Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14112
Geregistreerd: 20-04-16

Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 15:07

FD


Voormalig Eurocommerce-topman Ger Visser en zijn gezin hebben vanochtend met een emotionele oproep hun rechters om clementie verzocht. Als de rechtbank in Almelo een veroordeling uitspreekt "dan is onze familie dood, dat zullen we nooit, nooit, nooit overleven", zei Ger Visser in zijn laatste woord. Het Openbaar Ministerie (OM) eist tegen alle vier celstraffen, oplopend tot vier jaar voor Ger Visser senior.

De gevallen vastgoedmagnaat houdt de rechtbank voor dat hij en zijn gezinsleden "als in het Romeinse rijk midden in het Colosseum staan, onze handen op de rug, de voeten geketend". "Om ons heen cirkelen de gladiatoren. De curatoren. De mensen van het Openbaar Ministerie. Zij hebben de mooiste wapens. Zij kunnen neerleggen en weglaten wat ze willen. Wij niet. Zij hebben het gouden zwaard dat driemaal zo groot is als het onze. Dat gouden zwaard is het strafdossier. In de keizerlijke loge van de arena zitten twee schone dames. Dat zijn de vrouwelijke rechters. De keizer, dat bent u, meneer de rechtbankvoorzitter. En nog een hofdame. Die is griffier. U allen hebben nu nog een vinger omhoog. Dan blijft Visser leven. Als u 16 december, de dag dat de rechtbank vonnis wijst, uw vinger naar beneden doet, zijn wij dood."

Volgens Visser is hij inmiddels al alles kwijt. "Mijn leven was al naar de kloten, en het is nu helemaal naar de kloten." Zijn bankiers, de rechters, het Openbaar Ministerie, de Fiod, zijn vorige advocaat en de media hebben naar zijn mening samengespannen tegen hem en zijn gezinsleden. Visser, die met zijn volle naam in de krant wil, spreekt van karaktermoord die justitie met voorbedachte rade op hem zou hebben gepleegd. "Over mijn auto’s, de dode paarden. Het gaat maar door en het gaat maar door. Die beeldvorming begint 4 juli 2012 als ik word aangehouden, om kwart voor acht ’s ochtends als ik met mijn rijtuig met paarden ervoor midden in het dorp rij. Waarom kon ik niet thuis worden aangehouden? Nu moest ik van mijn koets af, terwijl dat niet kon omdat ik het paard rij. Als gevolg daarvan moest er een back-up-team van de Fiod komen. En zo werd ik het dorp uitgereden, met een arrestatieteam ervoor, een Fiod-man op mijn koets, een back-up-team erachter, en alle kinderen die naar school moesten erachter aan."

Vissers' dochter Kristel meldt de rechtbank in haar laatste woord dat het gezin in de nacht van zaterdag op zondag wakker werd doordat een passant midden op straat geparkeerd stond, met de autoramen open, keihard het lied 'Jailhouse rock' draaiend. Hij schreeuwde: "Vissers, jullie gaan eraan. Met al jullie Ferrari’s. De politie heeft de man overmeesterd", vertelt Kristel.
Door tranen overmand zegt zij: "Ik heb toe moeten kijken hoe het bedrijf van mijn vader kapot is gemaakt. Hoe de stal van mijn broer is afgepakt. Ik weet nog goed hoe mijn vader, moeder en ik van onze paarden afscheid moesten nemen. Wetend dat dat nooit meer terug zou komen. Ogenschijnlijk zijn wij vrij, maar in de realiteit zijn wij al vier jaar gevangen. Voor mij is de zon vierenhalf jaar geleden ondergegaan en nooit meer boven gekomen."

Ook de zoon des huizes, Ger Visser junior, kan zijn tranen maandag niet bedwingen: "Een paar maanden geleden ben ik de vader van een prachtige zoon geworden. Maar door deze rechtszaak ben ik emotioneel verslagen. Ik kan niet vol genieten van het mooiste mannetje dat er is. Ik heb van de rechtbank niet de gelegenheid gekregen om echt te vertellen wat er is gebeurd. De vraagstelling van de rechtbank was onplezierig."

Hun moeder Patricia Visser-Vroklage houdt de rechtbank in haar laatste woord voor dat haar leven en dat van haar kinderen verwoest is. "Mijn kinderen kunnen geen kant op. Hun toekomst is voorbij. Dit is geestelijke marteling. De hel. Ik durf het huis niet meer uit. Iedereen kijkt je aan of je melaats bent. Ik zie het af en toe niet meer zitten. Wij zijn met de grond gelijk gemaakt. Wij zijn aan de schandpaal genageld."

Op 16 december verwacht de rechtbank uitspraak te doen.

