Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

 
Profiel   

facebook
Overige
Ingezonden door Happy16

De Bereden Politie meldt op Facebook dat het Friese Paard Riemer door de selectie procedure is gekomen en nu aan de slag gaat bij de Bereden Politie.

"It Giet Oan! Het gaat door! Het friese paard Riemer is door de selectie procedure. Vanaf nu staat er in stal Groningen een paard met Friese afstamming. Riemer is dan wel al aangenomen, maar moet nog veel leren. Hij gaat nu de opleiding in om een goed politie paard te worden. Dit houdt in dat Riemer veel de straat op zal gaan. Langzaam zal hij moeten wennen aan veel mensen en drukte om zich heen. Wij zullen, via facebook, regelmatig updates van zijn vorderingen geven." Aldus de Bereden Politie op Facebook.

Gerelateerd bericht:
[VN] Riemer PW mogelijk eerste Friese politiepaard in Nederland


Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 23-02-17 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 10:47 



 
Profiel   

Super stoer! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 10:48 



 
Profiel   

Leuk! Jammer dat ze niet een mooiere foto gemaakt hebben, hij lijkt een beetje rare rug te hebben zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 12:11 



 
Profiel   

Fries * ipv Friese paard Riemer. Klinkt echt raar haha

Maar mooi dat ze nu een echt ras hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 12:24 



 
Profiel   

Inderdaad niet de meest ideale foto.. lange doorgezakte rug.. hopelijk valt het mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 12:31 



 
Profiel   

Wat ontzettend gaaf zeg! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 12:44 



 
Profiel   

Ah wat leuk! Ik woon in Groningen dus wie weet kom ik deze man wel eens tegen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 13:10 



 
Profiel   

Hahaha grappig!

Ben begin vorige maand nog bij deze Friezenhandelsstal geweest.
Dit paard werd mij ook aangeboden, zou super braaf zijn, nou dat blijkt nu wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 18:54 



 
Profiel   

Ik hoop dat de politie hier plezier van mag hebben. Ik had het paard met deze bouw nooit gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 19:11 



 
Profiel   

Nou dit paard zal wel van top tot teen door een DA zijn nagekeken en gescand !
Politie koopt echt niet zomaar een paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 19:31 



 
Profiel   

aahh wat leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 19:38 



 
Profiel   

KarinLF schreef
Nou dit paard zal wel van top tot teen door een DA zijn nagekeken en gescand !
Politie koopt echt niet zomaar een paard

Dat snap ik maar als ik naar de bouw van het paard kijk, vind ik dit niet een duurzame bouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 19:41 



 
Profiel   

Ik zie alleen een lang paard en een beetje overbouwd. Wat een gezeur weer.
Als iemand blij is met zijn paard so let it be. We kraken toch ook niet jullie paarden af??

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 20:02 



 

Kabayo schreef
Ik zie alleen een lang paard en een beetje overbouwd. Wat een gezeur weer.
Als iemand blij is met zijn paard so let it be. We kraken toch ook niet jullie paarden af??


:(:) :(:)

Als een overheidsdienst een werkpaard aanschaft, dan vind ik het niet meer dan logisch als mensen dat paard beoordelen op een werkbaar exterieur. Ik had dit paard ook niet voor dit doel aangeschaft, zeker niet omdat als er 1 paard is dat echt een sterke rug nodig heeft het een politiepaard is. Niet vanwege de galopjes op het asfalt maar vanwege het feit dat een politiepaard urenlang een ruiter moet dragen in halt en stap. Als een paard niet al van zichzelf een goede rug heeft dan gaat hij juist tijdens dit rustige langdurige draagwerk binnen de kortste keren hangen in de banden en dan stapelen de blessures zich op. Maar misschien wordt deze vooral ingezet voor de wat kortere, ceremonieel dingetjes die minder belastend zijn?

Ik vind net als de anderen dit paard qua rug in elk geval niet geschikt voor standaard politiewerk - maar dat zegt dus niets over jouw paard, mocht je bang zijn dat dat betekent dat ik die hiermee ook meteen afkraak. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 20:09 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik zie alleen een lang paard en een beetje overbouwd. Wat een gezeur weer.
Als iemand blij is met zijn paard so let it be. We kraken toch ook niet jullie paarden af??


