Willem Greve: "Carrera is een top concourspaard"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Willem Greve: "Carrera is een top concourspaard"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 21:06

KWPN
Springen

Afbeelding
Willem Greve en Carrera Foto: FotoTrailer

Gelijk op de eerste dag van het CSI3* Indoor Drachten boekte Willem Greve een overwinning in de 1.50m-Big Tour met de KWPN-goedgekeurde hengst Carrera (v.Larino). Daarmee bleven ze voor op Jur Vrieling met de KWPN-erkende hengst Carrera VDL (v.Cardento).

In de Roelofsen Horse Trucks Prize kwamen 59 combinaties aan de start. In deze direct op tijd verreden rubriek verliep het vanaf de eerste meter gelijk goed voor Willem Greve met de KWPN-goedgekeurde hengst Carrera (Larino uit Ehrentender ster pref prest van Contender). “Carrera pakte geweldig aan en vanaf de eerste sprong zaten we mooi in het ritme. Hij werkt goed mee en alles verliep volgens plan. Het zegt wel wat over hem dat hij gelijk op de eerste dag zo aanpakt, hij wordt pas tien jaar en is een top concourspaard”, is Willem Greve enthousiast. “Carrera wint ieder concours geld en heeft een top instelling. Eigenlijk verbaast hij me iedere keer weer! Hij groeit er mooi in en ik ben super blij met zo’n paard op stal.”

Morgen komt het duo aan de start in de Medium Tour-finale (1.45m) in Drachten en volgende week staat Jumping Amsterdam op het programma. Weer een week later neemt Greve met de Larino-zoon deel aan de 1.50m-Grote Prijs op de KWPN Stallion Show. “De eerste twee weken van januari heeft hij geen wedstrijd gehad en nu kan hij aan de bak, maar dat doet hij ook graag. Vandaag heeft hij even rust en morgen zullen we zien of we de prestatie van gisteravond kunnen herhalen”, lacht Willem Greve.

Jur Vrieling bezette met de één jaar oudere KWPN-erkende hengst Carrera VDL (Cardento uit Vantiels Esprit elite sport-spr prest van Baloubet du Rouet) de tweede plaats in het 1.50m direct op tijd in Drachten, waarin ze snel en foutloos waren. Op plaats vier, vijf en zes konden de KWPN’ers Zazoe (Guidam uit Truuske van Cavalier) onder Lennard de Boer, Lumen Ulady keur sport-spr (Guidam uit Dilady elite pref prest van Wellington) met Remco Been en Heechhiem’s Cancun VDM (Balou du Rouet uit Werlanda stb-ext prest van Karandasj) met Albert Zoer opstellen.

video

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Willem Greve: "Carrera is een top concourspaard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:34

Het was een prachtige wedstrijd om te zien. Vele balken vlogen er af. Ook niet alle ruiters konden in hun zadel blijven zitten.
En ook meerdere weigeringen.

Charlotte Verhagen en haar paard Abache HI belandden helaas midden in een oxer. Dat was een naar gezicht.
Ze werd op de brancard getild en naar de EHBO afdeling gebracht.
Ik ben benieuwd hoe het nu met haar en haar paard is. Hopelijk valt het mee.

En, wie weet of de filmpjes terug te vinden zijn? Via ClipMyHorse kan het alleen voor premiumleden.... :/

Han_24
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-04-13

Re: Willem Greve: "Carrera is een top concourspaard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:28

Het Parcours was mooi, de ruiters reden vaak verkeerd naar een sprong en kregen dan een fout. Enkele zgn toppers gingen dan na de finish tekeer tegen hun paard met rukken en van links naar rechts zagen en flink prikken. De Jurys doen er niets aan en de camera wordt elke keer snel weg gedraaid. Wat mankeren die arrogante lui met hun vrachtwagens vol paarden die ze zo vaak kapot rijden.

Edhunter
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-07-13

Re: Willem Greve: "Carrera is een top concourspaard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:54

Nou Han_24 wel een beetje overdreven zeg !!! Alle paarden werden echt wel beloond na afloop voordat ze de ring uit waren. Maar ja sommige stuurlui staan aan wal he ....

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:32

Han_24 schreef:
Het Parcours was mooi, de ruiters reden vaak verkeerd naar een sprong en kregen dan een fout. Enkele zgn toppers gingen dan na de finish tekeer tegen hun paard met rukken en van links naar rechts zagen en flink prikken. De Jurys doen er niets aan en de camera wordt elke keer snel weg gedraaid. Wat mankeren die arrogante lui met hun vrachtwagens vol paarden die ze zo vaak kapot rijden.


Ik was er bij. En jij?
Op 1 ruiter na heb ik niks, maar dan ook echt NIKS gezien wat ik niet vond kunnen.
Hoe vaak een paard werd beloond, rustig werd gereden, etc. viel mij juist op.