Gerelateerde berichten:
[VN] Eurocommerce kreeg 237 mln euro krediet op valse documenten
[VN] Ger Visser: "Ik moest Fortis, ING en Aegon helpen redden"
[VN] OM eist vier jaar cel tegen Ger Visser
[VN] Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard
[VN] Ger Visser: "Misdadige behandeling van London na verkoop"
[VN] Rechtszaak Ger Visser van Eurocommerce van start
[VN] Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop
[VN] Stal Eurocommerce geveild voor bijna twee miljoen euro
[VN] Springpaard London verkocht voor 8,6 miljoen euro - update
[VN] Glock koopt London en behoudt Schröder als ruiter - update
[VN] Olympisch paard London mag worden geveild
[VN] Rabobank eist paarden van Eurocommerce
[VN] Gerco Schröder spant kort geding aan tegen Rabobank
[VN] Nieuwe ontwikkelingen in zaak Eurocommerce
[VN] Paard London in beslag genomen
[VN] Ger Visser van Eurocommerce verdacht van fraude

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:20

Hier kan ik zo doodziek van worden, arrogant met geld smijten en zoveel mensen benadelen en als je dan gepakt wordt de zielepoot uithangen en doen alsof het een complot is en iedereen tegen jou is. :roll:

Mag hopen dat de rechters er niet in trappen.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:26

Wát een dramaqueen. Om je te bescheuren dit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41689
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:32

Ik geloof absoluut dat ze het enorm zwaar hebben, dat zoiets als dit een enorme klap is.

Maar, wie zich brandt moet op de blaren zitten. Zij hebben deze enorme troep zelf gecreëerd, anderen gedupeerd, benadeeld, leef er dan ook maar mee.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:33

gekvanfleur schreef:
Hier kan ik zo doodziek van worden, arrogant met geld smijten en zoveel mensen benadelen en als je dan gepakt wordt de zielepoot uithangen en doen alsof het een complot is en iedereen tegen jou is. :roll:

Mag hopen dat de rechters er niet in trappen.



Dit dus...

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:33

Geen enkel zelfinzicht die mensen... hoe hard moeten die nog vallen voordat ze echt in de spiegel gaan kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:33

_San87_ schreef:
Ik geloof absoluut dat ze het enorm zwaar hebben, dat zoiets als dit een enorme klap is.

Maar, wie zich brandt moet op de blaren zitten. Zij hebben deze enorme troep zelf gecreëerd, anderen gedupeerd, benadeeld, leef er dan ook maar mee.


Mijn gedachte. Kunnen ze wel gaan janken, maar ze zijn niet zomaar in deze situatie terecht gekomen.

cobiie

Berichten: 7309
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:36

Klinkt alsof ze nog steeds geen verantwoordelijkheid nemen voor hun daden.
Door hun toedoen zijn (direct en indirect) velen mensen gedupeerd geraakt, jammer dat ze daar geen verantwoordelijkheid voor nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:36

Iedereen heeft het gedaan, behalve zij. Iets met narcisme ofzo?

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:40

Geen medelijden mee. Zal vast zwaar zijn, maar je hebt t toch zelf veroorzaakt.

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:41

Ik krijg bijna medelijden :=

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:43

En zij zwelgen in zelfmedelijden....

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:47

wees verdorie een vent en neem je straf...nu een beetje de slachtoffers spelen...en al die mensen met hun gezinnen die dank zij hun wanbeleid werkloos zijn geworden, daar geven ze geen flikker om...nee hun eigen hachje, bah misselijk gezin.

Ze hebben zichzelf kapot gemaakt dmv fraude en leugens, dus nu niet janken.

If you can't do the time, don't do the crime

Autumnn

Berichten: 8048
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:54

Manipuleren kan hij wel, dat bewijzen deze uitspraken maar weer :)

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:00

Wat een bijzonder verhaal weer. Het leent zich wel voor een soap, of een comic. O wacht, dat bestaat al: Trigie, opkomst en ondergang van het keizerrijk ...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:01

Ik vraag me sowieso af of ze werkelijk bankroet zijn. Dit soort types hebben over het algemeen wel een flinke appel voor de dorst verstopt ergens op een buitenlandse rekening.

En al hebben ze het niet; ze hebben dit hunzelf aangedaan en heel veel mensen zijn mee gesleurd. Maar daar hoor je ze niet over. Nee de banken en het OM, die zijn volgens hun degenen die hun kapot hebben gemaakt. Dat dankzij hun fraude heel veel mensen zelf ongetwijfeld in de financiele problemen zijn gekomen (immers, met een plotseling ontslag bouw je dat in no time op helaas) zijn ze ook maar even vergeten. Mensen die het al niet breed hadden (een groom bv verdient geen drol). En dan durven zij nog te klagen ook? Moreel gezien compleet van de pot gerukt; de Vissers

Man man man man, met deze uitspraken hebben ze wel het kleine beetje sympathie verspeeld, die ik nog voor ze voelde toen deze affaire net begon. Is nu alleen nog maar walging voor ze te voelen.

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:04

Ik vind dit zo niet zielig...

