vreemd, via de laptop en hola heb ik de NOS opgezet gekregen, zonder commentaar...

kijk ik via mobiel op de belgische sporza heb ik heel duidelijke engelse commentaar.

Dus nu tablet van mijn vriend gepikt om daarop te kunnen zien

Borahlover schreef:
Ik kom de livestream niet eens in.. Hij geeft steeds aan dat deze video niet kan worden afgespeeld.


Tussen de haperingen door werd er ook live commentaar gegeven. Ideaal voor de mensen die de stream niet op gang konden krijgen.
Citaat:
xChanelx schreef:
Ik vind deze proef vrij rommelig ogen. Alsof de oefeningen niet helemaal worden voorbereid.
Er werd gisteren ook al een opmerking over gemaakt volgens mij, maar wel bijzonder dat de wissels lang niet altijd goed gaan. In het parcours lijkt het nooit een probleem te zijn.

Ja, dat refreshen is een probleem inderdaad.

Janine1990 schreef:
De draf van deze combinatie liet in het begin wat te wensen over, maakte in het galopstuk veel goed.

joyce_eddy schreef:
Deze combi vind ik niet prettig om naar te kijken ruiter heeft erg wiebelende benen en is druk mer de handen

Varekaj schreef:
Eerste 4* competitie voor paard dat nu in de ring is. Ook mooie plek om je debuut te maken op dat niveau.

_lautje_ schreef:
Absoluut. Met hele mooie wissels. Aanleuning zoals ze graag zien, ontspannen maar wel met afdruk en expressie.

En is zeker ander type paard. Kwpn dressuurpaard. United x Gribaldi. Maar toch bloederig

Varekaj schreef:
39;5 en 4e plaats voor Klimke

Piekosjj schreef:
Wauw, haast een foutloze proef. Niet spectaculair, maar heel puur en eerlijk. Daar houd ik wel van :j


Nadat gisteren de patronen op de achterhand van de paarden werden besproken, waren vandaag vooral de hoedjes aan de beurt.
Citaat:
Janine1990 schreef:
Heb je weer zo'n afzichtelijke Charles Dickens hoed... /3

Jolien87 schreef:
Kon ze geen hogere hoed vinden?

Sammie schreef:
Bij Pippa is het eerst de hoed en dan het meisje :))

Amanda schreef:
Met cap +:)+
Beter dan zo'n hoge hoed :j

_love12_ schreef:
En dan ziet u nu in de ring; hoed met paard en vrouw!


En toen was het weer de beurt aan de Nederlandse en Belgische deelnemers.
Citaat:
Enjoy_ schreef:
k word dan toch altijd een beetje nerveus als een Nederlandse sporter "op" moet...

Sunrise_ schreef:
Ach Petertje....je hoeft geen wissels om de pas te doen!

xVerax schreef:
Jammer van de laatste lijn! Wat een goeie proef.

Jolien87 schreef:
Pff, vind de score van Alice tegenvallen. :n

Sunrise_ schreef:
Ik vond het heel keurig en sympathiek gereden. PP lijkt me zo qua bouw niet zo makkelijk om bergop te rijden, ik denk dat Alice er alles uit heeft gehaald en ze zit er zo keurig op.

Amanda schreef:
Nu Karin Donckers. Zet 'm op!

Varekaj schreef:
Beetje uit elkaar in de gestrekte draf... En in arbeidsdraf dan soms alsof ze'm vooruit moet duwen. Wel mooie gestrekte stap.

Seltje schreef:
Go Karin! Beetje over-gejureerd maar wel een goede kans voor een medaille als ze zo doorzet!

_lautje_ schreef:
Bij Merel kan alle kanten op. In potentie een paard voor bovenaan, maar kan ook spanning hebben en in verleden nog wel eens problemen met de wissels. En dan gaat het hard.

Maaike_Melis schreef:
ik heb toch wel een beetje spanning nu voor Merel

_love12_ schreef:
Jammer van die wissel :|

Amanda schreef:
54.40 en een 48e plaats :\


Tijdens dit onderdeel kwam de Nederlandse wielrenster Van de Vleuten ten val. Ook in dit topic werd erg met haar meegeleefd.
Citaat:
jollyjoker schreef:
Poeh, dat meisje van de Vleuten is met wielrennen enorm naar gevallen. In herhaling zie je dat ze op de stoeprand klapt!! Dan maar een slechte dressuurscore ;(

Cowgirl schreef:
Zo die wielrenster... :oo
Die heeft echt een enorme smakkert gemaakt zeg... :(

_lautje_ schreef:
Oke is ern groot woord. Ze is bij kennis in de ambulance. Ze leeft iig nog.
Dat was een doodsklap.

Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:32

Eventing - cross

Uiteraard hebben we hier ook een topic voor gemaakt: [VN] Rio: Eventing dag drie, de crosscountry
En ook hier werd weer uitvoerig meegeleefd met alle deelnemers. De meeste bokkers hadden respect voor de veelzijdigheid en het uithoudingsvermogen van paard en ruiter. Er werden zo'n 45 pagina's volgepraat over dit onderdeel.
Citaat:
alleirbag schreef:
Oke, ik wil even tegen iedere eventingruiter hier zeggen; diep, diep, diep respect! Ik begrijp dat jullie vele malen lagere niveaus moeten bedwingen over het algemeen, maar dan nog! Ik zou dit nooit durven!

Varekaj schreef:
Blijf het wel grappig vinden dat deze paarden gisteren netjes strak in het pak nog dressuur aan het huppelen waren.


In tegenstelling tot de eerdere dagen hoefden we niet per sé via de livestream van de NOS of Sporza te kijken.
Citaat:
LuffB schreef:
BBC 1 heeft het op tv!

Bloodymary schreef:
Wat een mooie beelden zo, met de stad op de achtergrond.

amandananana schreef:
Ohh op BBC is wel leuk kijken met commentaar!


Zoals eerder genoemd werd het begin van de cross gekenmerkt door een aantal valpartijen.
Citaat:
amandananana schreef:
Oei wat een nare val!

Bloodymary schreef:
Zijn nek ging wel erg dubbel zeg. Maar zo te zien geen last van.

