Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grand Prix-paard Lautrec valt dood neer onder amazone

 
Profiel   

Bokt.nl / Eurodressage.com
Ingezonden door Ketaki


Grand Prix-amazone Tina von Block liep op 17 oktober een gebroken heup op. Tijdens de training viel haar toppaard Lautrec door een scheur in de aorta plotseling dood onder haar neer.

Lautrec was een zestienjarige nakomeling van Lord Sinclair x Adlerschild XX. De hengst was goedgekeurd maar heeft geen nafok achtergelaten. De fokker van Lautrec, Martin Niedermaier, fokte ook het Olympische paard Lorenzo, van Severo Jurado Lopez.

Von Block startte de hengst sinds hij vier jaar oud was. In 2005 werd hij tijdelijk gereden door trainer Uwe Schwanz. Sinds 2006 reed Von Block zelf weer en behaalde onder meer een elfde plaats op het Bundeschampionat voor zesjarigen. Als zevenjarige liep Lautrec Lichte Tour en werd gaandeweg verder opgeleid tot Grand Prix-niveau. Van 2009 tot en met 2012 startten ze internationaal met starts op de CDI's van Munich, Stuttgart, Achleiten, Frankfurt en Brno.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 20:49 



 
Profiel   

Wat moet dat erg zijn geweest voor die amazone

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 20:58 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig! Vreselijk voor von Block..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 21:34 



 
Profiel   

Jeetje, dat is toch wel één van de ergste dingen die je als ruiter kan overkomen denk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 21:39 



 
Profiel   

Oh wat eng heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 23:09 



 
Profiel   

Heftig zeg sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 00:12 



 
Profiel   

een nachtmerrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 07:01 



 
Profiel   

Vreselijk als je paard dood onder je neervalt maar ik krijg gewoon rillingen als ik me bedenk hoeveel pijn de amazone moet hebben gehad met een levenloos paardenlichaam op haar been %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 07:05 



 
Profiel   

Dat is toch wel één van de grootste nachtmerries voor een ruiter! Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is, niet niks dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 07:09 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie voor haar -O- |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 09:09 



 
Profiel   

Pffff mijn vorige merrie heeft dat gehad. Mijn zusje zou op dat moment op haar zitten, maar werd godzijdank verhinderd waardoor haar ritje later op de dag werd gepland. Ben nog elke dag dankbaar dat ze verhinderd werd.

Vreselijk ook om zo je kameraad te verliezen. Binnen 2 min zonder enig teken zijn ze gewoon weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 10:22 



 
Profiel   

Jeetje heftig zeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 10:34 



 
Profiel   

Wat een vreselijk nieuws zeg, wat naar om mee te maken. Sterkte voor de amazone.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 10:58 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Pffff mijn vorige merrie heeft dat gehad. Mijn zusje zou op dat moment op haar zitten, maar werd godzijdank verhinderd waardoor haar ritje later op de dag werd gepland. Ben nog elke dag dankbaar dat ze verhinderd werd.

Vreselijk ook om zo je kameraad te verliezen. Binnen 2 min zonder enig teken zijn ze gewoon weg.


Hier ook, mijn paard heeft haar aorta gescheurd tijdens het longeren. Ik zou gaan rijden, maar toch niet zo'n zin dus maar gaan longeren...

Maar het is 1 van de meest erge dingen die ik heb meegemaakt. Is al dik 3 jaar geleden maar vergeet het nooit meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 11:59 



 
Profiel   

Wat een gruwel. Je maatje overleden en jij in het ziekenhuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 12:08 



 
Profiel   

Wat vreselijk! En wat hoor je dat tegenwoordig vaak... Eng!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 12:11 



 
Profiel   

Jee, wat vreselijk!
Aan de ene kant natuurlijk een mooie dood voor een paard.. Gewoon in een keer weg zonder stress of pijn. Maar aan de andere kant, je moet er niet aan denken dat je zoiets op een jong paard onder het zadel gebeurt. Stel je voor dat je net lekker in rengalop door het bos scheurt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 12:20 



 
Profiel   

Lui_ schreef
GabberGill schreef
Pffff mijn vorige merrie heeft dat gehad. Mijn zusje zou op dat moment op haar zitten, maar werd godzijdank verhinderd waardoor haar ritje later op de dag werd gepland. Ben nog elke dag dankbaar dat ze verhinderd werd.

Vreselijk ook om zo je kameraad te verliezen. Binnen 2 min zonder enig teken zijn ze gewoon weg.


Hier ook, mijn paard heeft haar aorta gescheurd tijdens het longeren. Ik zou gaan rijden, maar toch niet zo'n zin dus maar gaan longeren...

Maar het is 1 van de meest erge dingen die ik heb meegemaakt. Is al dik 3 jaar geleden maar vergeet het nooit meer!


Mijne nu iets langer dan 2 jaar, maar ik dank god nog altijd op mijn blote knieën dat mijn zusje van toen 16 jaar er niet opzat buiten.

Het gaat zo vreselijk snel en staat inderdaad voor altijd op je netvlies. Je krachtige paard in 2 min gewoon weg.

Heel veel sterkte ook met het verlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 12:47 



 
Profiel   

Een naar bericht, heel eng inderdaad. Maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar iets anders, beetje offtopic...

Er staat dat de hengst was goedgekeurd maar dat er geen nafok is. Hij was al 16, dat is toch raar? Waarom zou je je hengst laten goedkeuren om hem nooit te laten dekken? Heeft iemand een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 17:59 



 
Profiel   

Misschien was hij onvruchtbaar? Of gewoon geen vraag naar

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 22:06 



 
Profiel   

Een van mijn grootste angsten betreffende de paarden... Ik weet niet of ik weer zou rijden er na ook al kan je hier als ruiter niks aan doen...

Verschrikkelijk voor de amazone... Zelf ook nog gewond... Pfff ...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 22:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen