Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veiling voor Olympisch paard van Clare Abbott

 
Profiel   

Bokt.nl / Horse and Hound


In november zal het Olympische paard Euro Prince via ene veiling verkocht worden. Euro Prince kwam afgelopen Olympische Spelen met de 29-jarige amazone Clare Abbott voor Ierland aan start in de eventing. Individueel behaalden zij hier een 37e plaats en werden achtste met het Ierse team.

"Voor de eigenaren is de tijd rijp om hem te verkopen. Hij is in absolute topvorm", meldt Abbott. "Natuurlijk zou ik hem graag blijven rijden. We hebben de afgelopen jaren een fijne samenwerking opgebouwd. Mijn team en ik zijn er kapot van." Abbott begon in 2008 met de markante vosruin toen hij vijf jaar oud was. In Rio maakte ze haar Olympische debuut met 'Sparky'. In 2014 wonnen Abbott en Sparky de CCI3* Ballindenisk Horse Trials door hun goede dressuurscore en vorig jaar werden ze negende op de viersterren wedstrijd in Pau. "Ik hoopte op winst op Badminton 2017 en ook nog andere kampioenschappen te kunnen rijden", aldus Abbott, die naast een baan in de paarden ook parttime als wiskundedocente werkt.

Haar kwalificatie voor het Ierse team voor de Spelen ziet de 29-jarige amazone als de beloning voor haar harde werken. "Je hebt geen sjieke accommodatie nodig of een groot landgoed. Ik heb een professionele instelling, de beste training en ik doe alles wat ik kan met mijn paarden. Ik hoop een inspiratiebron te zijn voor mensen.”

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-16 10:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen