Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:55

Ayasha schreef:
Jongens HD heeft het wat moeilijker met zich uit drukken. :)




Zelfs dan kan hij normaal reageren of niet reageren.
Dit is gewoon ronduit onbeschoft zoals hij nu een reactie plaatste.

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:57

Pien63 schreef:
Lijkt net of die kinderen met een soor band om de benen vastgesnoerd zitten in het zadel. Dat is bij het racen natuurlijk handig maar niet als je paard valt ...


Ik zag het ook ja!
Ja, dat maakt het wel een heel ander verhaal... op zich is achteroverklappen niet iets wat alleen bij barrelracing kan gebeuren, maar als ze kinderen vastsnoeren tijdens barrelracing, ja, dan kan het kind dus geen kant op bij een valpartij. :(

Hoe dan ook triest en iets wat je niemand toewenst, een kind verliezen.

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:59

En volgens mij heeft HD ook alleen de openingspost gelezen en denkt aan echte rodeo ipv barrelracing. Verder zit er wat mij betreft ook wel een grens aan wat je kan zeggen, ook als je wat meer moeite hebt met alles. Ik vind het nogal een opmerking...

Edit: even aangepast, mijn opmerking kwam onbedoeld lomper over dan gedacht.
Laatst bijgewerkt door secricible op 22-03-17 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:10

ook als je niet 100% bent : dit vind ik ook nogal een opmerking secricible
Dit kan je ook niet maken dus pot en ketel en iets verwijten

Edit: Top secricible
Laatst bijgewerkt door Steppe op 22-03-17 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:16

Ja wat HorseyDude zegt is respectloos en hard, maar ik snap ergens wel wat hij bedoelt. Verder heeft niet iedereen dezelfde gedachtegang/manier van handelen en dat is ook niet iets waar je altijd controle over hebt. Misschien terug ontopic gaan?

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:18

Erg sneu en wat zou dat heftig zijn om te zien.

Maar ik hoop dat mijn kids later vooral doen wat ze willen en het maximale uit het leven halen. Bergbeklimmen, snowboarden, duiken, paardrijden, parachutespringen. Dat wat een risico heeft zorgt er ook voor dat je voelt dat je leeft.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:19

Ayasha schreef:
Jongens HD heeft het wat moeilijker met zich uit drukken. :)


Dat wordt iedere keer gezegd, maar dat geeft hem geen vrijbrief om te roepen waar hij zin in heeft. Iedere keer een hand boven het hoofd houden is ook niet oké.

Iedere andere bokker die zoiets zegt, in dit of een ander topic krijgt de volle lading. Maar HD wordt zoiets altijd kwijtgescholden.

Zoals gezegd, er zijn grenzen.

Ontopic, heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:22

Zelfs ik heb moeite met deze reactie hd...en het moeite met uitdrukken gaat hier niet meer op...iemand spreekt je erop aan en je doet er nog een schepje bovenop....

Degenene die kinderen hebben weten hoeveel je daarvan houdt (en velen zonder kunnen het zich voorstellen denk ik).Meer als van je eigen leven. Je doet alles om ze gelukkig te maken. Elke ouder heeft 1 grote angst namelijk dat zijn kind iets overkomt. Ondanks die angst laat je ze leven..uit liefde...omdat een leven in absolute veiligheid niet bestaat en ongelukkig maakt. Ouders maken soms keuzes die niet voor iedereen te begrijpen zijn....heb ooit een gewonde man geholpen onder aan een klimwand...kind van 3 had ook klimgordeltje aan...onvoorstelbaar vond ik het maar het kind was dolgelukkig dat ze mee mocht en was met haar 3 jaar een rasechte berggeit. Het is voortdurend zoeken naar een balans tussen een gelukkig kind en veiligheid...niet makkelijk.en elke ouder probeert daarin de juiste keuzes te maken.

Dit in het achterhoofd houdend...denk je niet dat deze ouders zich ontzettend schuldig voelen? (Want ook dat is een kenmerk van ouders...je voelt je verantwoordelijk voor je kind). Ze lezen dit ws niet dus wat dat aangaat nuet zoveel aan de hand maar stel dat dit soort opmerkingen toch bij ze terecht komen...vind je echt dat het iets toevoegt? Ze kunnen niks meer terugdraaien. Hun dierbare meisje is dood. Ze kunnen niet zeggen...hd je hebt helemaal gelijk...we doen het nooit weer. Het enige wat een dergelijke knalharde mening doet is nog meer leed berokkenen aan een pijn die al nauwelijks te dragen is.