Jaan81 schreef:
Kwam er toevallig op tijdens rondje zappen, haha! Tis live op BBC One ;)
Wat een lelijke val van de Ier, lastige hindernis zo te zien (Italiaan ook bijna eraf)

Imre schreef:
Oh man, weer eentje! :oo En dan ook nog gewoon terwijl je de bocht om gaat, niet eens op een hindernis. Wat een pech!

MariekeS_ schreef:
Ik ben benieuwd of deze heftige start van invloed zal zijn op de wijze van rijden van degene die nog moeten...
Wat een pech allemaal.

Het parcours is zwaar, maar tot nu toe ben ik wel eens met het feit dat er veel ruiterfouten of verkeerde inschattingen gemaakt worden.
Maar dat hou je toch bij topsport, er worden risico's genomen.
De verantwoordelijkheid en keuze ligt nog altijd bij de ruiter. Als ze nou allemaal de alternatieve route nemen en het tempo omlaag brengen...


Uiteraard leefde ook hier iedereen weer mee met de Nederlandse en Belgische ruiters. Helaas de redactie van de BBC iets minder, want er waren weinig beelden van de Nederlanders. Gelukkig was er ook een livescore te bekijken.
Citaat:
xChanelx schreef:
Zet m op Theo!

ChristyT schreef:
Volgens de live score gaat Theo goed, nu nog wat meer beelden graag :P

Kim_Asterix schreef:
Bah wat een val voor Theo |(

k_m schreef:
Heeft Tim Lips nu zo een groot paard of kijk ik scheel?

_Priscilla schreef:
tim is zelf een kleine spriet :P

Nils_010 schreef:
Tim is zonder hindernisfouten binnen!

xChanelx schreef:
Tim heeft een tijd van 11.25, 28.00 strafpunten, totaal van 74.00. Voorlopig 6e.

Sammie schreef:
Jeuj! er gloort weer hoop voor Nederland :D

Varekaj schreef:
Van Springel foutloos qua hindernissen maar wel 21.60 voor tijdsoverschrijding. Voorlopig 11e plaats in het eindklassement.
De commentator had kritiek omdat de regie niet constant Van Springel uitzond maar overschakelde tussen verschillende ruiters. Man man man...

Beau_Myrthe schreef:
Wanneer krijgen we Alice even in beeld *wacht met smart*!

karlli schreef:
Alice heeft dus 52 strafpunten in de cross, totaal 98.20

Killyenn schreef:
Karin Donckers voor Belgie van start!

_Snow_White schreef:
Karin heeft nu al meer zendtijd dan Alice en Tim samen :+
Water 'miscommunicatie' goed opgelost :j

Killyenn schreef:
Karin gevallen en paard er vandoor :oo

Boompje1985 schreef:
*\o/* :)F Merel *\%/*

Marlissa92 schreef:
Goed tempo rijdt ze! En mooi lijntje gereden!

karlli schreef:
Merel heeft 12 tijdfouten, totaal 66.40 voor gedeelde 17e plek



Na de cross wist Nederland op te klimmen naar een vijfde plaats in de landenwedstrijd.

Het hoge niveau van de cross was het gehele topic door onderwerp van gesprek. Was het niet te hoog voor de Olympische Spelen. De Belgische chef d'équipe Marc Rigout vond het zware parcours "geen reclame voor de sport". Naast het hoge parcours reed ook niet iedereen even veilig het parcours door.
Citaat:
Sammie schreef:
Persoonlijk vind ik dit parcours ook te moeilijk voor een OS. Ik snap dat er wat uitdaging in moet zitten, maar voor de 3* deelnemers is dit gewoon te hoog gegrepen.

_Reneee schreef:
Ja, qua welzijn scoort het niet zo hoog dit :=

_love12_ schreef:
Vind dat parcours echt heel eng opgezet! Rare lijnen, rare bochtjes etc..
Weet ook niet of ik t af kijk..

xChanelx schreef:
Ik dacht ook ergens te hebben gelezen dat de cross op ongeveer 3* gebouwd zou worden, puur om het inderdaad ook haalbaar te maken voor de ruiters die in hun eigen land niet de 4* wedstrijden/het niveau kennen. Bijzonder dat het dan toch zo lastig is gemaakt.

horsies5 schreef:
Ik ben net ingeschakeld via de Duitse zender..
Ik weet nog niet zo goed wat ik van dit parcours moet vinden..
Vind evening een gaaf onderdeel maar op dit niveau toch ook wel eng/spannend/gevaarlijk..

Sjolvir schreef:
Belgen hadden het over dat ze bloed zagen wat er met het water van de hindernis er weer af was.. ik heb het zo snel niet gezien, donker paard..
hij is toch geelimineerd.

hanny_jelke schreef:
Was een heftige strijd. Na mij mening te korte tijd en daar door te veel risico genomen. Vond de laatste combinatie wel erg ver gaan veel te veel risico nemen zonder ook maar aan het paard te denken. Ga er van uit dat die mensen hun paard hoog hebben staan. Maar dit was echt diep triest. Gelukkig gediskwalificeerd. Of het nou voor weigering en toch door rijden was of voor gevaarlijk rij gedrag maakt niet uit hoop dat het ogen opend bij die man

petraaken schreef:
Ik las op sporza dat er 19 Ruiters' in de cross zijn uitgesloten. Vind best erg veel eigenlijk. Het was echt zeer technisch met veel kans op langslopen. Je ziet dat er nog alijt eerst gereden moet worden. Nooit vooraf roepen dat je voor die of die classeting gaat. Zoals Donckers vooraf zei dat ze voor de top 8 zou gaan. Altijd gevaarlijk zo'n uitspraken.


Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:32

Eventing - springen

Ook voor het laatste onderdeel was er een topic waarin gepost kon worden: [VN] Rio: Eventing finale springen. Het springen was duidelijk minder in trek dan de cross, want het topic heeft 'maar' 18 pagina's.

Voor het afsluitende springen vindt eerst de veterinaire keuring plaats, waarbij wordt getoetst of de paarden fit uit de cross zijn gekomen. Deze keuring is, anders dan de eerste keuring, publiek toegankelijk. Geen van de paarden werd uitgesloten voor de finale. Wat nogal discussie opleverde na de cross de dag ervoor.
Citaat:
Nickeltje schreef:
Ook die van die laatste Braziliaan die aals een malle door die hindernis heen geklapt is na het water? Ik had verwacht dat dat paard toch misschien niet helemaal rad zou zal lopen na zo'n rit...

