Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:24

weet je ik heb er slecht van geslapen, gisteren liep mijn eigen dochter met haar shet rondjes door de bak ze voelde zich zo bere trots met zoveel passie en toewijding, dat zal hier bij de 10 jarige niet anders zijn geweest! en ik kan het me niet voorstellen stel dat.....wat vreselijk voor de ouders ik hoop dat ze er mee kunnen omgaan!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:06

HorseyDude schreef:
ja sorry maar wat doet een meisje van TIEN bij een RODEO?? een paard is een levend dier... en dan dit... niet dat ik het paard de schuld geef... maar zijb de ouders niet de schuld hiervan? om zo'n jong kind mee te laten doen met dit?


Wat doet een meisje van ZEVEN op de rug van een pony op een MANEGE! Al die ouders ook aansprakelijk natuurlijk. Kom op zeg. Ja het is een hele gevaarlijke sport dat paardrijden,ongeacht de leeftijd van de ruiter/amazone. Daarbij is het ongeluk niet gebeurd door het barrelracen zelf maar omdat het paard stijgerde.

Heel erg voor de familie en vrienden.

Heel veel sterkte voor de ouders

lokie_toms
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:22

Veel sterkte voor de ouders :(:) je moet maar is in joutube haar naam intikken dan zie je dat ze in het zadel is geboren
Afbeelding

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:27

HD, ik begrijp best dat het soms moeilijk is, en ik heb er normaal niet zo'n probleem mee, maar je kunt wel te ver gaan. Dat je eens iets typt dat niet lekker overkomt oké, maar als mensen je er dan op wijzen dat het niet zo netjes overkomt en dan nog gewoon eigenwijs doen, beetje jammer. Zou handig zijn als je er mee geholpen wordt dat dit niet meer steeds gebeurt dit soort reacties.

Anoniem

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:29

Moderatoropmerking:
Ik wil bij deze heel kort en vriendelijk verzoeken om ontopic te blijven, hoe HD reageert lijkt mij nu wel voldoende besproken. Alvast bedankt voor de medewerking.

7ofhearts

Berichten: 2854
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:55

Dit meisje was een talent.......ze was een met haar paard en dit is gewoon een stom ongeluk......zoals zoveel stomme ongelukken.
Het meisje was gelukkig met wat ze deed en haar ouders gingen daar in mee.

Denk niet dat je dat mag en kán bekritiseren.

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:31

Jeetje, hier krijg ik toch wel gemengde gevoelens bij. Een meisje zo jong en wijs en dan op zo'n manier te komen overlijden. Ik hoop voor haar dat ze geen pijn heeft gevoeld. Wat moeten haar nabestaanden een machteloosheid en verdriet voelen. :(:)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:46

Dat barrelracing ( sorry dat ik het zeg) vind ik 3x niks.. Ik zie geen Gelukkige paarden tijdens deze sport..En zie een meisje wat met heel veel druk een snelle tijd probeert te maken!
Waarom steigerde dit paard zou ik graag willen weten?? Is er een verband tussen de barrelrace en het steigeren?
Triest tragische einde voor deze jonge meid!

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:50

pol1 schreef:
Dat barrelracing ( sorry dat ik het zeg) vind ik 3x niks.. Ik zie geen Gelukkige paarden tijdens deze sport..En zie een meisje wat met heel veel druk een snelle tijd probeert te maken!
Waarom steigerde dit paard zou ik graag willen weten?? Is er een verband tussen de barrelrace en het steigeren?
Triest tragische einde voor deze jonge meid!


Het paard schrok ergens van, wat dit precies is gewees is niet bekend , maar dit kan van alles zijn geweest. Zolang als dit niet duidelijk is zou ik dus voorzichtig zijn met conclusies trekken en het niet direct aan het barrel racing koppelen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:59

Ik trek ook geen conclusies..vraag me af OF er een verband is tussen de br en het steigeren..Ik vind het nl een uiterst ruwe "sport" en kan me dan ook goed voorstellen dat er wel een verband is..Denk iets waar nooit achter te komen is..

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:13

Een paard op volle snelheid gaat niet snel steigeren hoor. Dus zal er echt iets in de omgeving aan de hand zijn geweest. Ik vind je bericht ook niet prettig overkomen. Paard wat lekker hard mag heeft het beter dan menig dressuurpaard.

Sizzle

Berichten: 35734
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:15

Oei wat vreselijk als je zoiets moet meemaken als ouders Y;(

Ik vind wel dat vastbinden aan het zadel extreem onverantwoord overigens, maar of dat een verschil had gemaakt kan ik uiteraard niet over oordelen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:18

suikermeisje schreef:
Een paard op volle snelheid gaat niet snel steigeren hoor. Dus zal er echt iets in de omgeving aan de hand zijn geweest. Ik vind je bericht ook niet prettig overkomen. Paard wat lekker hard mag heeft het beter dan menig dressuurpaard.


Wat lekker hard mag..Wat "lekker" hard moet zul je bedoelen! Inclusief hardhandig beengebruik, en tikken met de teugels op de kont! ~~}>
Jij mag mijn bericht niet prettig vinden..Ik vind het zeer onprettig om paarden zo te zien..!

Kidde
Berichten: 3480
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:32

suikermeisje schreef:
Een paard op volle snelheid gaat niet snel steigeren hoor. Dus zal er echt iets in de omgeving aan de hand zijn geweest. Ik vind je bericht ook niet prettig overkomen. Paard wat lekker hard mag heeft het beter dan menig dressuurpaard.

Ik zie inderdaad in de openingspost staan dat het tijdens de rodeo gebeurde, maar in de tekst waar naar verwezen wordt zie ik dit staan:

Citaat:
Piper Faust was about to compete in barrel racing when her horse was spooked and fell backwards on top of her.


Ik begrijp hieruit dus dat het voor de rodeo gebeurde en niet tijdens? Maar ik weet niet waar de nieuwsredactie het vandaan haalde?
Laatst bijgewerkt door Kidde op 24-03-17 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:38

pol1 schreef:
Dat barrelracing ( sorry dat ik het zeg) vind ik 3x niks.. Ik zie geen Gelukkige paarden tijdens deze sport..En zie een meisje wat met heel veel druk een snelle tijd probeert te maken!
Waarom steigerde dit paard zou ik graag willen weten?? Is er een verband tussen de barrelrace en het steigeren?
Triest tragische einde voor deze jonge meid!


Het paard schrok tijdens het voorbereiden om de ring in te gaan, zo heb ik gehoord.

Kidde
Berichten: 3480
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:42

khirshanta schreef:
pol1 schreef:
Dat barrelracing ( sorry dat ik het zeg) vind ik 3x niks.. Ik zie geen Gelukkige paarden tijdens deze sport..En zie een meisje wat met heel veel druk een snelle tijd probeert te maken!
Waarom steigerde dit paard zou ik graag willen weten?? Is er een verband tussen de barrelrace en het steigeren?
Triest tragische einde voor deze jonge meid!


Het paard schrok tijdens het voorbereiden om de ring in te gaan, zo heb ik gehoord.

Dit begreep ik inderdaad ook uit de tekst

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 06:37

Wat mij sowieso opviel is dat het meisje op een zeer ( voor haar) groot paard zat.. Weet niet of dat bij barrelracen hoort een in verhouding te groot paard? Waarom doen ze dit niet met pony's? Lijkt mij ook minder risico..Ik weet niet al teveel van barrelracen maar wat ik gezien heb is genoeg..Vind dit los van het steigerverhaal geen fijne sport. Die paarden moeten toch behoorlijk wat adrenaline opbouwen voordat ze de ring in gaan. Steigeren onstaat toch meestal Door spanning of Door pijn..

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:08

Ik moet zeggen dat ik deze discussie hier niet echt op zn plaats vindt. Wat maakt het hier nou uit of er te veel druk was en paard daarom steigerde? Meisje is overleden wat heel erg is, daar gaat het om.
Had net zo goed in de dressuurring kunnen gebeuren, daar wordt ook vaak zat veel te veel druk gegeven. Meer dan met barrelracing trouwens..

En vaak wordt mama's oude barrelrace paard gebruikt. Daarom zie je vaak grote paarden en kleine meisjes, is ook heel normaal daar. Zelfs met een buitenrit of ranchwork.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:45

Ik ben geinteresseerd in die vraag of kinderen in dit soort races daadwerkelijk in het zadel worden vastgebonden, zoals hierboven beweerd wordt.
Want in dat geval is barrel racen voor de ruiter wel degelijk veel gevaarlijker dan "een ritje op de manege".
Ik zou dat een absoluut onaanvaardbaar risico vinden.
Is er hier niet iemand met verstand van de western sport die weet of dit werkelijk gebeurd?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:32

Als je de foto's/ filmpjes ziet dan is dat op de ene foto wel en de andere niet.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:35

Er bestaan wel van die antislip straps voor om je zadel. Daarin bestaat dan een soort waarmee je dmv een klitteband over je benen, je aan t zadel "vastbindt". Snap het zelf ook niet heel goed want heel veilig lijkt me het niet, maargoed. Vraag is dan nog (als dit meisje dit uberhaupt om had die dag) of het effect heeft gehad op haar val.
Ken niet veel mensen trouwens hoor die dit gebruiken. Het zadel zelf is ook al heel klein en diep, daarmee is het zelf al moeilijk om er van af te vallen. Heb ooit een keer op een hele hete TWH met een barrelzadel gereden, had het gevoel dat paard elk moment omhoog kon komen. Vond het niet fijn want voelde me erg opgesloten in het zadel, alsof ik er nooit uit kon vallen. Daar zijn ze immers ook voor gemaakt.
Maarja like I said before; oordelen heeft geen zin. Cultuur daar is zo anders en er zijn vele dingen die Nederlanders niet van ze begrijpen. Want als je hier al over valt dan wil je niet de andere dingen zien die kinderen (of volwassenen) daar uitspoken := Zij vinden dingen van ons juist weer absurd. Hoevaak ik wel niet de vraag heb gehad of ik het niet super eng vind om onder de waterspiegel te leven. Nog niks gezegd over het fietsen. Fietsen wij hier serieus zonder helm, en laten we onze kinderen dan ook nog zonder helm fietsen in het verkeer!? Hier staan wij dan weer helemaal niet bij stil ;)
En tja. Cowboy leven is nou eenmaal best ruig. Tis een lifestyle die velen niet zullen begrijpen, en dat hoeft ook niet..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:42

"Dat is de cultuur, dat begrijpen Nederlanders niet" vind ik een vreemde dooddoener.
In India werden niet zó lang geleden vrouwen levend verbrand op de brandstapel van hun overleden echtgenoot. Dat was hun cultuur, en westerlingen begrepen daar niets van....
Dit is geen argument tegen western sport voor kinderen, meer om aan te geven dat "tsja niks aan te doen, cultuur hè" nogal holle woorden zijn.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:12

Wat een vergelijking, vrouwen levend verbranden en rodeo :? :? Niemand wordt gemarteld of verbrand tijdens een rodeo hoor.
Ik heb ook nergens gezegd 'niks aan te doen want het is cultuur'. Ik heb gezegd dat wij als nederlanders niet snel de denkwijze van cowboy ouders zullen begrijpen en dát heeft te maken met cultuur/ geschiedenis en hoe hun daar moeten overleven. Trust me, met onze stadse mentaliteit en angsten ga je het daar NIET overleven als rancher. Ik kan je vertellen over mijn ervaringen maar dit topic is daar niet geschikt voor.
Erg jammer dat dit topic zo'n negatieve wending moet krijgen. Ik reageer hier maar verder ook niet meer want dit alles slaat natuurlijk nergens op.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:25

Tsja Eileen, daarom was het ook geen vergelijking met de westernsport, zelfs de uitleg die ik erbij gaf was niet genoeg dit misverstand te voorkomen.
Tsja, begrijpend lezen blijft moeilijk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58055
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:42

Of we het begrijpen of niet moet er niet toe doen, het kind is overleden. Open een apart topic voor discussie's over Barrelracing en houd je fatsoen in dit topic.