Ludger Beerbaum gestopt bij Duits springteam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Ludger Beerbaum gestopt bij Duits springteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 17:05

bokt.nl / pferd-aktuell.de
Afbeelding
Ludger Beerbaum tijdens CHIO Rotterdam in 2010. Foto: Charles.



Na 158 internationale starts voor het Duitse team is het voor de 53-jarige Ludger Beerbaum nu klaar. Zoals aangekondigd tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro, heeft Beerbaum afgelopen zaterdagavond in Barcelona zijn carrière in het nationale team beëindigd. Als individuele ruiter wil hij wel nog internationaal starten.

In augustus 1985, tijdens een wedstrijd in de Ierse hoofdstad Dublin, begon Beerbaum bij het Duitse springteam. In de jaren erna volgden 133 starts op internationale wedstrijden en 24 kampioenschappen voor het Duitse team. Zijn eerste Olympische medaille won hij in 1988 in Seoul: teamgoud. In totaal won hij 21 medailles voor het team, vier gouden en een bronzen op de Olympische Spelen, twee gouden, een zilveren en een bronzen op de WEG en zes gouden, vier zilveren en twee bronzen op de Europese Kampioenschappen. Beerbaum is negen keer Duits kampioen geweest en met 134 starts op de Nations Cup is hij een recordhouder.

In Riesenbeck heeft Beerbaum een trainingsstal, waar hij jonge en getalenteerde ruiters en paarden begeleidt, wedstrijden worden georganiseerd en paarden worden gefokt. "Het leven heeft me goed behandeld. Er waren hoogtepunten en dieptepunten in mijn carrière, maar het was een fantastische tijd en het is goed zo." In de komende maanden wil de ruiter eens op vakantie gaan. Concrete plannen voor wedstrijden, heeft hij nog niet. "Mijn paarden zijn nog niet zo oud, maar ik wel. Ik voel de adem van de jongere ruiters in mijn nek. De sport heeft zich enorm ontwikkeld in de afgelopen jaren. Het wordt tijd dat ik plaats maak voor de jongeren. Natuurlijk wilde ik niet zomaar stoppen, maar dat op het juiste moment doen."

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Ludger Beerbaum gestopt bij Duits springteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:54

Respect.