Nickyyyy schreef:
Verbaasd mi inderdaad ook dat hij door de keuring heen is gekomen met zijn paard. Toch een flinke klap gehad. Maar hij staat inderdaad gewoon tussen de startende deelnemers, hij is nummer 30.
Lon schreef:
Ik geef een 8 voor de salto en een bonuspunt voor het terugleggen van de balk


Uiteraard konden onze landgenoten weer op steun rekenen!
Citaat:
Boompje1985 schreef:
*\o/* :)F Alice *\%/*

Chinas schreef:
Wat rijdt ze ontzettend netjes zeg!
Jammer van die balk..

Selka schreef:
He jammer zeg.
Wat een genot om te zien. Gewoon een rustige ruiter.
Leuk ook die oranje beugels!

Eef01 schreef:
:)F Tim :)F :)F *\%/*

Chinas schreef:
Super jammer van die balken..

Nathalie18x schreef:
Hij heeft wel moeite om hem in te houden zeg!

Bloodymary schreef:
Jammer, niet Tim zijn olympiade. Op alle onderdelen net te veel foutjes.

mikky19 schreef:
Vind altijd dat Tim erg netjes rijdt maar deze ronde had ik het idee dat hij niet helemaal een lekkere houding had ( handen heel hoog teugel erg lang )en erg veel op de rem moest trappen. Later in de rit werd dit iets beter. Ik ben een zeurpiet

_Snow_White schreef:
Joris is nu ook gekwalificeerd voor een tweede rondje :)

Boompje1985 schreef:
*\o/* :)F Merel *\o/*

Imre schreef:
Met een klavertje vier op de bil van het paard! Hopelijk helpt het!

_Snow_White schreef:
Netjes gereden! :D
Jammer van het tijdfoutje, anders waren we GB voorgebleven..

ponycrosserr schreef:
Nu staat Nederland al weer op zes :(


En ook hier vielen bepaalde deelnemers, zowel paard als ruiter, op.
Citaat:
Boompje1985 schreef:
Ja je kan hem natuurlijk ook over de hindernis blaffen... :=

Sunrise19 schreef:
Ligt het aan mij of lijkt dit paard ontzettend scheef? Vind deze ook vrij zuur overkomen zo in het springen.

Capriootje schreef:
Zonde van deze, stond er goed voor na de cross. Vind hem stiekem ook wel erg schraal, je ziet echt wel flink z'n ribben.

2a54z6e45r6r schreef:
Snokkers allemaal echt :( Arme paardjes

Koekeroekus schreef:
Ja die stuntpiloot was nu net. Toch niet geëlimineerd. Geen idee waarom niet. Reed overigens wel een stuk netter nu

Boompje1985 schreef:
Stropdas zal maar voor je ogen waaien!

Dee_Es schreef:
William heeft gisteren weer goed gemaakt, 3 foutloze rondes voor de Britten.

Sunrise19 schreef:
Ik vind dit zo'n fijn dier. Hij red die vent zo ongelofelijk vaak.

_lautje_ schreef:
Toch wel heerlijk om te zien hoe die paarden die gisteren een zware cross hebben gehad vandaag weer zo fris en guitig 2 parcoursen rondlopen.
Als die paarden er echt onder hadden geleden en er geen plezier in hadden stonden ze vandaag stil :)


Nederland eindigde uiteindelijk als zesde in de landenwedstrijd.

Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:36

Dressuur - Grand Prix

We begonnen met de Grand Prix-proef, die de eerste wedstrijd voor zowel de team- als de individuele medailles was. 60 ruiters en amazones kwamen in de ring, van elf landenteams (met elk vier combinaties) en zestien individuele combinaties. Wij hebben twee topics voor jullie geopend. Omdat bij de eventing gevraagd werd om een HK-tag, hebben we deze toegevoegd aan de volgende topics, zodat er met posten minder problemen waren.
[VN] [HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 1 was het topic voor de eerste dag en [VN] [HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 2 was voor dag 2 van de Grand Prix.

Het was even mentaal schakelen tussen de disciplines:
Sunrise_ schreef:
Haha ik moet echt even wennen na de eventing dressuur. Ik denk bij de eerste al 'zo die loopt mooi opgericht!'

en je maakt het paardenvolk ook niet gemakkelijk naar de zin :n
Citaat:
Jester_ schreef:
Nos moet die camera ploeg echt ontslaan of een cursus 'hoezienwijdepaardengoed' cursus laten volgen

Aranel schreef:
Wat jammer he zonder commentaar -O- Ik vond het altijd zo gezellig met Laurens op de achtergrond en die Jan Roelfs die er af en toe tussendoor kwam met zijn niet -paardenkennis :+

Maar Bokt leverde zelfs onverwacht uit de community haar eigen live verslaggeefster +:)+
Rivano schreef:
Vind de beeldkwaliteit van de NOS livestream heel goed, beter dan verwacht, maar mis wel de live punten en/of commentaar. Als iemand een buitenlandse stream weet waar dat wel is dan hou ik me aanbevolen.
Dan hier maar wat achtergrond "weetjes" om te delen met het online publiek:

1)
Het Braziliaanse team bestaat uit 4 leden en 1 reserve. Drie van deze 5 ruiters zijn familie. Twee broers en hun zus. (Pedro, Luiza en Manuel)
:D
(De broers zijn tweeling. )
2)
De moeder van de andere team ruiter, Joao, was de blonde vrouw die ook de fakkel het stadion in bracht tijdens de opening. Zij had een zilveren medaille tijdens de olympische spelen in Atlanta met Basketbal. Ze was ook 1 van de beste vrouwelijke basketbal speelster ter wereld en is opgenomen in de Women's basketball Hall of Fame en de FIBA hall of Fame.
3)
Tot voor kort was het niet mogelijk voor brazilianen om 2x met hetzelfde paard je te proberen te kwalificeren voor de olympische Spelen. Als je het 1x met paard x geprobeerd had, dan moest je na 4 jaar het weer met een andere proberen.


Er werd stevig meegeleefd met de Nederlandse deelnemers.
Aranel schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik bid vast even tot het vliegende spaghettimonster dat Parzival heel erg lossig en ontspannen is vandaag en de rest van het toernooi zodat het een waardig afscheid wordt!

Ik bid vooral dat Adelinde haar armen van staal heeft thuis gelaten. Vond de foto's van de training van haar en Parzival niet echt fijn.


Voor Adelinde Cornelissen mocht het niet baten.
Citaat:
Needje schreef:
Ik vind t er niet soepeltjes uitzien. Veel mond open ook en tong er half uit.
Oh ze stopt!!

Vala schreef:
Selima schreef:
Op BBC wordt verteld dat Parzival gisteren in zijn gezicht was gebeten door een spin (als ik het goed hoorde). Dat de dierenartsen wel het gif hadden kunnen verwijderen, maar dat Adelinde hem toch zodanig 'lacklustre' vond, dat ze besloot te stoppen.

Nou dat was ook zo, zat geen leven in, zo lauw zag het eruit. Blijft klote..



Edward Gal reed wat op safe na het afgroeten van Adelinde
marygoround schreef:
Vind de spanning ook absoluut begrijpelijk! Ik vind het strak, maar netjes - safe. Is misschien m'n Hollandse bril maar heb absoluut beroerder voorbij zien komen vandaag, om het zo maar te zeggen.


Bij Diederik van Silfhout liepen de meningen op Bokt behoorlijk uiteen.
Citaat:
Suus___ schreef:
Oh wauw, top proef hoor! Vind diederik zon fijne ruiter!

purkie schreef:
Ik vond het niet prettig om naar te kijken, stap is vreselijk eerste stuk, druk regelmatig zijn rug weg..

Michelle77 schreef:
Mager... Had zeker 2/3% hoger gemoeten

Neverland schreef:
Ik vind het wel een terechte score... Proef deed mij niet zoveel als ik eerlijk ben. Neemt niet weg dat hij wel super netjes gereden heeft! :D



Er werd meegeleefd met de pas 21-jarige Belgische Jorinde Verwimp die individueel startte.
Citaat:
History_ schreef:
Als Vlaming, ben ik niet helemaal fan van de proef. Het oogt inderdaad rommelig en helaas ook wat fouten. Maar wel heel knap om er op zo'n jonge leeftijd te kunnen staan, naast al die toppers :)

Damned schreef:
Ik vond wel dat hij mooi los liep, niet zo verkrampt als vele paarden, en erg hoge verwachtingen had ik niet, dus vind het nog best meevallen voor België :+



En gouden combinatie Charlotte Dujardin en Valegro werd vakkundig geanalyseerd.
Citaat:
Varekaj schreef:
Hele nette appuyementen, mooi ruim geschaard. Mocht alleen tikkie rechter in het lijf, maar kan aan de hoek van de camera liggen. Mooi rechts achterwaarts ook.

xChanelx schreef:
9 voor de piaffe? Rechtsachter bleef toch echt staan, bijzonder.
Verder hele nette, beheerste proef met duidelijk schakelen.
Deze piaffe weer even rechtsachter aan de grond



Ondertussen bleven de Bokkers het positief inzien voor alle ruiters, hoe goed of slecht er ook gepresteerd werd.
Citaat:
Nils_010 schreef:
oow de japanner had zelfs nog 2x een 2 voor de piaffe.. knap de rest waren 1nen

Minke_ schreef:
Patrik piaffeerde mooi. Paard alleen niet zo :Y)

Paard2014 schreef:
Roodvos schreef:
Die hekjes hebben het wel zwaar vandaag }:0 .

Dingen staan ook gewoon in de weg ;-) Wie zet ze er dan ook neer?!


Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:36

Dressuur - Grand Prix Special

In de Grand Prix Special kwamen de beste zes teams opnieuw aan de start, plus de beste acht individuele combinaties (die geen deel uitmaakten van een team). Na de Grand Prix ging Duitsland met 81.295% aan de leiding. Groot Brittannië stond op de tweede positie met 79.252%, gevolgd door de Amerikanen met 76.971%. Nederland stond daar iets onder op een vierde plaats met 76.043%. Na de Grand Prix Special was ook de verdeling van de teammedailles bekend.
Het topic van de Grand Prix Special telde maar liefst 89 pagina's: [VN] [HK] Rio: Dressuur dag 3, de Grand Prix Special

De Nederlandse combinaties werden erg wisselend en wat lager dan verwacht gejureerd.
Over Edward Gal:
_Snow_White schreef:
een 6 en een 9 voor dezelfde pirouette...? :+

Over Diederik van Silfhout:
bestekhaha schreef:
Ah ik vond dit mooi ogen! Foutje in het aanzetten bij de eerste pirouette en een onregelmatigheid in de passage op de laatste lijn volgens mij, maar vond t fijn om naar te kijken!

Over Hans Peter Minderhoud:
Dee_Es schreef:
Wel leuk commentaar weer bij de BBC. Wow that extended trot, now they're really reaching for the 9 or 8+ buttons....oh the jury didn't like it as much as I did :\


De hoogste dagscore was voor Isabell Werth, al waren daar de meningen over verdeeld.
Citaat:
Effie_lover schreef:
Omg ze is gewoon aan het lichtrijden... ALWEER

Nies_ schreef:
40 RIDER'S POSITION AND SEAT 2 10 9.5 10 9 9.5 10
:=

JudArthos schreef:
Pssst, door blijven zitten Werth :')
Verder vind ik dit weer een prachtige proef om na te kijken, vind de combi juist erg fijn!


En daarmee ging het teamgoud naar Duitsland, teamzilver naar Groot-Brittannië en teambrons naar de USA.

Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:37

Dressuur - Kür op muziek

De laatste dag van de dressuur was de kür op muziek, waar een score wordt gegeven voor de technische en voor de artistieke performance. De beste 18 combinaties van de Grand Prix Special strijden daar om de individuele medailles, waarbij er per land maximaal 3 ruiters mogen deelnemen.
[VN] [HK] Rio: Finale dressuur, de Kür op muziek was het topic waar de discussie plaatsvond, maar ook intens werd meegeleefd.
Afbeelding


Na zoveel dagen gezamenlijk proeven kijken ontstond er een echt communitygevoel waar veel ruimte was voor humor. Er werden zelfs appjes gedeeld.
Citaat:
Wuis schreef:
Waarom zoomen ze altijd zo in op de geslachtsdelen van de ruiters. :+

Deliana1993 schreef:
Wuis schreef:
Deliana1993 schreef:
Ik vind die patrik echt een leuke vent om te zien !

Oh dus jij hebt gvraagd of ze even wilden inzoomen op z'n kruis. _O-

Ssssssst, was een stiekeme vleeskeuring! :')

knollentuin schreef:
Pfff weer een kruis in slomo, is 't raad de broek vandaag?



Ook werd er onderling veel uitgelegd en toegelicht.
Citaat:
Roodvos schreef:
xChanelx schreef:
Roodvos en Esmee: dank voor de link, maar ik bedoel meer het waarom is de ene proef bijvoorbeeld 80 en de andere proef 75? Is dat smaak of is er een checklist o.i.d. waar iets aan moet voldoen?

Nee, smaak zou niet uit mogen maken. M.b.t. muziek of het passend is bij de beweging ( ritme) en combinatie. Het moet iets toevoegen aan de proef.
Rijbaan gebruik vooral originaliteit van de plaats waar je de oefening doet. Afwijkend van de standaard proef.
Moeilijkheidsgraad: opeenvolging van bepaalde oefeningen. Verruiming gevolgd door opperste verzameling bijvoorbeeld. Maar daar is geen score tabel voor zoals bijv. bij het turnen. Mijn inziens zou dat wel kunnen en verhelderend zijn.

Dorine92 schreef:
xmichxrocky schreef:
Anna79 schreef:
Ik vind het echt bizar hoever de stang doorslaat bij Patrik, de kinketting zit dan volgens mij amper vast anders zou dat niet gebeuren. Vraag me af wat voor rare inwerking het bit krijgt op deze manier.

Zie ik ook idd!

Of het bakstuk zit heel los. Ook dan gaat het bit kantelen. Maar dat doet ie vast niet zomaar. Ik rij er zelf ook eentje die graag het spul op half 11 wil hebben. Dan denk ik: prima hoor paard als jij dat zo wil. Als je je best maar doet.



Vol enthousiasme voor de kür van Hans Peter Minderhoud:
Citaat:
Varekaj schreef:
van gestrekte galop naar pirouette, gedurfd!

Amanda schreef:
80.553 voor Hans Peter Minderhoud en een 1e plaats! Goed gedaan!
83.143 voor artistiek!

bnr schreef:
HP reed met wat minder druk dan bij de GP en de Spécial en dat pakte beter uit en het geheel zag er daardoor vriendelijker uit. We weten inmiddels dat deze jury dat belangrijk vindt. Ondanks kleine hakkeltjes goed gedaan door HP en Johnson!



Diederik van Silfhout en Arlando reden een fijne proef.
Citaat:
Dioxide schreef:
Lekker op lengte, je ziet Arlando ook over zijn hele lijf sluiten als dat gevraagd wordt. Oogt soepeltjes tot dusver, lekker lichtvoetig :)

Liek_ schreef:
Het zag er echt ontspannen uit! Alsof het een trainingsrondje was. Dit was wel erg prettig om naar te kijken.

Askja schreef:
Fijn beeld. Echt harmonie tussen ruiter en paard. Hopelijk wordt het gewaardeerd!

Maar die waardering kwam niet.
Citaat:
AnneOmie schreef:
Tsjaaaaa ik zeg maar niks meer... k*tscore inderdaad. Mooie kur, erg fijn om naar te kijken. Jammer van de eners.

Niniane schreef:
Jammer dat je niet net zoals bij turnen een inquiry in kan dienen.



Het brons werd Kristina Broring-Sprehe met Desperados zeer gegund (87.142%):
Littera schreef:
BaileyMix schreef:
Ja ik zie dit ook echt 100x liever dan een Charlotte of Isabell. Top kür dit!

Dit verdient een medaille, hoe naar het ook voor Nederland is. :j


Maar zowel Isabell Werth (zilver met 89.071%) als Charlotte Dujardin (goud met 93.857%) scoorden toch hoger.
Citaat:
Littera schreef:
Ik vind het wel leuk dat Charlotte voor de gelegenheid haar muziek heeft aangepast. Het was even wennen in het begin, maar nu ben ik als een soort mislukte slang aan het meeswingen. :D

_Snow_White schreef:
Dit gaat de 90% denk ik wel voorbij. Relaxed, moeilijk, correct, op de muziek en alles ziet er gewoon los en makkelijk uit. :j


Jotoma schreef:
Vind de benen en bips van Isabelle wat te fors voor bij dit paard.

Bloodymary schreef:
Oh, wat een truttenmuziek zeg!

Kendra schreef:
Wel moeilijke kür - maar het lijkt alsof Weihegold de pijp een beetje leeg heeft? Werth moet wel werken.

Marjoow schreef:
Is weihegold nou zo'n hobbelpaard?

CalvinenGino schreef:
Vind hem wel met meer expressie piafferen dan Valegro

Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:40

Springen - Landenwedstrijd

De landenwedstrijd werd over meerdere dagen gereden. Wat een spanning achter de televisie of livestream en natuurlijk op Bokt!
[VN] [HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie was het topic van de eerste dag. De kwalificatiewedstrijd vond plaats tussen de Grand Prix Special en de Kür op muziek van de dressuur. [VN] [HK]Rio: springen dag 2 - eerste ronde landenwedstrijd en [VN] [HK]Rio: Springen dag 3 - tweede ronde landenwedstrijd waren de topics van de landenwedstrijd.

Veel bokkers stelden hun dagelijkse leven even uit om de livestream te bekijken. Koken, eten, douchen - alles werd snel in de pauzes gedaan.
Citaat:
Goldwynn schreef:
Nederland hierna toch? Dan stel ik het koken nog even een paar minuutjes uit :P

Ess_Ramona schreef:
Ik moet plassen, maar ben bang dat ik dan wat mis :').

