Paard bevrijd uit wildrooster Oost-Souburg.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14029
Geregistreerd: 20-04-16

Paard bevrijd uit wildrooster Oost-Souburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 21:23

Bokt.nl / omroepzeeland.nl
Ongeval
Ingezonden door bokker kobuss1
Afbeelding

De brandweer heeft zondagavond in Oost-Souburg (Zeeland) een pony bevrijd die met het achterbeen vast was komen te zitten in een wildrooster bij de Karolingenburcht. De brandweer rukte uit met twee voertuigen en ook de dierenarts kwam ter plaatse om het dier eventueel te verdoven.

Met hydraulisch gereedschap heeft de brandweer het rooster omgebogen, zodat de pony weer los kon komen. De dierenarts heeft de 15-jarige pony onderzocht en constateerde alleen oppervlakkige verwondingen.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Paard bevrijd uit wildrooster Oost-Souburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:36

Gelukkig goed afgelopen. Snap nooit waarom mensen met hun paard/pony over een rooster gaan. Je weet dat het gevaarlijk is.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:54

AnnemiekvM schreef:
Gelukkig goed afgelopen. Snap nooit waarom mensen met hun paard/pony over een rooster gaan. Je weet dat het gevaarlijk is.

Zoals het verhaal op de fb pagina van de Hoefslag ging deed ze dit vaker om te gaan grazen met de pony >;)

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Paard bevrijd uit wildrooster Oost-Souburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:37

Vaak is een rooster de enige mogelijkheid.... wij moeten er soms ook over heen.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:42

Ik ben wel genieuwd wat dat voor rooster is want de roosters die ik ken, daar ga je echt niet over heen met zo'n kleine pony, dat lukt niet eens .

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Paard bevrijd uit wildrooster Oost-Souburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:43

Als je daar nou vaker over moet zou ik toch een plank in de buurt leggen ofzo om die er over te leggen... ik zou t niks vinden..

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:47

Ik snap persoonlijk niet wat ze daar met een pony te zoeken heeft. De burcht ligt midden in het centrum van het dorp, om er te komen moet je over dat rooster en kom je op een omringd veldje, thats it. Er zijn wel andere plekken om te grazen met je pony.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:49

spatter schreef:
Ik ben wel genieuwd wat dat voor rooster is want de roosters die ik ken, daar ga je echt niet over heen met zo'n kleine pony, dat lukt niet eens .


Dat zullen dan veeroosters zijn, die zijn gemaakt om vee tegen te houden dus de afstand tussen de spijlen is groter.

Als het rooster van het verhaal idd een wildrooster is dan kan daar vaak net een pony overheen, maar als de pony z'n hoef niet plat neerzet heb je idd kans dat ze er tussen glijden. Paarden hebben daar bij wildroosters geen last van omdat de hoeven gewoon niet tussen de spijlen passen.

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:01

palousa_boy schreef:
spatter schreef:
Ik ben wel genieuwd wat dat voor rooster is want de roosters die ik ken, daar ga je echt niet over heen met zo'n kleine pony, dat lukt niet eens .


Dat zullen dan veeroosters zijn, die zijn gemaakt om vee tegen te houden dus de afstand tussen de spijlen is groter.

Als het rooster van het verhaal idd een wildrooster is dan kan daar vaak net een pony overheen, maar als de pony z'n hoef niet plat neerzet heb je idd kans dat ze er tussen glijden. Paarden hebben daar bij wildroosters geen last van omdat de hoeven gewoon niet tussen de spijlen passen.


Ja ik denk dat dat andere roosters zijn

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Paard bevrijd uit wildrooster Oost-Souburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:20

Dit is een rooster om schapen op het veld te houden sommige periodes.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Paard bevrijd uit wildrooster Oost-Souburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:24

Klopt, veerooster :)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:29

Ik vond het ook al niet zo slim van het meisje, zeker niet omdat het bepaald geen geweldig veld is waar je op uitkomt :P
Ik hoop dat ze voortaan wat beter oppast, ze zal wel flink geschrokken zijn (en de pony ook) :(:)

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:48

Als er een wild of een veerooster ligt en daarnaast is geen doorlaatbaar hek dan heb je niks in dat gebied te zoeken.


Deze ligt in Ede met daarnaast een hek die je open moet duwen/ trekken. Hier kan je wel met een paard over, maar een shet zou ik zeer afraden.

http://arfman.nl/assets/media/upload/ca ... _groot.jpg


Maar deze liggen verderop in een koe en paardengraasgebied met een afsluitbaar hek. Mag je nog steeds komen, maar het gebied heeft langs alle kanten deze roosters.

http://www.hetweer.nl/showimage.php?fil ... ee434c.jpg


Als je van je paard af wilt moet je dus vooral over de 2de heen gaan :j

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:08

Je denkt dat iedereen wel snapt dat je dit niet moet doen, maar afgelopen tweede paasdag tijdens een rit in Herperduin werd keurig het hek open gehouden en een aanspanning rijdt doodleuk over het rooster. Ik zie zo die voorvoet in het rooster (zoals het tweede voorbeeld hierboven) glippen. Paard haalde em er zelf weer uit. Menner vond het "een goede oefening voor het dier" :x Tja....