Wil je dit bereiken?
Dan kun je natuurlijk vol achter je woorden blijven staan.

Zo niet..overweeg dan even of je wilt dat dit zo op internet blijft staan.

Ben zelf ook altijd knalhard geweest in mijn meningen maar kwam een paar weken terug een citaat tegen en loop dat lijstje sindsdien af voor ik iets zeg of plaats.

Is it true?
Is it kind?
Is it necessary?
Laatst bijgewerkt door IHN op 22-03-17 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:24

secricible schreef:
En volgens mij heeft HD ook alleen de openingspost gelezen en denkt aan echte rodeo ipv barrelracing. Verder zit er wat mij betreft ook wel een grens aan wat je kan zeggen, ook als je niet 100% bent. Ik vind het nogal een opmerking...

Oei! Over respectloos gesproken :(

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:28

Flowerbomb schreef:
secricible schreef:
En volgens mij heeft HD ook alleen de openingspost gelezen en denkt aan echte rodeo ipv barrelracing. Verder zit er wat mij betreft ook wel een grens aan wat je kan zeggen, ook als je niet 100% bent. Ik vind het nogal een opmerking...

Oei! Over respectloos gesproken :(

Ja dus laten we vooral constant maar de handen boven iemands hoofd houden, daar wordt t echt beter van en daar leert hij van..

HD.. kom op zeg, beetje opletten op je opmerkingen zou je echt sieren.. misschien moet een begeleider voortaan meelezen voordat je weer eens wat erop gooit?

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:29

KimD schreef:
Ayasha schreef:
Jongens HD heeft het wat moeilijker met zich uit drukken. :)

Iedere andere bokker die zoiets zegt, in dit of een ander topic krijgt de volle lading. Maar HD wordt zoiets altijd kwijtgescholden.

En ook daarvan kan je je afvragen of het nodig is. :) Misschien moet de insteek niet zijn om op HD net zo fel te reageren als op anderen, maar om niemand 'de volle lading' te geven? Met z'n allen erop duiken om iemand te melden dat het respectloos of bot is, lijkt me nooit een gunstige toevoeging in een topic. ;) Zeker niet in een verdrietig topic als dit.

Het is onhandig geformuleerd, maar iedereen snapt denk ik wel dat dit afschuwelijk voor de ouders is en dat een ongeluk altijd kan gebeuren. De vraag of barrel racing een geschikte sport is voor 10-jarigen kan je daarnaast best stellen natuurlijk. Dat weet ik ook niet hoor, misschien is het juist behoorlijk veilig.

Het lijkt me voor de ouders, voor zover dat mogelijk is, nog troostgevend dat hun dochter is overleden bij wat ze het liefste doet. Dat geeft ze misschien een ietsiepietsie houvast. Maar wat een vreselijk ongeval, wat moet dat arme kind beroerd terecht gekomen zijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:30

ElCid schreef:
Pien63 schreef:
Lijkt net of die kinderen met een soor band om de benen vastgesnoerd zitten in het zadel. Dat is bij het racen natuurlijk handig maar niet als je paard valt ...


Had ik ook al opgemerkt........de vraag is natuurlijk of het zonder band anders was afgelopen. :') .

Qua leeftijd, ik heb in Amerika koters van 5 zien barrelracen op grote paarden en ongelukken kunnen altijd gebeuren zelfs tijdens een rustig stapritje. Triest dat zeker.

https://www.youtube.com/watch?v=RIqJxIOfvqA
Dit is dat meisje 2 weken terug.
Maar ik zie geen band. Of kijk ik op de verkeerde plek?

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:02

Inderdaad niks te zien op het filmpje hierboven.
Op het filmpje van de openingspost wel. Maar dan gaat het nog steeds om een systeem met Velcro. Mi heeft dit geen resultaat gehad op de uitkomst van de val.

Brendabeumer

Berichten: 47
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:22

Wat een heftig nieuwsbericht zeg.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:26

Kirrr schreef:
Inderdaad niks te zien op het filmpje hierboven.
Op het filmpje van de openingspost wel. Maar dan gaat het nog steeds om een systeem met Velcro. Mi heeft dit geen resultaat gehad op de uitkomst van de val.

Ik denk ook dat als een paard achterover valt dat je die pech gewoon kunt hebben, zeker zo'n kleine frummel nog.

Maar of die bant bij de betreffende wedstrijd aanwezig was weten we niet eens.

