Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14224
Geregistreerd: 20-04-16

Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 16:12

Bokt.nl / Financieel Dagblad / Horses
Afbeelding
Gerco Schröder en London in actie, foto via Wikimedia Commons



Afgelopen week startte de rechtszaak tegen Ger Visser van de onderneming Eurocommerce, dat in 2012 in elkaar stortte. Visser had toen voor zo'n €700 miljoen aan leningen uitstaan. Visser zou zijn inboedel voor het uitspreken van een faillissement hebben weggesluisd naar zijn dochter en zijn zoon. Zo nam zijn zoon Stal Eurocommerce over. De stal is later geveild waarbij het toppaard Eurocommerce London via BVA Auctions verkocht werd aan Glock.

Justitie wil 36 miljoen euro terugvorderen van de familie Visser. De uitspraak van de rechtbank is op 16 december. Visser bekende tijdens de rechtszaak deze week al dat hij handtekeningen heeft vervalst: "Niet voor eigen gewin, maar om de directeur van FGH Bank te beschermen tegen eigen intern onderzoek. Die wist er ook van", sprak Visser.

Onderdeel van de verwijten die het Openbaar Ministerie (OM) de gevallen vastgoedtycoon Ger Visser maakt, is dat hij geld aan zijn kantorenfonds Eurocommerce zou hebben onttrokken via zijn dure paardenstal. Die stal zou hij in het zicht van zijn faillissement te goedkoop aan zijn zoon hebben doorverkocht. "Het zijn dagwaardes", reageert Visser op deze verdenkingen. "Ik weet echt wel wat een paard waard is. Er zijn in Nederland geen mensen die meer verstand van paarden hebben dan ik en mijn zoon. Ik ben een paardenman. Maar het is nou eenmaal de taxateur die uiteindelijk bepaald wat een paard waard is."

Het OM meent dat Visser heeft gesjoemeld met de waardes van zijn paardenstal. In het kort: op 15 november 2011 bekent Visser tegenover zijn financierende banken dat hij zijn vastgoedconcern in de lucht heeft gehouden met vervalste huurcontracten. Twee weken later, ruim een half jaar voor het faillissement van Eurocommerce, brengt Visser enkele kostbare onderdelen van zijn vastgoedconcern in veiligheid bij zijn familie, luidt de verdenking van het OM.

Vastgoed, zoals hotel-restaurant De Roskam in Gorssel, heeft Visser eind 2011 voor 1 euro aan zijn dochter verkocht, terwijl het complex later op 2,5 miljoen euro werd gewaardeerd. De paardenstal van Eurocommerce met 130 paarden verkocht Visser eind 2011 voor 4,3 miljoen euro aan zijn zoon. Later, na het faillissement van Eurocommerce, bleek de stal met prijswinnaars in totaal een bedrag van 17 miljoen euro te hebben opgebracht. Zoon en dochter staan nu net als de vrouw van Visser als zijn medeverdachten terecht voor faillissementsfraude.

De rechtbank legt Visser 'een in het oog springend voorbeeld voor' van het gerommel met de paarden. Na het bankroet van Eurocommerce werd het springpaard California van Eurocommerce op 25 september 2012 door een beëdigd taxateur met terugwerkende kracht gewaardeerd op een verkoopprijs van 100.000 euro op 1 december 2011. Maar wat de familie Visser voor de taxateur dan verzwijgt, is dat dit paard inmiddels al op 1 april 2012 voor 2,2 miljoen euro is verkocht aan de Qatar Armed Forces. De taxateur verklaart later tegenover de Fiod dat hij niet van die verkoop op de hoogte was, maar dat wel had willen weten.

"Dat kan", zegt Ger Visser. "Dat is de verantwoordelijkheid van mijn zoon. Die elementen zijn zoals ze zijn. Dat maakt toch niets uit, als een laag getaxeerd paard later meer blijkt op te brengen?" Een van de rechters vindt het allemaal wel erg toevallig: "U vindt uitsluitend boerenpaarden in afgelegen stallen, die daarna heel veel geld waard blijken?" Visser beaamt het zonder blikken of blozen.
"Weet u wat nu echte oplichting is?", vraagt Visser de rechters. Hij heeft zelf een antwoord. "Hoe er met mijn Olympische springpaard London is omgegaan door de nieuwe eigenaar. Dat paard bleek artrose te hebben. Met pennen en schroeven hebben ze het hele gewricht van het paard in elkaar gehengst, om het toch weer te laten doen met wedstrijden. Dat is pas misdadig. Dat paard heeft 68 miljoen euro bij elkaar gebracht, maar zijn huidige waarde is zero. Zero!"

"Met London is niks aan de hand", laat Wim Schröder aan Horses weten, als hem om een reactie wordt gevraagd op berichten in de pers dat de topper van zijn broer Gerco ‘met pennen en schroeven in elkaar gehengst’ zou zijn. "Hij is fris en goed te pas, London pakt dit indoorseizoen zijn wedstrijden wel mee", aldus Schröder.

Gerelateerde berichten:
[VN] Rechtszaak Ger Visser van Eurocommerce van start
[VN] Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop
[VN] Stal Eurocommerce geveild voor bijna twee miljoen euro
[VN] Springpaard London verkocht voor 8,6 miljoen euro - update
[VN] Glock koopt London en behoudt Schröder als ruiter - update
[VN] Olympisch paard London mag worden geveild
[VN] Rabobank eist paarden van Eurocommerce
[VN] Gerco Schröder spant kort geding aan tegen Rabobank
[VN] Nieuwe ontwikkelingen in zaak Eurocommerce
[VN] Paard London in beslag genomen
[VN] Ger Visser van Eurocommerce verdacht van fraude

BigOne
Berichten: 38527
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:25

Arrogantie ten top.

Boras
Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:40

Ziekelijk. En waarschijnlijk betreft het een erfelijke en besmettelijke aandoening.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:48

weet je wat pas misdadig is al die schuldeisers met lege handen achter laten...dat is pas misdadig! immers die zien hun geld niet meer terug.

Kortom aanpakken deze fraude en ook zijn zoon en dochter kaal plukken

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:44

Wat een jankerd. Als je trucjes niet werken, wees dan ook een vent en ga met je reet op de blaren zitten.

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:55

Al zijn spelletjes liggen open en bloot op tafel en nog blijft hij als een klein kind de andere kant op wijzen. :n

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:56

En toch ben ik wel benieuwd met hoeveel van de toppaarden er toch 'iets' aan de hand blijkt te zijn.

magic_lover

Berichten: 15574
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:01

Jaja, en een paard met pennen en schroeven in z'n be(e)n(en) springt nog op zo'n niveau...? Voor zover ik weet is het niet echt raadzaam om met pennen of schroeven in je lichaam dingen te gaan doen wat grote krachtsinspanning zijn. Omdat de kans dan bestaat dat het juist stuk gaat waar de schroeven e.d zitten. (Verbeter mij gerust als ik het mis heb hoor).
Lijkt mij dat er met een sprong over 1.50m minstens, toch wel wat kracht op de benen aan komt :Y)

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:06

Schaamteloos gerommel voor eigengewin, walgelijk!

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:09

Jemig. Hij kan in ieder creatief boekhouden. Dat moet je m nageven.

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:11

Hij heeft inmiddels zoveel rare verhalen opgehangen dat hij volgens mij de enige is die zijn eigen verhalen nog gelooft.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:14

Ik denk dat als er iemand voor snel geldgewin een paard met pinnen en schroeven bijeen zou zetten, het wel deze man zou zijn...

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:17

Als je maar in jezelf gelooft! :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:21

bigone schreef:
Arrogantie ten top.