Twilight schreef:
effe pauze, snel naar de wc hahaha

Varekaj schreef:
KOmt er nog een pauze? In huispak met wat lekkers en een kop thee kijkt gezelliger dan in mijn stinkende stalkleren :))

PrimaDonna_ schreef:
Is net geweest... ben ik snel onder de douch gestapt :j

karijn schreef:
Ik ga zo de Taco's klaarmaken. ipadje mee de keuken in

Danielleeee_ schreef:
Ik ga maar eens koken.. In de keuken, met mijn laptop :')


Alle ruiters werden scherp in de gaten gehouden, maar zodra er een Nederlandse of Belgische ruiter in de ring kwam, ontstond er echt enthousiasme.
Citaat:
Effie_lover schreef:
GO JEROEN!

Littera schreef:
Jeroen Dubbeldam is in de ring, spannend. :D

Silkaay schreef:
Hierna een Belg *\o/*

romyloverrr schreef:
Belgieeeee :D

schirocco24 schreef:
Maikel zet hem op!

ChristyT schreef:
Foutloooooooos! *\o/* *\o/* *\o/*

bestekhaha schreef:
FOUTLOOS!! :)F

Bunn schreef:
Tijd voor Zirocco en Jur! <3

Pebblea schreef:
Jaaaa! Harrie! Hopen op foutloos!


Maar het was niet alleen maar vreugde tijdens deze Olympische Spelen. Veel teleurstelling heerste onder de kijkers. Tijdens de kwalificatierondes weigerde Zirocco Blue tot twee keer toe, waarna Jur Vrieling werd uitgebeld. Daar bovenop werd hij gediskwalificeerd voor het individuele springen vanwege 'overmatig zweepgebruik'. Ook twee dagen later, tijdens de eerste ronde van het teamspringen, weigerde Zirocco. Jur mocht de tweede dag van het teamspringen wel meedoen, maar besloot zelf dat het genoeg was. Het vertrouwen was er niet meer, en hij wilde dit eerst weer vanaf de basis gaan trainen. Ook op Bokt kwam veel commentaar over Jur Vrieling en Zirocco Blue.
Citaat:
xAnniiek schreef:
Dit meen je niet... Wat zonde! :n

Jolien87 schreef:
Ik heb altijd maar weinig respect voor al dat gemep. Sla dan lekker je frustratie op een boksbal eruit.

Heike schreef:
Ik ben niet tegen een mepje. Maar dit was uit frustratie. Dat maakt het verschil.

bigone schreef:
Was wel een hele slechte ronde, het leek alsof hij alles heel netjes , rustig en stijlvol wilde doen, tempo lag op de driesprong al aan de lage kant. Misschien had hij zijn dag niet of het paard, wel banketstaaf dat dit op de OS gebeurt. En meppen na uitbellen is altijd fout, wie het ook doet.

Liezel1 schreef:
Eerlijk, ik vond die mep terecht. Was heel duidelijk dat het paard het hele parcours niet aan de hulpen was, "dwars" was en dit zag je van ver aankomen.... Zirocco had er duidelijk de "p" in...

FunkyMistiC schreef:
Zoo zonde voor Jur en ZB.. Hoop dat ze weer beetje aan vertrouwen kunnen werken, ze zijn een topcombinatie hoop dat we dat terug gaan zien :)


Harrie Smolders, Jeroen Dubbeldam en Maikel van der Vleuten bleven dapper doorstrijden op de eerste dag van het teamspringen.
Citaat:
Ess_Ramona schreef:
Wel leuk dat Maikel eerste staat!

Met nog 13 anderen :+.

Silkwood schreef:
JEROEN!!! Foutloos en binnen de tijd!! WAT een prachtman!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Schoentje schreef:
Maikel en Verdi weer fantastisch. Ze doen het toch maar elke keer weer als het om het teamresultaat gaat!

Drico schreef:
Jahoor!! Gewoon 3 foutloze! Gaat super! *\o/* :Y) _/-\o_


Na drie foutloze rondes werd er ook de tweede dag weer enthousiast meegekeken en gejoeld. Sommige bokkers waren er zo nerveus van, dat ze niet meer durfden te kijken.
Citaat:
saskiaojan schreef:
Durf niet te kijken.....

OW sjit

Aranel schreef:
Ik ben van angst maar geschakeld naar een programma over treinen op NPO2 :')

tweetty schreef:
ppff is inderdaad te spannend af en toe ff zappen naar npo2 haha

nicole_floor schreef:
Ben bang dat verdi nu niet de balken laat liggen. Omg ik denk dat ik zo maar naar Npo2 ga zappen.

blyth schreef:
Ik hou het niet meer hoor.. Waar waren die treinen? :+

Dee_Es schreef:
Stiekem duurt zo'n rondje best lang als je je adem inhoudt :') Maar het ging goed gelukkig!


Langzaam werd er uitgekeken naar een medaille voor het Nederlandse team.
Citaat:
Didi146 schreef:
Kunnen we nog een medaille krijgen als de andere 2 foutloos rijden?

Echt jammer van Jeroen, zenith was gister juist zo scherp

fohadie schreef:
Ik hoor de comentator het steeds over de strafpunten van gister hebben. Beginnen we vandaag niet op 0 dan? Dan heeft NL nog steeds een kansje op een medaille..

fohadie schreef:
NL nu nog 3e, medaille is nog steeds mogelijk.

eenitraM schreef:
Frankrijk gaat voor goud.

_Snow_White schreef:
Op naar het brons..


Maar helaas, na een balk en een tijdfout van Jeroen Dubbeldam, en de ene tijdfout van Maikel van der Vleuten, maakte Harrie Smolders drie springfouten en behaalden we met 18 strafpunten de zevende plaats in de teamfinale.
Citaat:
MelanieB schreef:
Wauw. Dit was wel heel erg dramatisch.... -O-

bestekhaha schreef:
Dag brons -O- -O- -O-

Carr_friesje schreef:
Terecht geen medaille, wtf was dit? :')

horsies5 schreef:
|o |o |o
Helaas pindakaas.. Daar gaat de medaille -O-

xChanelx schreef:
:(:)

Ontzettend jammer, had het de toppers zo gegund...

Thats_Me schreef:
Toch vind ik dit het mooiste aan de springsport. Als alles klopt wint de beste. Helaas voor ons is dat dit keer niet Nederland.

Nieuwsredactie

Berichten: 14100
Geregistreerd: 20-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:41

Springen - Individuele finale

Ook op de laatste dag zaten de trouwe bokkers weer klaar voor de tv of met de livestream aan. En natuurlijk Bokt op de achtergrond om weer gezellig mee te posten in het laatste topic: [VN] [HK]Rio: Springen dag 4 - individuele finale

Harrie Smolders kwam als eerste aan de beurt in de individuele finale, die er op de hindernis meteen een balk af reed. Ondanks dat hij de tweede manche wel mocht rijden, trok hij zich terug om zijn paard te sparen.
Citaat:
fleurtjeuh schreef:
Go harrie!
Edit: laat maar -O-

Sandyislief schreef:
Pff de eerste al eraf..

November108 schreef:
Zonde, was verder echt een nette ronde!

Citaat:
Sky schreef:
Huh, ze zeggen dat Harrie niet gaat rijden?

Niwla schreef:
Volgens FB start Harrie niet i.v.m. de vele nullers en om Emerald te sparen.

Cha_rity schreef:
Wat jammer dat hij niet meer start. Maar wel een knap besluit en een goede reden om niet meer starten

Jester_ schreef:
Harrie, een echte dierenliefhebber zo te zien (wat volgens sommige niet kan in de topsport). Maakt toch geen kans en start gewoon lekker niet om zijn paard te sparen, top :j


Familieleden en partners keken met een schuin oog mee met de bokkers, waaronder een aantal slimmeriken die wel wat namen hadden onthouden.
Citaat:
karijn schreef:
Niwla schreef:
Mijn man vraag net of die ene Duitser met-dat-hele-goede-paard-die-hij-van-een-Nederlander-heeft-gekocht ook mee doet vandaag. Totilas. :')

Een kenner... :D

Hen001 schreef:
Een collega vroeg vandaag of Anky ook meedeed.. :')

Schoentje schreef:
Kaus schreef:
Mijn zus vraagt net of Edward Gal ook door is _O-

Ja, die reed net een foutloze cross met Salinero. Dat hij dat niet weet! :')


Maikel reed met Verdi net als Harrie één balk eraf, maar dan niet op de eerste, maar de laatste hindernis. In de tweede manche had de combinatie helaas nog een balk, met daarboven op een tijdfout, wat hem in totaal 9 strafpunten opleverde.
Citaat:
ElineR schreef:
Nooo :oo. Vleuten kan ernaar fluiten.
Zo veel nul rondes zijn er eigenlijk.

L0veMyHorse schreef:
pffff wat zonde, laatste hindernis -O-

mairead schreef:
Jotoma schreef:
Ahh ze zingen "verdi, verdi, verdi"!

Hahah; vast! :') :j

Jotoma schreef:
Jammer, maar mooi uitgereden


Na de rit van Maikel waren alle ogen op Jeroen gericht. Jeroen bleef in beide manches foutloos, maar terwijl iedereen thuis al bijna begon te juichen, verscheen er toch ineens een tijdfout in beeld. Een tijdfout van twee honderste van een seconde.
Citaat:
Littera schreef:
Alle hoop nu op Jeroen Dubbeldam. Verdi toch.

Jolien87 schreef:
Hollands laatste hoop. :(:)

Geryon schreef:
Dit meen je niet 0.02!!!!

Selina schreef:
}%>~£#£~

Zat al te juichen en toen zag ik de 1...

ElineR schreef:
Twee honderdste >;), wat zuur zeg -O-.

xChanelx schreef:
Ah wat is dit zuur... Nu hopen dat alles bij iedereen er verder afvalt, want wat een geweldige ronde!


Dit was het moment dat we wisten dat er geen medaille voor de Nederlandse paardensport in zat. En dat was al zo lang geleden voor het laatst gebeurd, dat er even goed gegraven moest worden naar wanneer dat precies was.
Citaat:
_Snow_White schreef:
Kans op medaille is denk ik wel weg, zijn toch wel erg veel goede ruiters/paarden die nog moeten komen.

Niniane schreef:
Rinske schreef:
Hoe lang is het eigenlijk geleden dat we geen enkele medaille in de paardensport hebben gehaald op de OS? :')

Tijdperk van voor Anky of zo :=

Niniane schreef:
1988 was de laatste keer dat er totaal geen medailles werden gewonnen. := Tijd om te gaan evalueren

XxLiEsJuHhxX schreef:
1988 de laatste keer geen medailes voor nederland bij de paarden.. :oo

Maar O wat heeft Jeroen hem goed gereden net! :D



Het ging niet alléén maar over de ruiters, de paarden en het parcours. Op de schaarse momenten dat de NOS de paardensport op tv uitzond, werden ook de commentatoren beoordeeld.
Citaat:
Aranel schreef:
Jeumig wat een seksloze kerel nu bij de NOS := Mag hopen dat hij geen commentaar gaat geven :')

R12312 schreef:
Willem Greve, super aardige gozer en fantastische ruiter.

joyce_eddy schreef:
Geweldig Willem Greve had hem niet herkent tot hij wat platter begon te praten haha wat een kerel

Aranel schreef:
Jan Roelfs, doet normaal voetbal en dat is te merken, haha. Geen kennis van rijtechnische zaken. Maar ik vind hem leuk zo samen met Laurens :j

HorseTimeXL schreef:
Vond t zo mooi wat Laurens in het begin van de Olympische spelen zei. Hij had het liefst thuis gebleven, maar hij vind het belangrijk dat de paardensport goed verteld word. Hij ziet het echt als zijn roeping.



Natuurlijk was er ook nog ruimte voor wat humor tussendoor.
Citaat:
DideH schreef:
OH OH OH zag je dat parcours van die tractor! :oo :oo :oo :oo
Hij was foutloos! *\o/* Ik ben fan!

Littera schreef:
Hij rijdt echt fantastische lijnen inderdaad!

Bunn schreef:
Jup. Goed ritme, netjes in balans. Ik zeg goud. :D :')

Littera schreef:
In de ideale wereld hebben wij morgen allemaal zo'n prachtig springpaard en heeft DideH een mooie tractor. :+

Littera schreef:
Paard Clooney is bijna net zo knap als acteur Clooney. :+

Ess_Ramona schreef:
Pas maar op, dadelijk krijgt paard de hoofdrol

Littera schreef:
Een tijdfout,
dat is iets waar je om rouwt.
Gelukkig was het anders dan bij Kevin Staut,
want die raakte zelfs het hout,
door een springfout,
en vier strafpunten laten je niet koud. :+

mairead schreef:
_Snow_White schreef:
Fine Lady heeft trouwens wel erg grote oren :=

Als ze daarmee een keer flappert, dan springt ze extra hoog! :j
Das het geheim achter het succes, natuurlijk! :)*


Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:19

Erg leuk overzicht.

