Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

NK Springen: Pam Nieuwenhuis kampioen bij Children

 
Profiel   

KNHS
Springen


Pam Nieuwenhuis is met Verdorlux V de nieuwe kampioen Children. In de barrage van het kampioenschap bleven ze wederom foutloos en verbeterden het resultaat van Cejay Joosten met Sagnol, die de zilveren medaille omgehangen kregen. Sanne ter Haar veroverde het brons met routinier Lucas.

Een barrage tussen de twaalfjarige Cejay Joosten met Sagnol en Pam Nieuwenhuis met Vendorlux V moest uitmaken wie Children-kampioen 2017 zou worden. Cejay begon voortvarend, maar moest in haar ambitie naar de titel twee springfouten incasseren. Pam Nieuwenhuis reed Vendorlux V vlot en met controle naar de titel. Ze bleven wederom foutloos. Voor Pam de eerste titel bij de paarden, ze was al twee keer kampioene bij de pony’s.

“Leuk”, is Pam’s eerste reactie. “Ik heb mijn best gedaan. Ik had Cejay niet zien rijden, maar hoorde dat ze twee fouten had. Ik dacht rustig blijven, anders gebeurt mij dat ook. Ik moest even bij mezelf blijven en goed over de finish komen.” Een tactiek die de winst opleverde. Pam nam ook met Athene deel aan het kampioenschap, maar kwam daarmee reglementair niet voor in de uitslag. Athene rijdt ze al langer. “Met Vendorlux V klikt het heel goed. Ik rij hem nu een jaar. Hij heeft voorheen al 1.40, gelopen met Stefan Veldhuizen. Ik hoop met hem volgend jaar bij de junioren te gaan rijden.” Pam probeert zich bij de Children en de pony’s te klasseren voor het EK. “Ik ga kijken hoe het gaat. Wat het beste gaat en het beste is voor het team, daar ga ik voor.” Pam traint met haar ouders met de bondscoaches Edwin Hoogenraat, Luc Steeghs en met Jurgen Stenfert.
“Ik wat iets te gretig in de barrage”, lacht Cejay Joosten. In haar eerste jaar bij de paarden rijdt ze gelijk een NK Childeren. “Sagnol heeft vroeger cross gelopen met Nienke van Roekel. Ik heb bij de pony’s gereden en focus met nu op de paarden. Ik zou wel een EK Children willen rijden. Dat is wel mijn doel.”

Uitslag NK springen Childeren (kinderen 12-14 jaar)
1. Pam Nieuwenhuis, Vendorlux V (v.Lux), 0 – 0 – 0, 37.47 sec
2. Cejay Joosten, Sagnol (v.Silvano), 0 – 0 – 0, 32.49 sec
3. Sanne ter Haar, Lucas (v.Lincoln), 0 - 4

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 20:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen