Isabell Werth wint ook kür op muziek in Göteborg *video*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Isabell Werth wint ook kür op muziek in Göteborg *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 21:46

bokt / fei
Dressuur

Afbeelding
Isabell Werth en Emilio in Göteborg Foto: FEI/Stefan Lafrentz

De Duitse amazone Isabell Werth won vandaag met de elf jarige ruin Emilio (v. Ehrenpreis) de kür op muziek tijdens de wereldbekerkwalificatie in Göteborg. Met een percentage van 84,20% behaalde Isabell haar vijfde overwinning in de Europese divisie van de FEI World Cup.

Isabell zei dat haar paard wat vertrouwen miste tijdens de kür vandaag. "Ik realiseer me dat hij meer training nodig heeft, omdat hij niet altijd wist wat hij moest doen en we twee fouten hadden, in de pirouettes en in de wissels om de pas." Ze zal Emilio ook meenemen naar de laatste kwalificatiewedstrijd in Den Bosch over twee weken. Isabell Werth is in de luxe positie om uit drie paarden te kunnen kiezen voor de finale in Omaha. Haar voorkeur gaat nu uit naar Weihegold OLD, maar ze overweegt sterk om Emilio als reserve achter de hand te houden. "Hij heeft erg veel potentie, zijn piaffe en passage zijn fantastisch."

Op de tweede plaats eindigde Patrik Kittel met de eveneens elf jarige ruin Delaunay (v. Dr.Doolittle). De Zweedse ruiter was blij met de 80,91% die hij vandaag behaalde in de kür op muziek. Hij is daarmee gestegen naar de negende plaats in het tussenklassement, waarvan de top negen zich plaatst voor de finale in Omaha. Waar hij overigens niet heen zal gaan. "We maken allemaal plannen en mijn plan is anders. Mijn doel voor dit jaar is het Europees Kampioenschap hier in Göteborg," zei hij vandaag.
De 31-jarige Jessica von Bredow-Werndl, die momenteel op de zesde plaats staat in het tussenklassement, zal daarentegen wel naar de finale gaan. Ze heeft de komende maanden zorgvuldig uitgestippeld. "Ik zal eerst naar Omaha gaan, daarna rij ik nog twee wedstrijden en dan neem ik een break", zei de Duitse amazone die uitgerekend is van haar eerste baby in augustus. De amazone behaalde vandaag de derde plaats met Unee BB (v. Gribaldi) en een score van 80.845%, waarmee ze net achter Patrik Kittel eindigde. "Ik ben blij met mijn rit en het is super om in de top drie te staan."

Klik hier voor de volledige uitslag.

De tussenstand na acht wedstrijden.
1. Isabell Werth GER - 80
2. Kristy Oatley GER - 55
3. Carl Hester GBR - 54
3. Fabienne Lutkemeier GER - 54
3. Marcela Krinke Susmelj SUI - 54
6. Jessica von Bredow-Werndl GER - 53
7. Judy Reynolds IRL - 52
8. Madeleine Witte-Vress NED - 51
9. Patrik Kittel SWE - 44
10. Mai Tofte Olesen DEN - 40
10. Inna Logutenkova UKR - 40
12. Severo Jesus Jurado Lopez ESP - 37