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:06

Heb nog wel een doos tissues over. En verder!!!!! Ze zijn zo zielig, kids wonen in Monaco want ze zijn zo kapot, blabla maar wel even voor 17.000 euro shoppen daar in even tijd. Had zelf een doos tissues gekocht.

Jolien87

Berichten: 17477
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:27

_San87_ schreef:
Ik geloof absoluut dat ze het enorm zwaar hebben, dat zoiets als dit een enorme klap is.

Maar, wie zich brandt moet op de blaren zitten. Zij hebben deze enorme troep zelf gecreëerd, anderen gedupeerd, benadeeld, leef er dan ook maar mee.


Dit is precies hoe ik er ook over denk. Familie Visser doet enkel alsof het hun allemaal maar is overkomen. Ondertussen hebben ze heel bewust de buitenwereld voor de gek willen houden, jarenlang is dit gelukt totdat ze door de mand vielen. Familie Visser weet heel goed wat ze voor spelletjes hebben gespeeld en de buitenwereld weet dat inmiddels net zo goed. Dus ik weet niet precies wie ze nu voor de gek proberen te houden, maar er zullen nog maar weinig mensen overgebleven zijn die hier nog intrappen.

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:32

De poppenkast blijft maar doorgaan zeg. Want ze hebben zelf niks fout gedaan zeker? Hoe zal het leven nu zijn voor velen schuldeisers die geen geld krijgen en daardoor zwaar in de problemen kunnen komen ?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:36

gekvanfleur schreef:
Hier kan ik zo doodziek van worden, arrogant met geld smijten en zoveel mensen benadelen en als je dan gepakt wordt de zielepoot uithangen en doen alsof het een complot is en iedereen tegen jou is. :roll:

Mag hopen dat de rechters er niet in trappen.


:j

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:39

Nieuwsredactie schreef:
"als in het Romeinse rijk midden in het Colosseum staan, onze handen op de rug, de voeten geketend". "Om ons heen cirkelen de gladiatoren. De curatoren. De mensen van het Openbaar Ministerie. Zij hebben de mooiste wapens. Zij kunnen neerleggen en weglaten wat ze willen. Wij niet. Zij hebben het gouden zwaard dat driemaal zo groot is als het onze. Dat gouden zwaard is het strafdossier. In de keizerlijke loge van de arena zitten twee schone dames. Dat zijn de vrouwelijke rechters. De keizer, dat bent u, meneer de rechtbankvoorzitter. En nog een hofdame. Die is griffier. U allen hebben nu nog een vinger omhoog. Dan blijft Visser leven. Als u 16 december, de dag dat de rechtbank vonnis wijst, uw vinger naar beneden doet, zijn wij dood."


Wow, echt...deze man had patent moeten aanvragen op het begrip dramaqueen... :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15928
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:40

Er is wel veel meer aan de hand dan wat er nu naar buiten komt. Ik ben er van overtuigd dat de familie Visser voor een groot deel geslachtofferd wordt om een aantal hoge heren bij banken uit de wind te houden. Waarbij ik niet beweer dat de familie Visser niets gedaan heeft. Ik denk dat het een veel grotere kring van mensen is die erbij betrokken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:44

Gulpje schreef:
Nieuwsredactie schreef:
"als in het Romeinse rijk midden in het Colosseum staan, onze handen op de rug, de voeten geketend". "Om ons heen cirkelen de gladiatoren. De curatoren. De mensen van het Openbaar Ministerie. Zij hebben de mooiste wapens. Zij kunnen neerleggen en weglaten wat ze willen. Wij niet. Zij hebben het gouden zwaard dat driemaal zo groot is als het onze. Dat gouden zwaard is het strafdossier. In de keizerlijke loge van de arena zitten twee schone dames. Dat zijn de vrouwelijke rechters. De keizer, dat bent u, meneer de rechtbankvoorzitter. En nog een hofdame. Die is griffier. U allen hebben nu nog een vinger omhoog. Dan blijft Visser leven. Als u 16 december, de dag dat de rechtbank vonnis wijst, uw vinger naar beneden doet, zijn wij dood."


Wow, echt...deze man had patent moeten aanvragen op het begrip dramaqueen... :')


Hahahaha ja idd. Alsof hij dood gaat als hij verliest :') Dramaqueen idd.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:13

janderegelaa schreef:
Er is wel veel meer aan de hand dan wat er nu naar buiten komt. Ik ben er van overtuigd dat de familie Visser voor een groot deel geslachtofferd wordt om een aantal hoge heren bij banken uit de wind te houden. Waarbij ik niet beweer dat de familie Visser niets gedaan heeft. Ik denk dat het een veel grotere kring van mensen is die erbij betrokken zijn.


Daar was in het vorige nieuwsbericht toch ook al sprake van? Ik vind het wel bizar dat hij zulke pittige aantijgingen doet richting een aantal bankmedewerkers en dat niiet eens de voorpagina's haalt. Als dat waar blijkt te zijn dan is het toch een schandaal van ongekende proporties?