Boek 'De Kantorenkoning' over Ger Visser *video*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14043
Geregistreerd: 20-04-16

Boek 'De Kantorenkoning' over Ger Visser *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 20:32

rtv oost / bokt
Overige, Juridisch

De journalisten Raymond Korse en Jan Smit schreven het boek 'De Kantorenkoning' over de opkomst en de ondergang van een markante ondernemer. Het boek gaat over vastgoedmagnaat Ger Visser van Eurocommerce, die eind vorig jaar is veroordeeld tot 3,5 jaar celstraf voor faillissementsfraude en oplichting.

In Overijssel Vandaag vertellen de schrijvers over het charisma en het ondernemerschap van Ger Visser. "Hij is ergens onderweg zichzelf verloren. Wij hebben geprobeerd dat te reconstrueren. Een bepalend moment was eind 2006, de breuk met zijn broer Kees Visser. Ger kreeg het daarna alleen voor het zeggen en werd steeds groter en de onderneming groeide eigenlijk te hard."

Tijdens de rechtszitting bij de rechtbank in Zwolle raakte journalist Raymond Korse geïnteresseerd in het verhaal van Eurocommerce. Hij schreef een verhaal voor de krant, maar hij had zoveel informatie dat een krantenartikel tekort schoot. In 2012 is hij begonnen met het schrijven van het boek 'De Kantorenkoning'. Hij is voor het boek meerdere keren bij Ger Visser zelf langs gegaan voor een gesprek en ook de de andere familieleden heeft hij regelmatig gesproken. Samen met journalist Jan Smit heeft hij voor het boek gebruik gemaakt van veertig bronnen, waaronder interviews om het verhaal van Ger Visser te kunnen vertellen.

Gerelateerde berichten:
[VN] Ex-topman Eurocommerce veroordeeld tot 3,5 jaar cel
[VN] Familie Visser vraagt rechters om clementie bij uitspraak
[VN] OM eist vier jaar cel tegen Ger Visser


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Boek 'De Kantorenkoning' over Ger Visser *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:41

Waarschijnlijk mis ik iets, maar wat heeft dit met paarden te maken?

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Boek 'De Kantorenkoning' over Ger Visser *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:43

Journalist Jan Smit.. En ik maar aan de zanger denken. :+

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:32

Kuggur schreef:
Waarschijnlijk mis ik iets, maar wat heeft dit met paarden te maken?


Hij heeft heel veel paarden gehad, vooral springpaarden. Zoek maar eens op bokt op Eurocommerce. Ik krijg 204 bladzijdes bij het zoeken. Er gingen miljoenen in om.