Dat was ook mijn eerste gedachte... jeetje zeg.. -O-

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:33

magic_lover schreef:
Jaja, en een paard met pennen en schroeven in z'n be(e)n(en) springt nog op zo'n niveau...? Voor zover ik weet is het niet echt raadzaam om met pennen of schroeven in je lichaam dingen te gaan doen wat grote krachtsinspanning zijn. Omdat de kans dan bestaat dat het juist stuk gaat waar de schroeven e.d zitten. (Verbeter mij gerust als ik het mis heb hoor).
Lijkt mij dat er met een sprong over 1.50m minstens, toch wel wat kracht op de benen aan komt :Y)


Haha precies. Sterker nog bij de laatste optredes leek Londen in mijn ogen beter dan ooit. Zo ontspannen elke keer een foutloos rondje rijden.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:39

Jemig, m'n mond valt gewoon open.. 700 miljoen aan openstaande leningen? Da's bijna een miljard euro.

Vraag je je toch af... als je crimineel bent denk je dan ook bij jezelf niet, jemig.. nu moet ik toch eens ophouden want het loopt nu wel erg hoog op.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:47

die man gelooft in zijn eigen sprookjes

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:56

Niemand die zich met mij afvraagt of er een kleine kern van waarheid in t artrose verhaal zit? Ik ben geen fanatiek volger van springpaarden, maar had t idee ik van London na de verkoop lange tijd niets heb gehoord.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:02

Als ik t me juist herinner stond t RX rapport bij bva erbij en had ie bemerkingen waarop de meesten hier een paard zouden laten staan.

mala26

Berichten: 5016
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:04

ooo ik denk dat er zeker wel een kern van waarheid in zit Jotoma. Want topsport gaat ten koste van het (paarden) lijf. En hij is ook niet voor niks zo lang uit de running geweest na OS Londen.

En verder wat een arrogante man, hopelijk krijgt hij de straf die hij verdient.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15941
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:03

Nagini schreef:
Jemig, m'n mond valt gewoon open.. 700 miljoen aan openstaande leningen? Da's bijna een miljard euro.

Vraag je je toch af... als je crimineel bent denk je dan ook bij jezelf niet, jemig.. nu moet ik toch eens ophouden want het loopt nu wel erg hoog op.

Het is helemaal niet zo raar hoor. Het vastgoed dat hij in zijn bezit had was voor een gedeelte gefinancierd. Daar staat een waarde tegenover van het vastgoed. Maar omdat we de recessie hadden werd vastgoed minder waard en dan worden banken bang en gaan ze hun geld terug eisen. Wat er niet is want dat zit in beton en bakstenen.

En wat hij nou heeft gedaan: Als hij een financiering aanvroeg deed hij alsof het pand al verhuurd was want dan kreeg hij de financiering makkelijker. En dat is uitgekomen toen de banken geld terug wilden. Ik ben er ook van overtuigd dat er mensen bij deze banken ook wel op de hoogte waren van deze constructie.

nicole_floor

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:50

Jotoma schreef:
Niemand die zich met mij afvraagt of er een kleine kern van waarheid in t artrose verhaal zit? Ik ben geen fanatiek volger van springpaarden, maar had t idee ik van London na de verkoop lange tijd niets heb gehoord.

Volgens mij heeft london inderdaad artrose in zijn knieën waardoor hij heel lang niet in de ring is verschenen. Maar lijkt me sterk dat ze daar schroeven en pinnen in gedraaid hebben want dan kan london echt niet mee op 1.60 niveau presteren.

Mafflinger
Berichten: 90
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:51

Bizar

BigOne
Berichten: 38527
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:54

Hij kon ook prima crimineel zijn met hulp van de Rabobank, liet getekende huurcontracten voor het vastgoed zien en kreeg zo een hele grote hypotheek. Elke keer weer maar die huurders gingen met alle gebouwen mee. Hypotheek binnen en weg waren de huurders, zo simpel en blind denken bankmensen blijkbaar, er werd Visser geen strobreed in de weg gelegd en heb je dan te doen met een immoreel persoon dan gaat hij gewoon door want het lukt toch???? Niet dat ik het goedkeur, absoluut niet maar die banken vonden het ook maar al te leuk om hem als klant te hebben, blinde kippen.