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:59

HorseyDude schreef:
noem me maar een zeikerd maar nog vindt ik het onverantwoordelijk van de ouders, hadden verder moeten kijken dan hun neus lang is.... en nou zitten ze met de brokken

Zegt ie met een profielfoto van een steigerend paard met ruiter op... 8)7

Edit: Aanpassing van mijn post... Ok HorseyDude je hebt het niet makkelijk om jezelf uit te drukken. Kan ik begrijpen en alle respect voor.

Ik denk alleszins dat de ouders nu in zak en as zitten maar een ongeluk kan overal gebeuren. Je kan van de trap vallen, door een auto gegrepen worden, van je fiets vallen of terroristen doen een bom ontploffen naast je.... (22/03/2016 Aanslagen België) Ik denk dat de ouders door het overlijden al genoeg verdriet hebben en zich deze vraag altijd zullen stellen. Het meisje werd heel graag gezien en is gestorven bij datgene dat ze het liefste deed. Dit is een mooie troost.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:33

ardo_iggy schreef:
Ayasha schreef:
Jongens HD heeft het wat moeilijker met zich uit drukken. :)




Zelfs dan kan hij normaal reageren of niet reageren.
Dit is gewoon ronduit onbeschoft zoals hij nu een reactie plaatste.

Nee als hij dat inzicht had zou er geen probleem zijn he. Das gelijk tegen iemand met autisme zeggen dat ie maar normaal moet doen.

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:43

Ayasha schreef:
ardo_iggy schreef:

Zelfs dan kan hij normaal reageren of niet reageren.
Dit is gewoon ronduit onbeschoft zoals hij nu een reactie plaatste.

Nee als hij dat inzicht had zou er geen probleem zijn he. Das gelijk tegen iemand met autisme zeggen dat ie maar normaal moet doen.


Klopt, normaal voor 'ons' (autisten) is abnormaal voor jullie. Kan ik ook niets aan doen ;)

Heel veel sterkte naar de ouders toe, domme pech. Y;(

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:05

Vreselijk ongeluk... bij ieder ongeluk zal iedereen zich afvragen "wat als".. maar het woord zegt het al.. een ongeluk. Domme pech.. heel triest, niet te voorkomen, een samenloop van omstandigheden.. een drama...

Hopelijk vinden de ouders er troost in dat hun dochter datgene deed wat haar gelukkig maakte.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:19

tja ... je verwacht het nooit....maar het kan ieder overkomen.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:38

Ayasha schreef:
Jongens HD heeft het wat moeilijker met zich uit drukken. :)


Dat is geen vrijbrief! Daar kun je je niet achter verschuilen. Ik heb meerdere onbeschaafde discussies met deze persoon gezien en zelf ook eens korte metten mee gemaakt. Dit kan gewoon écht niet en ik vind het een zeer slechte zaak dat hem continu de handen boven het hoofd wordt gehouden. In plaats van te klagen dat hij een "Bokt tsunami" over zich heen krijgt had hij ook zijn excuses kunnen aanbieden. De laatste reactie van hem toont alleen maar aan dat het hem geen snars interesseert.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:49

Misschien een apart topic openen over het wel of niet fatsoenlijk reageren, ipv onder een overlijdensbericht :) Al vind ik het ook geen gepaste reactie van HD

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:55

Ik denk ook dat het hier niet de plek is om in te gaan op of een reactie van een andere bokker wel of niet gepast is. Als nodig kunnen we daarop ingrijpen als mods. Bovendien bespreken jullie nu het ingrijpen op een specifieke gebruiker, wat nog minder wenselijk is.

Denk dan ook dat het goed is om ontopic verder te gaan en als je nog iets kwijt wilt dat per PB te doen aan de betreffende gebruiker of aan de moderators van Nieuws.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:45

De vader zegt in het filmpje: Ze zei/dacht dat ze jong zou sterven en dat heeft ze gedaan. Erg triest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:52

Wat een heftig bericht.
Het is wel een mooie gedachte dat ze is gegaan bij hetgeen waar ze het meest van hield. Barrelracing.


Ik weet niet of er bokkers zijn die het filmpje hebben gezien? (Via de link in het nieuwsbericht).
Daar geeft de vader aan dat zijn dochter duidelijk maakte dat ze wist dat ze niet oud ging worden. Als dat waar is... Is dat misschien ook wel een stukje troost voor de nabestaanden. Al zal dat nooit, maar dan ook nooit de pijn weghalen.

Erg triest. Veels te jong nog. Y;(