BBC's Mike Tucker stopt als commentator

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

BBC's Mike Tucker stopt als commentator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 12:32

Bokt.nl / Equnews / BBC Persbericht
Overige


Mike Tucker, voor velen bekend als de vaste stem bij paardensportevenementen op de BBC, heeft bekend gemaakt van plan te zijn om te stoppen. De Badminton Horse Trials zal het laatste evenement zijn waar hij voor de BBC verslag van zal geven.

Veertig jaar heeft Tucker zijn stem geleend voor live commentaar op diverse paardensportevenementen. "Ik heb een geweldige tijd gehad bij de BBC. Het hoogtepunt, mijn highlight, was de overwinning van Nick Skelton in Rio. Al was Londen 2012 ook erg speciaal" vertelt Tucker over zijn periode als commentator.

Nu is het volgens hem de juiste tijd om bij de BBC weg te gaan. "Mijn contracten bij de BBC lopen per Olympisch seizoen. Dit betekent dat er elke vier jaar een nieuw contract gemaakt wordt. Gezien mijn leeftijd wil ik graag voor Tokyo stoppen. Ik denk dat het te veel voor me zal zijn."

Na de Badminton Horse Trials zal Tucker zich gaan toeleggen op zijn eigen bedrijf. Als boer met de zogenaamde Wagyu koeien: een Japans runderras wat zeer exclusief vlees levert.