Hond bijt paard in borst bij Leusden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 18:55

bokt / facebook
Overige
Ingezonden door bokker Sweetgirl1
Afbeelding
Foto Facebook Politie Leusden en Woudenberg

De Politie Leusden en Woudenberg meldt op Facebook dat ze vandaag de melding kregen van een gewond paard welke waarschijnlijk gebeten was door een hond. Het paard stond in een weiland tussen 06:30 uur en 09:00 uur aan de Hagenouwsestraat nabij het Valleikanaal te Leusden.

"Ter plaatsen troffen wij een paard aan met meerdere grote vleeswonden op zijn borst. Volgens de dierenarts veroorzaakt door een hond." Schrijft de politie op Facebook. "De eigenaar van de hond is echter onbekend." Het paard maakt het naar omstandigheden goed. Het paard heeft een vleeswond opgelopen. Er zijn gelukkig geen spieren of pezen geraakt.

De politie roept getuigen op zich te melden bij de politie.
De verwondingen van het paard kunnen als zeer schokkend ervaren worden. Om deze reden heeft de politie een foto van de met zalf ingesmeerde hechtingen geplaatst.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:58

He toch alweer? Wordt eens tijd dat men hier wat aan gaat doen. Hoeveel kalveren moeten er nog verdrinken voordat men de put eens gaat dempen? Hopelijk valt het inderdaad mee met de verwondingen van het paard!

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:01

Ik had de foto's eerder vandaag al op FB gezien, hebben ze nog mooi op weten te lappen.. hopelijk is het paard snel weer de oude!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:07

Ik heb ook de foto's met de wonden gezien...wat een verschil met na het hechten!! Arm paard! Ik weet ook waar het was...hopelijk kunnen ze de eigenaar van de hond nog achterhalen...als het echt een hond geweest is dan...

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:16

Bellatrix schreef:
Ik heb ook de foto's met de wonden gezien...wat een verschil met na het hechten!! Arm paard! Ik weet ook waar het was...hopelijk kunnen ze de eigenaar van de hond nog achterhalen...als het echt een hond geweest is dan...



Wat voor dier moet dit anders geweest zijn?


Gelukkig geen spieren en pezen geraakt, hopelijk vinden ze de hond en de eigenaar nog..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:17

Weet ik niet maar op FB gaat het rond dat ze niet geloven dat het een hond geweest is...

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:24

Bellatrix schreef:
Weet ik niet maar op FB gaat het rond dat ze niet geloven dat het een hond geweest is...

Heb je een link want dit is wel erg netjes gehecht voor bijtwonden, die zijn meestal iets anders van vorm dus zou de foto's zonder hechten willen zien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:27

Ik stuur je ene PB met de foto's.

Sweetgirl1
Berichten: 4548
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:28


BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:32

Dat is wel een hond geweest, of een wolf maar die hebben we niet zo veel in Nederland. Je ziet duidelijk het patroon van tanden.

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:32

Ik heb ook de foto's gezien van voor het hechten. Man man man arm paard. Of het door een hond gedaan is (of ander beest) geloof ik wel, de wonden zien er niet echt uit alsof dat met een voorwerp gedaan is. Maar ja je weet het alleen zeker als iemand het gezien heeft.

Hoop dat het paard snel opknapt.

En mochten mensen denken: hij schrikt wel van een hond: nee is een jachtpaard dus honden meer dan gewent.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:35

Moet zeggen dat de dierenartsen heel knap werk hebben verricht, nu maar hopen dat er geen weefsel afsterft en er geen ontstekingen bij komen en dat ze de dader pakken. Misschien dat er mensen kunnen posten bij het weiland waar het gebeurt is want dit kan ook zo maar gebeurt zijn terwijl baas er ook bij was. Of dat die hond daar zijn dagelijkse rondje loopt.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:38


Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:52

Als ik de foto's zie geloof ik het ook amper dat het een hond geweest is... wat een gaten.

Hopelijk komt het paard er helemaal bovenop.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:59

Ik had het bericht gedeeld op fb om de eigenaar proberen te vinden en dus ook de wonden gezien. Ik schrok er van. Hebben ze zeker mooi gehecht!

Sweetgirl1
Berichten: 4548
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:03

Wat ik las bij de eigenaar is het paard wel nu fit zat om te willen grazen.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:16

Dit soort scheurwonden kunnen zeker door een hond veroorzaakt worden, hond grijpt een homp vlees, daar zijn de sporen van te zien en wanneer de hond er aan hangt scheurt het vlees open. Dus je zoekt een niet al te grote hond met een brede bek, zeer sterke kaken en behoorlijk gewicht. Tja ik kan wel een paar soorten opnoemen die in dit plaatje passen. De eigenaar zal toch ook opgekeken hebben dat zijn hond met bloed besmeurt thuis is gekomen( of hij was er bij). Ik zag op google maps dat er vlak bij de bebouwing begint, zou toch posten s'ochtens en s'avonds om te kijken of er een soort hond rondloopt die in het plaatje past.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:23

Ik heb ook die open-wond-foto's langs zien komen, hebben ze netjes dicht weten te maken zeg...

En dan staat er: er zijn geen spieren geraakt.
Hallo zeg, wat denkt de schrijver van dit stuk (politie of wie dan ook die de bron is) dat-ie ziet op die foto's? Het gaat wel een stukkie dieper dan alleen huid. En ja, dan kom je toch echt op spierniveau.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:31

Hebben ze inderdaad weer mooi dicht weten te maken , zag net ook de foto's op fb voorbij komen.

Hopelijk hersteld het paard voorspoedig :)

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:35

Japeloup schreef:
Ik heb ook de foto's gezien van voor het hechten. Man man man arm paard. Of het door een hond gedaan is (of ander beest) geloof ik wel, de wonden zien er niet echt uit alsof dat met een voorwerp gedaan is. Maar ja je weet het alleen zeker als iemand het gezien heeft.

Hoop dat het paard snel opknapt.

En mochten mensen denken: hij schrikt wel van een hond: nee is een jachtpaard dus honden meer dan gewent.


Nou inderdaad. Hier een paard die honden gewend is.. Onderdoor, blaffen of tegen aan springen. Maakt niet uit. Met wandelen zijn vaak de honden baasjes half in paniek omdat hun hond blaft. Nou die van mij vind dat alleen maar gezellig? :')

Ook hier de foto's op fb gezien met open wonden, is inderdaad flink opgeknapt zo te zien.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:39

De foto's zijn blijkbaar tijdens de behandeling genomen, de veearts heeft denk ik delen weg moeten snijden om nette schone wondranden te krijgen zodat het fatsoenlijk gehecht kon worden.

Ik geloof wel dat een hond dit voor elkaar kan krijgen..

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:50

[quote="Bellatrix"]Weet ik niet maar op FB gaat het rond dat ze niet geloven dat het een hond geweest is...[/quote

ja zijn als de dood als blijkt dat het wel een hond is geweest is een groep die dat soort negatieve publiciteit kan missen

Sweetgirl1
Berichten: 4548
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:59

Ibbel schreef:
Ik heb ook die open-wond-foto's langs zien komen, hebben ze netjes dicht weten te maken zeg...

En dan staat er: er zijn geen spieren geraakt.
Hallo zeg, wat denkt de schrijver van dit stuk (politie of wie dan ook die de bron is) dat-ie ziet op die foto's? Het gaat wel een stukkie dieper dan alleen huid. En ja, dan kom je toch echt op spierniveau.


Denk dat de politie dat schreef met een dierenarts advies er van, Anders zou die dat niet zo zeggen denk ik

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:11

Nou vreselijk dit arm paard, de hondenliefhebbers willen het goed praten dat een hond dit niet gedaan kan hebben. De dierenarts gaat hierom toch niet liegen, hij kan echt wel aan de wonden zien wat het geweest is. Had net voor de zekerheid eens gegoogeld op afbeeldingen van hondenbeten bij paarden. Bah nare wonden krijg je te zien

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:25

Afschuwelijk!! Is geen klein hondje geweest die dit gedaan heeft.