Eurocommerce kreeg 237 mln euro krediet op valse documenten

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14173
Geregistreerd: 20-04-16

Eurocommerce kreeg 237 mln euro krediet op valse documenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 19:03

fd


Eurocommerce sleepte 237 miljoen euro aan krediet binnen op basis van vervalste huurcontracten. Daarmee zijn de zwendelpraktijken van topman Ger Visser veel omvangrijker dan de vier vastgoedprojecten waarin het Openbaar Ministerie (OM) hem nu vervolgt voor valsheid in geschrifte. Dit zei officier van justitie Wim Bollen vrijdag voor de rechtbank in Almelo.

De schaal waarop Visser fraudeerde, is volgens de officier ongekend voor Nederlandse begrippen. ‘Zaken als deze komen niet dagelijks voor de rechter: derhalve zijn ze sterk voorbeeld stellend. Te lichte straffen missen die doelstelling,’ maant de officier de rechters.

De verdediging heeft eerder deze week betoogd dat de persoonlijke schuld van Visser van 45 miljoen euro bij zijn onderneming het gevolg was van grote investeringen die Visser had gedaan in Fortis en andere systeeminstellingen, op speciaal persoonlijk verzoek van hun topmannen. ‘Een merkwaardige verklaring van Visser’, reageert de officier. ‘Hoe dan ook was het een eigen in privé aangegane speculatieve transactie waartoe Visser zelf besloten heeft.’ De kritiek van Visser op zijn huisbankier bij FGH, Peter Keur, en op bouwmiljardair Dik Wessels veegt de officier van tafel. Visser is zelf begonnen met het indienen van vervalste documenten en daar kan hij niemand anders verantwoordelijk voor houden, aldus de officier.

Visser heeft volgens de officier met al zijn kunst- en vliegwerk zijn ‘luxueuze levensstijl’ proberen te redden. ‘Ik noem daarbij bijvoorbeeld naast de kostbare hobby’s als de stal (met 135 springpaarden, red) en De Roskam (een zwaar verliesgevend hotel-restaurant, red) het jacht dat met vijf man personeel op de Middellandse Zee voer en de Ferrari-verzameling. Maar gezien de komst van Visser ter zitting van afgelopen woensdag met een Zeeman-tas zie ik enige verbetering gloren,’ zegt de aanklager.

Maandag is de verdediging nog een ronde aan de beurt, en krijgt de familie Visser het laatste woord. De rechtbank verwacht 16 december vonnis te wijzen.

pien_2010

Berichten: 43712
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Eurocommerce kreeg 237 mln euro krediet op valse documenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:06

Heftige aanklacht. Ben benieuwd naar de verdediging en wat er uiteindelijk beslist gaat worden door de rechter.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Eurocommerce kreeg 237 mln euro krediet op valse documenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:38

Het verhaal wordt steeds "mooier". (Lees: smeriger)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Eurocommerce kreeg 237 mln euro krediet op valse documenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:59

En dan geeft de heer Visser aan dat die de val van Eurocommerce niet zag aankomen. Kom op zeg :')

paramuse
Berichten: 326
Geregistreerd: 21-10-11

Re: Eurocommerce kreeg 237 mln euro krediet op valse documenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:17

Ben benieuwd naar de straf die hier nu op staat!
Niet alleen voor Visser sr maar ook de rest van het gezin.
Je maakt mij niet wijs dat zij hier niks vanaf wisten
Nog even wachten en dan zullen we het wel horen

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:22

je zou je toch niet meer durven te vertonen.....

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Eurocommerce kreeg 237 mln euro krediet op valse documenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:01

Ik weet nog wel een geschikte advertentiecampagne voor deze gevallen megalomaan ...

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Eurocommerce kreeg 237 mln euro krediet op valse documenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:06

Bizar voor woorden :oo

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:40

HorseTimeXL schreef:
En dan geeft de heer Visser aan dat die de val van Eurocommerce niet zag aankomen. Kom op zeg :')

Dat is eigenlijk het enige dat ik dan nog geloof (min of meer). Niet dat het van veel realiteitszin getuigd.

Maar ik wil best geloven dat hij zo overtuigd was van zijn eigen grootheid dat het nooit bij hem is opgekomen dat het fout zou kunnen gaan.
En dan heeft Visser naast een goede advocaat ook een goede psychiater nodig.