Maes vond het prachtig en heeft iedereen staan aanmoedigen.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:28

Superleuk overzicht!
Ik mis alleen nog de foto van Schoentje die haar paard zo'n beetje naast de computer heeft geparkeerd om nog een ronde springen te kunnen kijken :))

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:33

Leuk overzicht! Heb alle topics met veel plezier bijgehouden :)

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:03

Chocopasta schreef:
Superleuk overzicht!
Ik mis alleen nog de foto van Schoentje die haar paard zo'n beetje naast de computer heeft geparkeerd om nog een ronde springen te kunnen kijken :))


Haha of het selfie-os kijken-springfilmpje :+

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:26

Leuk overzicht , volgende Spelen ook een topic voor de moderne vijfkamp we hebben ons zeer vermaakt met de beelden van de meest stuurloze rondes en mooi schimmels

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:49

Wat leuk gedaan, top, bedankt!

Anoniem

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:39

Hé, wat leuk gedaan dit! +:)+

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:07

En ik sta er nog tussen ook (voor het eerst) *\%/* he he eindelijk erkenning op bokt! :') , maar wel heel leuk gedaan! Ik heb genoten van jullie gezelschap en van het professionele commentaar van b.v. Schoentje! Thank's dames en heren! +:)+

Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:42

Wat een leuk overzicht, zie mezelf ook staan, met mn enthousiaste hoofd _O-
Super leuk gedaan zo! :D

Anoniem

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:08

Wat ontzettend leuk gedaan zeg! En wat een werk! _/-\o_

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:00

Was gezellig! Zo kon ik mooi vanaf de rug van een paard nog bijhouden hoe er gesprongen werd op de OS!

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:09

Het springen bij de vijfkamp was anders ook heel gezellig om te volgen met andere bokkers! :j
Wat een vondst was dat!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:13

Super leuk!! Ik mis alleen het verslag van de moderne 5 kamp, dat was wel het hoogtepunt en tegelijk het dieptepunt van de spelen. Wat hebben we daarom gelachen _/-\o_

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De Olympische Spelen op Bokt: sport, spanning, support

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:25

Quotes mogen hier in het topic geplaatst worden hoor!
Van de vijfkamp zelf zullen we nog een apart artikel maken om deze tak van sport extra onder de aandacht te brengen :j

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:07

Moderne Vijfkamp

Na de 4e dag springen zat het erop voor de Nederlandse equipe helaas zonder medailles. Silkaay was de eerste die daarna de vijfkamp in het topic opmerkte en al snel haakte er meer aan. Bij het paardenonderdeel van de vijfkamp krijgt de ruiter door een loting een willekeurig paard waar hij of zij 20 minuten mee mag voorrijden met vijf oefensprongen. /3

Gelukkig was niet alles bij de vijfkamp nieuw en voelde het zo toch een beetje vertrouwd.
Esmee_98 schreef:
Hey, de smartieshindernis is bij de moderne vijfkamp! *\o/*

Als snel kregen we door dat het ‘Olympisch niveau’ hier wat anders geïnterpreteerd moest worden, na een eerste val mag er zelf weer worden opgestapt om verder te rijden!
Fenrir schreef:
Oeps dat was IN de sprong :=

Sunrise19 schreef:
Wat doet deze? Van voor naar achter van links naar rechts?

lovelynutia schreef:
Hij neemt het wel leuk op, twee keer solo over de hindernis en nog steeds lachen

We zagen als snel kansen op Nederlandse Bokt medailles in Tokyo 2020 8-)
Niniane schreef:
Ik denk dat ik in deze Vijfkamp eigenlijk best wel een toekomst zie voor de gemiddelde Bokker. :)) Schermen en pistoolschieten wordt dan wel een puntje. :')

Niniane schreef:
9 van de 10 Bokkers zou dit parcours kunnen rijden. Sommige van de ruiters zijn gewoon passagier.

mairead schreef:
Sakura789 schreef:
Je kan gewoon gaan kwalificeren denk ik op kampioenschappen. Alleen is de sport geen A status, dus je mag alles zelf regelen en betalen (net als de badmintonners).

Ik voel crowdfundingsacties aan komen :')

Omdat de paarden twee keer het parcours rond gingen en sommige ook op beide dagen sprongen, werden de favorieten al snel gekozen. Met name de schimmels waren geliefd. Ondanks de vast strenge voorselectie gaven sommige paarden meer vlieg dan springles en zaten we vol spanning te kijken.
soloro schreef:
Het regent ruiters ipv balken :')

Sunrise19 schreef:
Vind de meeste van deze paarden echt helemaal geen amateur paarden hoor. := Zitten een paar hele hete tussen, vind het echt levensgevaarlijk. :')

Hoe snel je fan kunt worden van iets bleek maar weer, we hebben ons zo goed vermaakt dat er zelfs terug is gekeken naar de vijfkamp van de Londen Spelen!
soloro schreef:
Morgen kunnen we weer praten hierover, de mannen moeten morgen om half 9 haha

Fenrir schreef:
Ik ga ook helemaal stuk om die condoompjes die zo droog bij de hindernissen heen en weer wandelen :')

Nissima schreef:
Oh ja en met de brancard er tussen loopt het ook nog uit natuurlijk. De livestream is er nu wel tussenuit zie ik, dus niet meer wegklikken nu :=

Na en hoop herten sprongen, soms weinig tempocontrole maar zeker ook een aantal knappe rondes door de fikse buien was het ook met de vijfkamp voorbij.
mairead schreef:
Kan Bokt niet aan een aantal van die dekjes komen en dan verloten middels een prijsvraag ofzo? O:)

lovelynutia schreef:
Mensen het was weer een mooie avond en een enerverende paarden Spelen in RIO. :wave: Helaas geen medailles maar we zien elkaar bij de kwalificaties voor Tokyo, dan gaat een podiumplekje wel lukken ;)