Het paard word niet meteen afgekraakt hoor. En daarnaast, mogen we dan alleen maar reacties als 'mooi paard' geven?
Ik vind jou reactie wel een beetje overdreven meteen.
Mensen reageren alleen op wat ze zien, ook ik had een paard met deze bouw niet voor zulke doeleinden gekocht ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 20:20 



 
Profiel   

Heb vroeger bij de bereden politie de paarden onder mijn beheer gehad en destijds was daar ook een paard met zo een rare rug+ hoge schoft en bijhorend gangwerk.
Toch was het een oud gediende en waanzinnig goed politiepaard als je zijn gang kon uitzitten.
Zolang het dier koel in de kop is en niet blessure gevoelig is door zijn bouw heeft het uiterlijk verder geen waarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 20:20 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Kabayo schreef
Ik zie alleen een lang paard en een beetje overbouwd. Wat een gezeur weer.
Als iemand blij is met zijn paard so let it be. We kraken toch ook niet jullie paarden af??


:(:) :(:)

Als een overheidsdienst een werkpaard aanschaft, dan vind ik het niet meer dan logisch als mensen dat paard beoordelen op een werkbaar exterieur. Ik had dit paard ook niet voor dit doel aangeschaft, zeker niet omdat als er 1 paard is dat echt een sterke rug nodig heeft het een politiepaard is. Niet vanwege de galopjes op het asfalt maar vanwege het feit dat een politiepaard urenlang een ruiter moet dragen in halt en stap. Als een paard niet al van zichzelf een goede rug heeft dan gaat hij juist tijdens dit rustige langdurige draagwerk binnen de kortste keren hangen in de banden en dan stapelen de blessures zich op. Maar misschien wordt deze vooral ingezet voor de wat kortere, ceremonieel dingetjes die minder belastend zijn?

Ik vind net als de anderen dit paard qua rug in elk geval niet geschikt voor standaard politiewerk - maar dat zegt dus niets over jouw paard, mocht je bang zijn dat dat betekent dat ik die hiermee ook meteen afkraak. 8-)

Als de politie hem niet geschikt vond hadden ze hem niet genomen.

Op bokt kunnen en willen we gewoon niet meer blij voor elkaar zijn. Daar word ik zo moe van. Er moet altijd gezeur komen

En ik voel mij heus niet aangesproken voor mijn eigen paarden ;) ik weet zelf wel dat mijn merrie erg overbouwd is, heb ik bokt niet bij nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 20:21 



 
Profiel   

Ach, in het stukje in de hoefslag stond dat de sokken afgeschoren zouden worden.
Daar reageerde ook een hoop mensen dat dat echt niet kon en dat ze ze manen ook niet mochten knippen :P .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 20:24 



 
Profiel   

Het kan ook aan de foto liggen, want de foto die toen op Omrop Fryslan stond, toont een heel andere rug.
Tevens ook te zien op meerdere rijfilmpjes van Stal Wijbenga (zie FB).

Paard heeft zeker een gezonken middenstuk, maar zo erg als op deze foto is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-17 13:22 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Ach, in het stukje in de hoefslag stond dat de sokken afgeschoren zouden worden.
Daar reageerde ook een hoop mensen dat dat echt niet kon en dat ze ze manen ook niet mochten knippen :P .


Weg met de moraalridderende Friezenpolitie, eraf met al dat haar *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

On topic, ontzettend leuk, ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-17 13:29 



 
Profiel   

Gaaf zeg! Succes Riemer! Wat een beauty!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-17 14:12 



 
Profiel   

Ze weten bij de bereden politie waarschijnlijk niet dat Friese paarden veel sneller verzuren dan een gewoon rijpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-17 12:41 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ze weten bij de bereden politie waarschijnlijk niet dat Friese paarden veel sneller verzuren dan een gewoon rijpaard.


Ach, hij staat in Groningen... niet in Amsterdam of Den Haag... ;)

Wat ik in Groningen zie aan politiepaarden, doen ze flink minder dan mijn Fries _O- en die heeft iig nog geen last van verzuring... Dus zo'n vaart zal het wel niet lopen lijkt me.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-17 12:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen